Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6q alustaongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Vaikuttiko Ilkan ohje apurungon suuntaukseen järkevältä, vai miten se tehtiin?

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
      Vaikuttiko Ilkan ohje apurungon suuntaukseen järkevältä, vai miten se tehtiin?
      Itseasiassa en ollu tota toimenpidettä näkemässä mutta cambereistahan näkee sen että apurunko on keskellä kun kummankin puolen camberit on samat. Täällä vähän asiaa tosta suuntauksesta. Mutta siis kyllähän toi Ilkan ohje on hyvinkin lähellä totuutta, elsastahan varmaan löytyy joku ohje miten toi pitäis oikeesti tehdä.

      Comment


      • #33
        Alustasta ei tarkemmankaan syynin aikana löytynyt mitään vikaa. Ajettavuus kuiten erittäin surkea. Apurungon puslatkaan ei kauheasti periksi antaneen ja muutenkin vaikuttivat hyviltä. Nivelet ja muut puslat kunnossa. Pitäiskö kuitenkin suunnitella apurungon puslien vaihtoa vaikka kunnossa vaikuttivatkin olevan?

        Comment


        • #34
          Päivitystä tähän ketjuun. Käytin autoa katsastuksessa ja pyysin tutkimaan erityisellä huomiolla etupään pyöräntuennan.

          Väljyyttähän sieltä löytyi. Kuskipuoleinen taaempi ylätukivarsi tai siis sen pallonivel oli väljä ja etummainenkin ylätukivarsi jo parhaat päivät nähnyt. Nyt laitetaan vaihtoon molempien puolien molemmat ylätukivarret ja tutkitaan löytyikö syy auton ajo-omituisuuksille.

          Comment


          • #35
            Kai se on ruvettava tohon puslanvaihto hommaan. Ajettavuus erittäin levoton ja uraherkkä,olenkin ajellut nyt pololla emäntä niin tykkää audilla ajaa vaikka meneekin miten sattuu,itellä ei hermo riitä! Töihin ei voi purkaa kun nostureita tarvitaan päivisin tehtävä siis pihalla..prkl.

            Comment


            • #36
              Nyt on uudet ylätukivarret edessä molemmin puolin ja ensivaikutelma on, että ajettavuuskin jämäköityi melkoisesti. Pitää vielä testailla mutka-ajoa suuremmassa määrin, ennen kuin uskallan väittää ongelman poistuneen.

              Comment


              • #37
                Kääntäessäni esim. parkkiruutuun ja samalla jarruttaessa kuuluu lähes aina terävä kolahdus edestä. Sama juttu kääntää kumpaan suuntaan vaan. Ääni kuuluu vain jos kääntä ratista lähes kaikki.

                Joudun ajamaan (hitaasti)in jossa noin 10mm reuna renkaat lähes linkussa ja myös tällöin kuuluu/tuntuu kolahdus oikealta edestä. Käännän siis tällöin vasemmalle.

                Auto oli viikko sitten nosturilla ja tukivarsienpuslat silmämääräisesti ehjät, kokeilin myös raidetangonpäitä ja kääntyivät kädellä kääntäessä. Uusinahan ne eivät juurikaan liiku mutta vetristyvät nopeasti hetken kiinni oltuaan.

                Olisko nyt kellään heittää hyviä arvauksia onko raidetangot, koiranluut vai tukivarret väljät. Autolla ajettu 134tkm ja alusta on mallia matala. Voisiko noista jollain, olla myös vaikutusta jarrujen tärinään, kun hidastetaan kovista vauhdeista.

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja tapza_s Näytä viesti
                  Kääntäessäni esim. parkkiruutuun ja samalla jarruttaessa kuuluu lähes aina terävä kolahdus edestä. Sama juttu kääntää kumpaan suuntaan vaan. Ääni kuuluu vain jos kääntä ratista lähes kaikki.

                  Joudun ajamaan (hitaasti)in jossa noin 10mm reuna renkaat lähes linkussa ja myös tällöin kuuluu/tuntuu kolahdus oikealta edestä. Käännän siis tällöin vasemmalle.

                  Auto oli viikko sitten nosturilla ja tukivarsienpuslat silmämääräisesti ehjät, kokeilin myös raidetangonpäitä ja kääntyivät kädellä kääntäessä. Uusinahan ne eivät juurikaan liiku mutta vetristyvät nopeasti hetken kiinni oltuaan.

                  Olisko nyt kellään heittää hyviä arvauksia onko raidetangot, koiranluut vai tukivarret väljät. Autolla ajettu 134tkm ja alusta on mallia matala. Voisiko noista jollain, olla myös vaikutusta jarrujen tärinään, kun hidastetaan kovista vauhdeista.
                  Itselläni madallusjousien+jousilautasten asennuksen jälkeen melkeinpä juurikin samanlainen ongelma. Ihan mielenkiintoista olisi tosiaan tietää että missä vika.

                  Comment


                  • #39
                    Takimmaisen alatukivarren sisempi hela on melko varmasti väljä. Aika monessa "mystisessä" kolinassa nuo ovat olleet syylliset.

                    Comment


                    • #40
                      No, eipä ainakaan mulla auttanu kolinoiden poistumiseen taaempien tukivarsien vaihto. Ihan samanlaiset oireet kuin mitä Tapsa tuossa kuvaili. Lisäksi vielä säännöllinen kolina soratiellä. Kaikki muut tukivarret vaihdettu paitsi alemmat etuvarret.
                      Voiko nämä aiheuttaa kolinaa? Kaikkihan on mahdollista..

                      Comment


                      • #41
                        Voi aiheuttaa kolinaa etummaiset varretkin jos ovat väljät. Tai oikea muoto on, aiheuttaa kolinaa jos on väljää.

                        Comment


                        • #42
                          Lainaanpa ketjua, kun täällä on aika laajasti juttua alustan puslista yms.

                          Kyseessä takapää, saako noita liitteen kuvasta ympyröityjä puslia vaihdettua? Osanumeroa en löytänyt mistään. Osa #15 on hankittuna jo, mutta kannattaako vaihdella, jos vanhat puslat jää vastakappaleeseen?
                          Attached Files

                          Comment


                          • #43
                            meyleltä löytyy kolmiotukivarrelle puslasarja osanumero 100 505 1008/S

                            Comment

                            Working...
                            X