Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

takajarrut jumissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Tässä threadissä ei ole vielä mainintaa satuloiden retusoimisesta toimimaan myös jatkossa paremmin.
    Eli tarkoitan sitä hyväksi havaittua: poraa reikä käsijarrun käyttöakselin "koteloon", kierteytä se ja asenna rasvanippa.
    -> Tuuppaa kotelo täyteen grafiitti vaseliinia ja huolla satulaa säänöllisesti rasvaprässillä, helposti pyöriä irroittamatta. Rasva työntää edellään kosteuden ulos kallis-arvoista akselia turmelemasta.
    Käytettävä työaikaaika kasvaa n.30min, mutta satulan kestävyys kasvaa vuosista -> ikuisuuteen.

    Comment


      #62
      Ffp:n puolella on kuvitettu ohje rasvanippojen asennukseen

      Comment


      • #63
        Rasvanipat olenkin kyllä jo asentanut puolitoistavuotta sitten, mutta eivät kyllä oikein suurta apua tuoneet, aluksi toimi hetken, mutta hetkenpäästä jumittaminen jatkui...

        Pitänee ensin sitten koittaa jostakin tuommonen tiivistesarja hommailla ja pistää satulat atoomeiksi... Kenties lienisi kannattavaa myös maalata satulat vasaralakalla tmv... etusatulat maalasin kun viimeksi palat uusin, eivät kerää paskaa läheskään yhtäpahasti kuin aiemmin...

        Comment


        • #64
          Ite ostin ihan Laakkoselta kunnostetun satulan, makso 135 eskoo. Lienee sama satula ollut pitkään jo käytössä, ainakin sokotassa on samanlainen.

          Comment


          • #65
            Nyt on audin satula purettu atomeiks, olihan kinkkisempi mitä osasin odottaa. Sen sokan irroitus oli vaikeampaa kuin odotin, ja sitenhän satula olikin erilainen kuin mitä noissa kuvissa, mutta onnistuttiin kuitenkin purkamaan satula.
            huomenna olis tarkotus laittaa satula takasin pakettiin uusilla tiivisteillä ja rasvoilla, ei tähän mun satulaan kyllä mun mielestä pysty laittaa mitään rasvanippaa... Mut koitan ottaa huomenna kuvia satulasta ja osista ennenkuin lyön nippuu.
            Saa nähä vieläkö tosta tulee kalua, oli käsijarruvivun akseli syöpynyt aika pahasti. No huomenna sen näkee ku lyö paikalleen...

            Comment


              #66
              Ilmeisesti samanlaisesta Girlinkiläisestä on kyse, kuin vanhemmissakin. Jos näin, niin sen känkkäränkkä-sokan takaisin laittaminen voi aiheuttaa hiustenlähtöä heikkohermoisille.

              Muun muassa tämän aiheen lopussa on jotain puhetta sokan takaisinlaitosta.

              Onnea!

              Comment


              • #67
                Jarrujen kunnostus valmis

                Nyt on audin takajarrut eheytetty onnellisesti, kaikkien ongelmien jälkeenkin. Kiitokset avusta kaikille.

                Korjaaminen aloitettiin oikeanpuolen satulasta jossa oli käsijarru jumissa. Satulan rakenne ei vaan ollukaan sellainen kuin esim. tossa FFP:n puolella esitetyssä korjausohjeessa. Apua kuvista kyllä oli.Tossa olis kuva siitä satulasta purettuna.

                Tosta kuvasta pitäis selvitä sen satulan rakenne, osat on purkujäjestyksessä.

                Ensimmäinen ongelma oli yllättäen sen kuuluisan sokan irroitus sieltä jousihässäkän päältä. alkoi jo perjantai iltana tuntua ettei tästä tule yhtään. Ei löytynyt mitään kelvollista työkalua millä sen sokan ois saanu pois sieltä. Ei mahtunu minkään valtakunnan pihdit sinne. Parhaat työkalut oli ainakin omasta mielestä pieni mutta tukeva tavallinen meisseli ja tukeva rautalanka. Lanka siihen sokan reiästä läpi ja pihdeillä ja meisselin kanssa kikkailtiin se ylös sieltä että pysty kunnolla vetämään. Sitten vaan meisselillä sokan molemmat päät pois urasta ja samalla lankalla veto ylöspäin. Voi sitä ilon ja onnen määrä kun se sokka ponnahti ylös sieltä lähes 1,5 tunnin ähellyksen jälkeen.

                Sitten ei mitään muutakuin satulan loppu purku. Käsijarrun palautusjousi pois ja muut käsijarrun vivuston osat. sitten vain kevyttä naputtelua siihen käsijarrun akselinpäähän. ite löin tuurnalla mutterin läpi siihen akselin päähän. oma oli ainakin yllättävän tiukassa. Olihan sinne jo ehtinyt kertyäkin melko paljon ruostetta.

                Kuten kuvasta näkyy melko syöpynyt :)

                Lauantaina alkoi armoton jarrusatulan kasaaminen. Kaikki osat laitettiin takaisin paikoilleen uusilla tiivisteillä ja reilusti rasvaa sinne käsijarrun akselin kaulalle. Sokan takasin laitto oli mielestäni helpompaa kuin pois ottaminen.

                Satulan kasauksen jälkeen aloin tutkimaan noita satulan liukutappeja ja yllätys yllätys... Molemmilta puolilta alemmat tapit aivan jumissa, ruostuneet kiinni. Siinähän sitä sitten olikin liottelemista ja äheltämistä, että lähtivät irti. onneks löytyy tallilta pulttikone, siitä tuli pelastava enkeli että sain auton illaksi kasaan. Olin jo valmis luovuttamaan ennenkuin keksittiin pulttikone. Tosta hommasta ei ole nyt kuvia kun meinasi tulla kiire kasauksen kanssa. Liukutapit irti ja pois ja kunnon putsaus ja ruosteen liottelu ja udeet rasvat ja kasaus.

                Toiselle jarrusatulalle en aikonut tehdä mitään kun siinä kerran käsijarru toimi kunnolla. Mutta satulaa kiinnittäessä Kuin Bonuksena huomasin, että männän suojakumissa onkin reikä niin ei mmutakuin satula irti ja mäntä pois ja pikainen puhdistus päältä päin sen enempää purkamatta ja uudet kumit paikalleen ja kasaus.

                Kaikki osat takaisin paikalleen ja jarrujen ilmaus, ja testi lenkille. Kyllä tuli hyvät ja napakat jarrut ja käsijarru pitää hyvin eikä jumita. Kyllä kannatti korjaus ja ähellys, jos vain onnistui ettei ala vuotamaan. Oli niin syöpynyt se käsijarrun akseli ettei alkais vuotamaan sieltä. En laittanut rasvanippaa kun en mielestäni sopinut minnekään, kun käsijarrun rakenne on erilainen.

                Toivottavasti kuvista ja ohjeista on jollekin muulle remonttia suunnittelevalle apua. BY the Way Porkkiksen suosittelemasta Budweg:in tiiviste sarjasta löytyi tosiaan kaikki mahdolliset tiivisteet. Onneksi.

                Comment


                • #68
                  Itselläni meni molemmat takajarrut jumiin samanaikaisesti; pari kaveria hyppäsi takapenkille kun jarrut oli päällä. Liikkeelle lähdossä huomasin tahmaavan. Onko tuolla joku jarrupaineen säädin joka voisi aiheuttaa tuon ilmiön (jarruvoiman lisääminen kuorimituksen funktiona) vai mikä mahtaa moisen aiheuttaa?

                  Comment


                    #69
                    B4:n takapalat vaihdettu ja liukutappien suojakumit uusittu. Satulan kannakkeita putsailin pahimmista ruosteista myös. Vanhat palat oli niin kovasti kiinni satuloissa, että tarvittiin työkalua ja napakka kopsu irroitukseen. Palat ei ole tavanneet levyä varmaan vähään aikaan, ainakaan kunnolla. Levyt siis ihan valmiit ja uusiahan en älynnyt tilata, joten ne on hankittava äkkiä. Levyjen paksuus muuten luokka 9 ja risat mm, kun uusi taitaa olla 10mm. Jollain jäänyt edellinen remppa pikkaisen puolitiehen..

                    Pulmaksi jäi tuo käsijarru. Mekanismi palauttaa, muttei kokonaan. Jarrut ei tunnu jäävän kantamaan, pahasti ainakaan. Pitäsikö siellä olla joku jousi? En mielestäni nähnyt semmoista.

                    Uudet mäntien tiivisteet jäi laittamatta, kun levyjen kunto paljastui. Pakko nuo on paloksi taas laittaa kuitenkin. Kysymys lähinnä kuuluukin, onko tuo satulakin pakko panna osiksi?

                    Comment


                    • #70
                      Ne takajarrujen männät toimii kierteiden kanssa. Jos ne jarrut ovat olleet ryytyneet jo pidemmän aikaa, on hyvinkin todennäköistä että ne männät on enemmän tai vähemmän ryytyneet kierteistään, jolloin käsijarrukaan ei toimi oikein. Suosittelen nyt ainakin ottamaan jarrutyökalulla tai papukaijoilla sen verran männästä kiinni että nitkuttelet sitä edestakaisin. Tosin kun sulla on ne kerran noin paljon auki, niin ei olisi homma eikä mikään ottaa mäntiä irti ja laittaa mäntään uudet tiivisteet ja putsata sitä. Jos ihan entiset niin mäntiä saa ainakin motonetista.

                      Comment


                        #71
                        Otetaas takaisin pikkaisen. Kyllä ne jää kantamaan, kun käsijarrua kiskaisee. Palautin käsijarrumekanismit käsin takaisin lepoasentoon ja hyvin kulkee.

                        Noita mäntiä sisään painaessa pisti silmään, että toinen puoli meni huomattavan helposti, kun toista sai jo vähän käskeä. Sen verran olin edeltä viisas ja edellisestä jarrunikaleen vaihdosta oppinut, että Biltemasta tilasin tuon jarrumäntätyökalun. Helpotti kummasti, ja nopeutti.

                        Männät ei siis vissiin ole se ongelma, vaan se käsijarrun mekanismi? Kai se on varattava viikonloppu aikaa ja pajautettava paloiksi nekin. Levyt on jokatapauksessa vaihdettava.

                        Saakohan tuon käsijarrun räikän irti erikseen, siis koko muuta satulaa purkamatta? Lähinnä koitan väistellä jarrunesteiden kanssa puljaamista näin talvisaikaan..

                        Edit:

                        Ei kai onnistu. Mäntien tiivistesarja siis on jo ja liukutappien kumit on vaihdettu. Mitä muita tiivisteitä pitäisi vaihtaa?
                        Viimeksi muokannut arto s; 24.1.2009, 17:05.

                        Comment


                          #72
                          Tuli ostettua käytetyt satulat tuohon B4:n ja vaihdeltua tiivisteitä. Käsijarrun mekanismit tuntuu toimivan, mutta kun noita kädessä vatkaa, se imaisee männän takaisin perusasentoon, eli palojen kiristys ei pelaa. Tarviiko tässä olla niin sanotusti kuormaa, että säätö pelaa? Toisinsanoen, pitääkö männän puristua estettä vasten, ennenkuin säätö jättää männän ulos?

                          Comment


                          • #73
                            Yhteenvetona aikaisemmista kirjoituksista:

                            - mäntä menee sisään kiertämällä ja puristamalla
                            - kierto tehdään myötäpäivään
                            - motonet / biltema myyvät puristustyökalua, jossa pyöritysadapteri (en tiedä onko uudemmassa isompi sovitin 43mm)

                            esim. http://www.motonet.fi/web/guest/muut?partview=false
                            hakusana jarrumäntä

                            - rälläkällä modaamalla (vanhasta) bilteman työkalusta saa sopivan
                            - tai käyttää pyörittämisen rälläkän laikan kiinnityksen erikoisavainta, jossa sama jako, joka jarrumännän päässä
                            - muista rasvanipat jos vmv riittää

                            Korjaussarjoja saa myös Suomesta, mutta kun nuo osuivat silmään EBAY:stä.

                            Nettikauppa:
                            http://myworld.ebay.de/verschleissteile-direkt/

                            Korjaussarja 1 tiivisteet 43mm
                            Nettikaupasta nimikkeellä
                            Rep-Satz Bremssattel HA Audi 100 200 A6 V8 Girling 43
                            Kuva mukana tulevista osista : http://img145.imageshack.us/img145/3...jaussarja1.jpg
                            Budweg
                            Tuotenumero 204310
                            Satula Girling 43mm

                            Sopivuus:
                            AUDI 100 (4A, C4);S4 Turbo quattro;08.91-06.94;169;230;2226
                            AUDI 100 (4A, C4);S4 V8 quattro;10.92-06.94;206;280;4172
                            AUDI 100 (4A, C4);S4 V8 quattro;03.94-06.94;213;290;4172
                            AUDI 100 Avant (44, 44Q, C3);2.2 Turbo;08.86-11.90;121;165;2226
                            AUDI 100 Avant (44, 44Q, C3);2.3 E quattro;08.86-11.90;100;136;2309
                            AUDI 100 Avant (44, 44Q, C3);2.0 TD;03.83-10.87;64;87;1986
                            AUDI 100 Avant (4A, C4);S4 Turbo quattro;09.91-06.94;169;230;2226
                            AUDI 100 Avant (4A, C4);S4 V8 quattro;10.92-06.94;206;280;4172
                            AUDI 100 Avant (4A, C4);S4 V8 quattro;03.94-06.94;213;290;4172
                            AUDI 200 (44, 44Q);2.2 Turbo quattro;01.85-12.91;121;165;2226
                            AUDI 200 (44, 44Q);2.2 Turbo quattro;02.88-11.90;147;200;2226
                            AUDI 200 Avant (44, 44Q);2.2 Turbo;08.85-09.91;121;165;2226
                            AUDI 200 Avant (44, 44Q);2.2 Turbo quattro;09.83-12.90;121;165;2226
                            AUDI 200 Avant (44, 44Q);2.2 Turbo quattro;02.88-12.91;147;200;2226
                            AUDI A6 (4A, C4);S6 Turbo quattro;06.94-02.97;169;230;2226
                            AUDI A6 (4A, C4);S6 4.2 quattro;06.94-02.97;213;290;4172
                            AUDI A6 (4A, C4);S6 Plus quattro;04.96-02.97;240;326;4172
                            AUDI V8 (D1);3.6 quattro;04.93-02.94;180;245;3562
                            AUDI V8 (D1);3.6 quattro;10.88-02.94;184;250;3562
                            AUDI V8 (D1);4.2 quattro;10.91-02.94;206;280;4172


                            Korjaussarja 2 vääntöakseli
                            Nettikaupasta nimikkeillä
                            Repsatz Handbremshebel Handbremse Audi Girling 43 links
                            Repsatz Handbremshebel Handbremse Audi Girling 43 rechts
                            Valmistaja: Budweg
                            Tuotenumero: 204310
                            Satula Girling 43mm
                            Sopivuus: kts. yllä...

                            Kuva mukana tulevista osista ja osoite: http://img199.imageshack.us/img199/9...jaussarja2.jpg

                            Samasta narikasta saa myös G60 etujarrujen tiivistesarjan.

                            girling 38 ebay
                            http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trks...All-Categories

                            girling 43 ebay
                            http://shop.ebay.de/items/?_nkw=girl...g+38&_osacat=0

                            Girling 38 alumiini
                            http://homepage.internet.lu/customau..._v8.htm#BRAKES
                            Girling 43 alumiini
                            - ei saatavilla vielä


                            Metadata:
                            vmv , käsijarru jumittaa , taka jarrut savuaa , mäntä jumittaa , satula jumissa , vituttaa Girling Lucas jarrut , korjaussarja , alumiinisatula
                            Viimeksi muokannut Tommy200rs; 13.6.2009, 09:52.

                            Comment


                            • #74
                              Mistä etuvetoisen A4 b5:n käsijarruvaijereita kiristetään? Alhaalta käsin vai ohjaamosta? Pienet ohjeet olisivat paikallaan myös.

                              Comment


                              • #75
                                Ethän sen takia kiristä ku käsijarru ei pidä? Jos käsijarru ei pidä ni vika löytyy varmasti vaijerista tai itte satulasta.

                                Comment


                                  #76
                                  +1. Ei ole juuri koskaan tarvinnut Audin käsijarrun säätöön koskea ellei joku edellinen ropaaja ole sitä jo erehdyksissä tehnyt. Ainoa tilanne yleensä on jos haluaa säätää kahvan asennon haluamakseen. Palojen ja levyjen kulumisen takia sitä ei tarvitse tehdä.

                                  Satuloiden korjaukseen löytyy ohjeita vaikka millä mitalla tältäkin foorumilta, siellä ne ongelmat yleensä piilevät.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Palat ja levyt on uusittu kesällä, mutta juurikin toi asento tuntuu olevan hakusessa. Edellinen omistaja mainitsi joutuneensa säätelemään vaijeria silloin tällöin. Voiko olla mahdollista, että oikeasti joutunut säätelemään vai olisiko entinen omistaja juurikin levyjen ja palojen kulumisen vuoksi säätänyt?

                                    Eli mistäs tuo säätyy?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Etuvedosta en tiedä mutta uskosin että keskikonsolin alta, tai sit käsijarrun kohdasta pohjan puolelta. Kato ny et käsijarrunvipu satulas palautuu varmasti toppariin asti. Sen jälkeen säädät vaijerista VAIN tyhjät pois.

                                      Comment


                                        #79
                                        Käkkärin (oikeastaan koko takajarrujen) kiristys tapahtuu satulassa räikällä. Jonkin näköinen ruuvi on juuri em. paikassa.

                                        Comment


                                          #80
                                          Käsijarruvivussa jos on ala-asennossa väljää, niin ensimmäisenä tosiaan tarkistetaan että takasatuloissa vipu palautuu toppariin asti. Jos ei ole tuttu rakenne niin pyydä kaveria nyppimään autoon käsijarruvivusta ja työnnä itse pää pyöränkoteloon (rengas irroitettuna) katsomaan.

                                          Säätö on käsijarruvivun alla auton pohjassa, pakoputkea ei tarvitse irrottaa mutta lämpösuojalevy kylläkin. Mutta edelleen, säädä vasta kun satulat toimivat varmasti ja jos tarvetta säätöön sen jälkeen on.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Itsellä A4 B5:ssä kuskin puolen takajarrusatulan männän suojakumi oli mennyt totaalisesti rikki ja tästä johtuen suolaliuoksessa ajaessa takajarru on alkanut jumimaan kiinni.
                                            On lämmennyt todella kuumaksi pidemmillä reissuilla. Paloissakin oli vain 2mm pintaa molemmilla puolilla. Kuskin puolelle vaihdoin kaikki tiivisteet ym. satulaan ja hyvin alkoi toimimaan.
                                            Ainoa harmi rempan jälkeen on poljintuntuman pehmeneminen. Voisikohan johtua siitä kun toisen puolen jarrupaloja en vielä kerennyt vaihtamaan? Ei kyllä pitänyt ilmaakaan jäädä satulaan, tosin en ilmannut vastakkaisen puolen etujarrua kun niin vähän nestettä tuli pois osia irrotettaessa.

                                            Comment


                                              #82
                                              Jos vaan vähäsen pehmentyi, niin eiköhän johdu ihan siitä herkistellystä satulasta.

                                              Comment


                                                #83
                                                perkule

                                                Rupesipa se takasatula itselläkin jumimaan profiilin kulkineessa...

                                                Vaihdoin jattuletkut ja palat sekä laskuulapuhalsin satulat - huolellinen puhdistus ja vehkeet läjään uusilla tiivisteillä. Ei mitään ongelmaa.

                                                Nyt kuitenkin totesin tuon jarrun laahaavan - kun pumppaa männan kiinni paloihin kiristyy nätisti, mutta tuntuu ettei palauta. Käsijarru ei laahaa, on nätisti toppariaan vasten. Liu'ut ovat täysin kunnossa ja helposti liikkuvat. Myöskään ongelma ei johtune tukkoisista letkuista tms. sillä ilmausruuvin avaaminen ei vapauta jarrua.

                                                Nitkuttelemalla satula pois - on muuten tiukassa - mäntätyökalulla mäntä sisään, mutta kasauksen jälkeen seuraavalla painalluksella kehii itsensä liian lähelle... Nyt kiinnostaisikin: Miten tuo kuvassa oleva värkki toimii? Onko siellä jossain aksiaalisuuntainen liike jousella jotta jarrutus männän kääntymättä onnistuu vai miten? Voi nimittäin olla, että lasikuulia on eksynyt tuonne...



                                                Vielä on ilmaa järjestelmässä, kun en kaikkea saanut pois, mutta ei varmaan tähän ilmalla ole vaikutusta.

                                                Korjaussarjaa tuossa aemmassa on Girlingiin, mutta nämä on Lucaksen vermeet. Mistä näihin korjaussarjaa?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Öö, missä kuvas?

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    kuva

                                                    sama kuva, kun tuolla ylemmässä viestissä se alempi. Olisikohan sulla samanlaiset estot työhön liittymättömien sivujen selauksessa, kun meilläkin - mullakaan ei kuvat näy ja kotona näkyy...

                                                    Eli kyse on siitä "mokkulasta" satulan sisällä, jossa toisessa päässä on kierre(männän sisään menevä) ja toinen pää tulee satulan läpi käsijarruvivulle.

                                                    Oma arvaus on, että siinä olisi joku aksiaalisuuntainen joustoelementti, joka mulla on nyt jumissa, eli vetäisi mäntää hiukka takaisin jarrua vapautettaessa.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Se joustoelementti löytyy männästä, sen sokan takaa. Sielä on se räikkäsysteemi.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        räikkäsysteemin toiminta

                                                        Voitko vääntää tuon räikkäsysteemin toiminnan rautalangasta? Eli räikkä ei olekaan satulan puolella? Mitäs se mokkula siellä kierretangon ja käsijarruvivun välissä tekee?

                                                        Onko tuolla joku elementti, jonka pitäisi palauttaa, kun laskee jarrun? Se räikkä mulla toimii kyllä, eli, kehii kyllä kiinni levyyn muutamalla polkaisulla, mutta siihen sitten jääkin - liu'ut on kunnossa eli palautus tai pieni vapautus olisi tarpeen. Jää laahaamaan.

                                                        Meinasin sen pölläyttää auki, mutta marmorilta ei kuulema saa varaosaa ja "oli asentajat sitä mieltä, että on tekemätön paikka purkaa":-) Uusi satula 216e, eli ostan vaikka pikku arvan tuon purkamalla, eli etsin uuden jos menee vikaan.

                                                        Mites se mäntä puretaan? Kun sokan poistaa niin lentääkös sieltä jousia irti?
                                                        Onko tuon lopun osan purkaminen muuta kuin seger rengas pois ja naputtelua käsijarrukammen päähän? Mistä sais noita tiivisteitä tuonne - pitääkö mennä etolan tiskille norkoamaan?
                                                        Viimeksi muokannut Sepe; 24.5.2010, 16:35.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Tuola toinen viesti, voi mennä hetken että sen tajuaa

                                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=85840

                                                          Eihän etujarruiskaan oo minkäänmoista palautusta. Männän tiivisterenkaan ura on muotoiltu niin että se muodostaa kartion joka haraa ikäänkuin vastaan ku mäntä on tulos ulos. Vastaavasti ku jarru päästetään tämä kartio palauttaa mäntää ~0.4mm.

                                                          Sen männän sokan voi aiva turvallisesti ottaa pois, ei lennä naamalle mitään. Tarkkana sit vain miten päin osat sielä oli. Tiivisteitä saa kyllä. Budwegin tekemät tiivisteet laitoin omaani.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Sama projekti itsellä edessä, parikertaa jo takajarruja paikallisissa liikkeissä fiksattu ja viimeksi sanoivat että alkaa satulat olla vaihtokunnossa. Pitää kai itse aukaista ja katsoa ennen kuin uskon tuon.
                                                            Jos ne on vaihtokunnossa niin mistä A4 B5 Q:hun uudet takajarrusatulat? Motonetissa ei näyttänyt olevan edes listoilla.

                                                            BTW, tuo http://polaris.zapto.org/gallery/audi_kasijarru linkki ei toimi enää.
                                                            Olisiko jollain mirroria?

                                                            Motonetissa on kahta erilaista takajarrusatulan korjaus-sarjaa:
                                                            Jarrusat tiivs Lucas ø38 taka 23-6289 A4 2.97-> Taakse (ø38mm) [1997 - 2000] 11.50 €
                                                            Jarrusat KORJs Lucas 93- ø38 T 23-6742 A4 3.97-> Taakse (ø38mm) KORJAUSsarja [1997 - 2000] 19.50 €

                                                            Kumpikohan noista on oikea?

                                                            Milläs avaimella muuten satula irtoaa autosta?
                                                            Viimeksi muokannut BulldogPO; 25.5.2010, 08:06.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Itsellä b5 takajarru viime kesänä purettu ja huollettu korjaussarjoilla ja uusilla rasvoilla juuri ennen katsastusta, nyt taas katsastus edessä ja jumittaa uudelleen, ei vaan palaudu käsijarrumekanismi.

                                                              Kai se on uskottava että uusi satula ostettava. Aika hölmö konstruktio on tuo käsijarru kyllä. Budweg:iä myyvistä liikkeistä saa tarvikkeena satuloita, mäntiä ja korjaussarjoja, esim Fixus ketju pitäisi olla tämmöinen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X