Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käsijarruongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Käsijarruongelma

    Auto on Audi 100 2.3E -92 (C4 korinen)
    Kävi tässä vähän aikaa sitten, että autoon istuessa liukastuin ja otin tukea käsijarrunkahvasta, joka painui alas.
    Nyt käsijarrunkahva ei lukitu ollenkaan päälle.

    Mitä voisi olla pettänyt ?
    Miten se ympärillä oleva "muovilaatikko" saadaan purettua pois, takana siinä on ainakin tupakansytytin ja yksi ilman puhallussuulake.
    Takaa se on ilmeisesti parilla ruuvilla vaan kiinni, mutta miten edestä päin ?

  • #2
    Nyt pitää jo hieman muistella, olikohan niin, että siitä vaihdekepin ympärillä olevan levyn otat irti, kiinni semmosilla hakasilla, ruuvarilla varovasti vänkäät.

    Oliko ne pari pulttia siellä alla, että saa sen takaosan siitä keskikonsolista irti.
    Jotenkin noin se menee.

    Comment


    • #3
      Nyt on purettu käsijarrukahvan ympäriltä muovinen keskikonsoli.
      Kahva ei lukitu oikeastaan ollenkaan, muutamaan alimpaan asentoon se jää varovasti laittamalla, mutta jos nostaa ylemmäs niin kahva ei lukitu paikoilleen.
      Minkälainen systeemi kahvan sisällä sisällä on on korissa kiinni olevan hammastuksen vastakappaleena?
      Saako esim. kahvaan sitä vastakappaletta, vai onko hommattava koko kahva?
      Entä miten kahva on irrotettavissa?
      Valaistus olosuhteet loppui kesken ja kahvan sisään on muutenkin suht hankala nähdä.
      Löytyisikö keneltäkään tietoo asiasta, kiitän jo etukäteen vinkeistä.

      Comment


        #4
        Kun olet ottanut kahvasta tukea lipatessasi, niin ei pitäisi olla kovin vaikeaa laskea 1+1 että kahva on vääntynyt "juurestaan" kun olet ottanut tukea siitä, ja sen takia tuo ei enään toimi odotetusti.

        Ps. Valaistusta voi ihan itsekin elvyttää keinovalolla (esim. taskulamppulla) kun luonnonvalo hiipuu..

        Comment


        • #5
          Kun olet ottanut kahvasta tukea lipatessasi, niin ei pitäisi olla kovin vaikeaa laskea 1+1 että kahva on vääntynyt "juurestaan" kun olet ottanut tukea siitä, ja sen takia tuo ei enään toimi odotetusti.

          Ps. Valaistusta voi ihan itsekin elvyttää keinovalolla (esim. taskulamppulla) kun luonnonvalo hiipuu..
          Enpä olisi arvannut...

          Mutta asiaan ensinnäkin varsinainen käsijarrunkahva ei ole vääntynyt mielestäni mistään.
          Toiseksi kyselinkin onko kellään tietoa millainen kokoonpano siinä kahvan lukittumisessa on, eli onko kellään perimätietoa asiasta.

          Kyllä meilläkin päin on taskulampusta kuultu, mutta pimeyttä oli sen verran jo muutenkin ja kylmäkin vähän
          että päätin siltä päivältä lopettaa. Lisäksi vielä kahvahan on sellanen metallista pokattu ylös alaisin olevan U-muotoinen jonka auki oleva väli on vain ehkä n. 1cm leveä eli sinne ei nää ilman keinovaloa muutenkaan.

          Miksi muuten kysellä täältä neuvoja/vinkkejä jos vastaukseksi saa hyvin usein: selvitä itte.

          Comment


            #6
            Neuvojen kyseleminen omalla vastuulla. Siellä on sisällä kynsi, joka vastaa hammastukseen. Kynsi on vääntynyt/murtunut/mitälie. Käsijarrukahvasysteemi irtoaa kun ottaa sen akselin pois minkä ympäri kahva kääntyy. Siinä on pienehköt seekerirenkaat lukkoina. En nyt ulkoa muista saiko kahvasta auton alle lähtevää käyttötankoa miten helposti/ollenkaan purettua kahvan päästä. Helpointa olisi vaihtaa koko kahvasysteemi, mutta tarkoittaa sitä että pitää päästä auton alle ottamaan käyttötangon päästä mutteri irti. Etuvedossa onnistunee suht helposti, mutta quattrossa kardaani on pahasti tiellä. On kuitenkin tehtävissä kardaania purkamatta, btdt.

            Comment


            • #7
              Tuossa just hajotuskuvaa kattelen tuosta haynesin oppaasta, niin näyttäs, että ekana kovasta painosta vois pettää tuo"toodhed segment", eli just tuo edellämainittu hammastus. Ei kovin tukevalta ainakaan kuvissa näytä.

              Sinne alas on voinut jäädä joku ehjäkin (vähän taipunut) hammas, jos ihan alhaalla varovasti vetäen nappaa lukkoon.

              Comment


              • #8
                Neuvojen kyseleminen omalla vastuulla. Siellä on sisällä kynsi, joka vastaa hammastukseen. Kynsi on vääntynyt/murtunut/mitälie. Käsijarrukahvasysteemi irtoaa kun ottaa sen akselin pois minkä ympäri kahva kääntyy. Siinä on pienehköt seekerirenkaat lukkoina. En nyt ulkoa muista saiko kahvasta auton alle lähtevää käyttötankoa miten helposti/ollenkaan purettua kahvan päästä. Helpointa olisi vaihtaa koko kahvasysteemi, mutta tarkoittaa sitä että pitää päästä auton alle ottamaan käyttötangon päästä mutteri irti. Etuvedossa onnistunee suht helposti, mutta quattrossa kardaani on pahasti tiellä. On kuitenkin tehtävissä kardaania purkamatta, btdt.
                Lähes täydellinen neuvo, tässä tuli ne tiedot / asiat juuri mitkä kaipasinkin.
                (Suur kiitos Mr.Crossfire ja kiitos myös kapazille, konsolin purku oli juuri niin kuin kerroit.)
                Käyttötanko näyttää tosiaankin (ja kuulemma onkin) ainoastaan ulkoa purettavissa.

                Comment

                Working...
                X