Vaikuttiko Ilkan ohje apurungon suuntaukseen järkevältä, vai miten se tehtiin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6q alustaongelmia
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiVaikuttiko Ilkan ohje apurungon suuntaukseen järkevältä, vai miten se tehtiin?
Comment
-
Alustasta ei tarkemmankaan syynin aikana löytynyt mitään vikaa. Ajettavuus kuiten erittäin surkea. Apurungon puslatkaan ei kauheasti periksi antaneen ja muutenkin vaikuttivat hyviltä. Nivelet ja muut puslat kunnossa. Pitäiskö kuitenkin suunnitella apurungon puslien vaihtoa vaikka kunnossa vaikuttivatkin olevan?
Comment
-
Päivitystä tähän ketjuun. Käytin autoa katsastuksessa ja pyysin tutkimaan erityisellä huomiolla etupään pyöräntuennan.
Väljyyttähän sieltä löytyi. Kuskipuoleinen taaempi ylätukivarsi tai siis sen pallonivel oli väljä ja etummainenkin ylätukivarsi jo parhaat päivät nähnyt. Nyt laitetaan vaihtoon molempien puolien molemmat ylätukivarret ja tutkitaan löytyikö syy auton ajo-omituisuuksille.
Comment
-
Kai se on ruvettava tohon puslanvaihto hommaan. Ajettavuus erittäin levoton ja uraherkkä,olenkin ajellut nyt pololla emäntä niin tykkää audilla ajaa vaikka meneekin miten sattuu,itellä ei hermo riitä! Töihin ei voi purkaa kun nostureita tarvitaan päivisin tehtävä siis pihalla..prkl.
Comment
-
Kääntäessäni esim. parkkiruutuun ja samalla jarruttaessa kuuluu lähes aina terävä kolahdus edestä. Sama juttu kääntää kumpaan suuntaan vaan. Ääni kuuluu vain jos kääntä ratista lähes kaikki.
Joudun ajamaan (hitaasti)in jossa noin 10mm reuna renkaat lähes linkussa ja myös tällöin kuuluu/tuntuu kolahdus oikealta edestä. Käännän siis tällöin vasemmalle.
Auto oli viikko sitten nosturilla ja tukivarsienpuslat silmämääräisesti ehjät, kokeilin myös raidetangonpäitä ja kääntyivät kädellä kääntäessä. Uusinahan ne eivät juurikaan liiku mutta vetristyvät nopeasti hetken kiinni oltuaan.
Olisko nyt kellään heittää hyviä arvauksia onko raidetangot, koiranluut vai tukivarret väljät. Autolla ajettu 134tkm ja alusta on mallia matala. Voisiko noista jollain, olla myös vaikutusta jarrujen tärinään, kun hidastetaan kovista vauhdeista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tapza_s Näytä viestiKääntäessäni esim. parkkiruutuun ja samalla jarruttaessa kuuluu lähes aina terävä kolahdus edestä. Sama juttu kääntää kumpaan suuntaan vaan. Ääni kuuluu vain jos kääntä ratista lähes kaikki.
Joudun ajamaan (hitaasti)in jossa noin 10mm reuna renkaat lähes linkussa ja myös tällöin kuuluu/tuntuu kolahdus oikealta edestä. Käännän siis tällöin vasemmalle.
Auto oli viikko sitten nosturilla ja tukivarsienpuslat silmämääräisesti ehjät, kokeilin myös raidetangonpäitä ja kääntyivät kädellä kääntäessä. Uusinahan ne eivät juurikaan liiku mutta vetristyvät nopeasti hetken kiinni oltuaan.
Olisko nyt kellään heittää hyviä arvauksia onko raidetangot, koiranluut vai tukivarret väljät. Autolla ajettu 134tkm ja alusta on mallia matala. Voisiko noista jollain, olla myös vaikutusta jarrujen tärinään, kun hidastetaan kovista vauhdeista.
Comment
-
No, eipä ainakaan mulla auttanu kolinoiden poistumiseen taaempien tukivarsien vaihto. Ihan samanlaiset oireet kuin mitä Tapsa tuossa kuvaili. Lisäksi vielä säännöllinen kolina soratiellä. Kaikki muut tukivarret vaihdettu paitsi alemmat etuvarret.
Voiko nämä aiheuttaa kolinaa? Kaikkihan on mahdollista..
Comment
-
Comment
Comment