Kirjoittelin talvella lastutuksen muutoskatsastamisesta, mistä saatiinkin värikäs keskustelu.
Nyt kiinnostaa muutoskatsastus alustanmadalluksen yhteydessä.
GTi-Magazine 6/2005 kirjoittaa seuraavasti:
Jousia muuttamalla tehty madallus on myös aina muutoskatsastettava. Lisäksi niiltä EU-tyyppihyväksytyiltä henkilöautoilta, jotka on rekisteröity 1.1.1996 jälkeen sekä kaikilta 1.1.1998 jälkeen rekisteröidyiltä henkilöautoilta vaaditaan lisäksi alustavalmistajan todistus e-, E- tai TUV-hyväksynnästä. Muutoskatsastus kannattaa tehdä, sillä monien vakuutusyhtöiden ehdoissa on kohta, jonka mukaan vakuutuskorvaus pienenee, mikäli autoon on tehty muutoskatsastusta vaativia muutoksia, mutta katsastus on onnettomuushetkellä tekemättä.
Oletko tehnyt muutoskatsastuksen jousia vaihtamalla madallettuun autoosi? Kannattaisiko tämä käytännössä tehdä?
Nyt kiinnostaa muutoskatsastus alustanmadalluksen yhteydessä.
GTi-Magazine 6/2005 kirjoittaa seuraavasti:
Jousia muuttamalla tehty madallus on myös aina muutoskatsastettava. Lisäksi niiltä EU-tyyppihyväksytyiltä henkilöautoilta, jotka on rekisteröity 1.1.1996 jälkeen sekä kaikilta 1.1.1998 jälkeen rekisteröidyiltä henkilöautoilta vaaditaan lisäksi alustavalmistajan todistus e-, E- tai TUV-hyväksynnästä. Muutoskatsastus kannattaa tehdä, sillä monien vakuutusyhtöiden ehdoissa on kohta, jonka mukaan vakuutuskorvaus pienenee, mikäli autoon on tehty muutoskatsastusta vaativia muutoksia, mutta katsastus on onnettomuushetkellä tekemättä.
Oletko tehnyt muutoskatsastuksen jousia vaihtamalla madallettuun autoosi? Kannattaisiko tämä käytännössä tehdä?
Comment