Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä eroa Audi 100 quattro/normaali takaiskareilla ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mitä eroa Audi 100 quattro/normaali takaiskareilla ?

    Mitähän eroa mahtaa olla Audi 100 C4 Quattron takaiskareilla etuvetomalliin verrattuna ?
    Tossa omassa on hydraulinen jousitus tullut tiensä päähän ja tarviis laittaa normaali iskunvaimentimet taakse.
    Jousi on ilmeisesti sama jos ei ole tasonsäätöä, kiinnitys on sama ainakin ylhäältä. Onko ero vain itse iskarissa vai voinko heittää etuvetomallin takaiskarit ns.pakettina quattroon...

    #2
    Veikkaan kylmiltäni, että quattron iskarit on mitoitettu sille 50kg lisäpainolle takana, mitä perämurikka tuo.

    Comment


      #3
      niin mäkin ensin ajattelin mutta onko se perämurikka tavallaan pyörien päällä eli sama korin paino kohdistuu iskariin yläpuolelta riippumatta onko neliveto vai ei ?

      Comment


      • #4
        Perä on apurungon päällä ja apurunko pultattu neljästä kohtaa runkoon->Eli paino on jousilla. Eihän jousituksen ulkopuolella ole kuin renkaat/vanteet ja murrokset osin, sekä osa tukivarsista yms. rakenteista, siksihän siellä niitä puslia ja niveliä on.

        Sinä siis ajattelen nyt jäykän akselin kannalta asiaa, jolloin se murikka tavallaan "lepäisi" akselin päällä. Nykyisissä autoissa ei pidä paikkaansa.

        Comment


          #5
          Aivan, noinhan se tietysti menee. Ei sit muuta kuin oikeanlaisia iskareita metsästämään..

          Comment


            #6
            Toimii kyllä etuvedon iskareillakin mutta on pirun löysä, tuli kokeiltua ennen kun sain hommattua oikeat q:hun sopivat. Eli en suosittele etuvedon iskareita q malliin.

            Comment


              #7
              Mites farmari Quattron takaiskarit, meneekö Sedaniin ja toimiiko siellä ?

              Comment


              • #8
                Lainataas vähän keskustelua. Itsellä ässässä korpeaa kun takapää roikkuu alhaalla vs. keula. Alla pitäisi olla 35/30 setti. Peräpää on ns. kaarissa ja saisi mielellään olla pari-kolme senttiä ylempänä. Voiko asian korjata farkun jousilla taakse vai kannattaisiko ostaa vakiojouset tms? Ne ovat tosin kuvien mukaan mielestäni paljon korkeammat..

                Comment


                  #9
                  mistä kohdilta tuo hydraulinen järjestelmä kannattaa tulpata kun poistaa käytöstä ja millä ?

                  Comment


                    #10
                    noniin, uusi paketti normaaleja iskareita on alla.Hydraulista tasonsäätöä ei kannata vissiin tulpata vaan laittaa ns.vapaakierrolle. Hydrauliikkaliikkeestä M10x1 kierteellä olevia tulppia 2kpl ja tulppasin ainoastaan ne jousitukselle lähtevät letkut.Tulo ja paluu edelleen kiinni omissa paikoissaan.
                    Menikö se nyt noin oikein ?

                    Comment


                    • #11
                      Quattron takaiskarit etuvetoiseen?

                      [COLOR=black]Minulle tulee takaiskareiden vaihto lähiaikoina A6 C4 avanttiin ja mietin olisiko järkeä laittaa quattron takaiskarit etuvetoiseen farmariin? Entä menevätkö ne suoraan paikoilleen ilman muuttelua?[/COLOR]

                      [COLOR=black]Takana minulla on jousina jotkut saksalaiset tarvikejouset, joita suositeltiin minulle vetokoukun kanssa käytettäväksi. Ne on tehty sen verran paksusta tangosta, että piti ottaa yksi kierros pois ennen kuin perä laskeutui normaalikorkeudelle. Tätä ennen oli nolo tilanne kun kävin ensimmäistä kertaa näillä jäykillä takajousilla katsastuksessa. Inssi tiedusteli että olenko minä korottanut auton perää??? Selitin totuuden, että irtojousina ne olivat yhtä pitkät ja nyt perä ei vaan laskeudu niin paljoa.[/COLOR]

                      [COLOR=black]Selasin webbikauppojen tarjontaa ja yhdessä ne tarjosivat quattron takaiskareiksi samaa mallia joka on IV transportterin etupäässä. Voisiko toimia vai onkohan jokin virhe kyseessä?[/COLOR]

                      Comment


                        #12
                        Mun muistikuvan mukaan q:n ja etuvetoisen takapään tolpat ovat ihan eri maasta C4 korissa(kin).
                        Eli eivät käy ristiin, toki jos joku on erimieltä niin lytätköön kommenttini ;)

                        Comment


                          #13
                          toki jos joku on erimieltä niin lytätköön kommenttini
                          Kyllä ne käy ristiin jos verrataan perus alustoja ja jätetään q malleissa esiintyvät sporttialustat huomiotta. Voi tulla vaan q:n iskareilla turhan jämäkkä perse, tai ainakin toisin päin tehtynä/kokeliltuna oli aivan liian löysä. q:ssa painavempi perä-->napakammat iskarit. Perusalustan iskareissa on varren päässä M10x? kierre kun taas sportissa on M12x? kierre ja jousilautanen alempana kuin ensinmainituissa.

                          Comment


                            #14
                            Sportissa on m12 ja yläpää on muutenkin hieman eri rakenteella. Normeilla tule perä matalemmalle.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                              Sportissa on m12 ja yläpää on muutenkin hieman eri rakenteella. Normeilla tule perä matalemmalle.
                              Ei muuten pidä paikkaansa jos ei sekota normin ja sportin osia keskenään, eli sportin iskarit joissa jousilautanen elempana ja normi alustan yläpäillä jotka ovat noin 40mm matalemmat. Noilla tulee jo todella matala.

                              Comment

                              Working...
                              X