Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 (B6) lakka irtoo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 (B6) lakka irtoo

    Tuli pestyä auto vkl:na sillä seurauksella, että konepellistä ja katosta lähti lakkakerros noin kammenen kokoiselta alueelta.
    Olen jo aikaisemmin ihmetellyt kun takaluukun sävy alkaa vaalentua... Eli takaluukusta on kans lakkakerros häipynyt olemattomiin.

    Soittelelin Tapiolaankin ja kysyin korvaisko kasko vahingon, mutta sain kieltävän vastauksen... :(
    Onko muilla tullut vastaavaa vastaan???

    Selkeesti vaikuttaa valmistus vialta... Onko kukaan saanu korjautettua???

    #2
    Vai oisko uudestaa maalattu huonosti?

    Comment


    • #3
      Ei tietääkseni ole... 100% varma en ole...

      Comment


        #4
        Laita vaikka pari kuvaa (mielellään myös kunnon lähikuvaa) niin helpompi ymmärtää mistä kyse. Haiskahtaa kyllä ehdottomasti siltä että huonosti maalattu jälkikäteen. Maalin kuplimista yms. on toki ollut valmistusvikanakin (esim. ns. sinkkikuplia), mutta lakkakerroksen irtoaminen kuulostaa muulta.

        Kyllähän tuohon korjaus löytyy: Vaurioituneiden osien tai koko auton laadukas ylimaalaus, hintaa tulee sitten se pari keur. Pohjien tekemisessä voi olla vähän extrapuhdetta jos on irtoavat maalit alla.

        Comment


          #5
          Tommosia oon muutaman nähny ja aina on ollu jälkikäteen maalattu.

          Comment


          • #6
            Ilmeisesti ei ole annettu kuivua tarpeeksi pitkään. Yhdessä autossa tiedän, että sivupeili maalattu uusiksi (tai oikeastaan vaihdettu uusi+maalattu) ja huomaa, että vaikka siinä uusi maali niin kiveniskeymää täynnä, mutta toinen sivupeili alkuperäisessä maalissa eikä juuri mitään näy. Liekkö heikommilla maaleilla tuo uusi ja ei ole annettu kuivua, kun lähdetty matkaan.

            Voisko auto olla joku raekuuro korjattu, kun noin "yläpuolet" hilseilee?

            Comment


              #7
              Maalipinnan paksuusmittarilla helppo selvittää onko orkkisvärissä vai ei. Oireesta päätellen väittäisin että on nyt hilseilevä lakka on 99.9% todenäköisyydellä suihkittu tuotantolinjan jälkeen.

              Pääsääntöisesti maalin jälkikäteinen hilseily kielii pohjatöissä oikaisusta.

              Comment


                #8
                Mullakin toi a6 on "luonut nahkaansa" jo vuoden verran.
                Katosta on irronnut lakka jo n. 1/2 neliön alueelta ja konepellistäkin jo parin kämmenen kokoiselta alueelta. Kyljissä ei toistaiseksi ole ilmennyt mitään oireita.

                Toistaiseksi olen tyytynyt seurailemaan kun joka pesussa tuo alue laajenee. Kaipa tolle täytyis jossain vaiheessa jotain tehdä...

                Comment


                • #9
                  Ilmeisesti ei ole annettu kuivua tarpeeksi pitkään.
                  Väittäisin että on päinvastoin annettu kuivua liian pitkään, värimassa nimittäin. Ainakin kun ite metallinhohtoa joskus maalasin, niin sille ajalle kuinka kauan värimassan ja lakan ruiskuttamisen välissä odotellaan, oli annettu sekä minimi- että maksimiaika. Jos ruiskuttaa lakan liian aikaisin, saattaa valua, jos liian myöhään, lakka saattaa lähteä hilseilemään myöhemmin.

                  Comment


                    #10
                    Jos ruiskuttaa lakan liian aikaisin, saattaa valua
                    Lakan tai maalin valuminen johtuu lähes poikkeuksetta paineilma"pensselin" ja sitä ohjaavan käden jonkin asteisesta tiedonsiirto katkoksesta. ;))

                    Comment


                    • #11
                      Itse asiassa värimassan päälle ei saa maalata liian nopeasti että liuottimet kerkeää haihtua niin ei tule lakkaan rakkuloita mutta toisin päin ei ole niin nökönuuka! kun on uusi massapinta joka on on itseasiassa märkä vielä tuntien päästäkin ( pölykuiva huomattavasti nopeammin ) niin lakan voi vetää vaikka tuntienkin päästä maalaamisesta! ja tarkoitan tuolla massan märkyydellä sitä että niitä liuottimia haihtuu vielä seuraavana päivänäkin joka taas saa pinnan pysymään ns. auki jolloin lakka tarttuu.

                      Comment


                        #12
                        Puhutko vesiohenteisesta värimassasta vai (perinteisestä) liuotinohenteisesta?

                        Liuotinohenteisen värimassan voi lakata heti kun se on matta. Mikäli näin tekee ja lakka kuitenkin "piikittää" kuivuttuaan syy on varsin muualla kuin värimassan liian lyhyessä kuivumis ajassa.
                        Viimeksi muokannut hoff4; 3.11.2011, 23:37. Perustelu: typoja

                        Comment


                          #13
                          Oireesta päätellen väittäisin että on nyt hilseilevä lakka on 99.9% todenäköisyydellä suihkittu tuotantolinjan jälkeen
                          Puotetaan vähän tuota prosentti todennäköisyyttä :)

                          Työkaverilla alkoi -03 mallin volskusta lakka pölisemään tuulen mukana konepellistä ja katosta. Auto on ollut sillä uudesta asti ja on alkuperäisellä maalilla.

                          Muistaakseni kyseli myös valmistajan vastuuta asiaan mutta tuloksetta.... Joutui lakkauttamaan/maalautamaan omaan piikkiin uudestaan.

                          Comment


                            #14
                            Tuliko mitattua että tosiaan oli alkuperäisessä maalissa?

                            Uusia autoja on maalattu / lakattu paljonkin kuljetus- tai varastointi vaurioista johtuen.

                            Eipä taida automyyjä kuitenkaan olla kovinkaan kärkäs leuhkimaan moisesta uuden auton ostajalle, vaikka olisi tietoinen.
                            Viimeksi muokannut hoff4; 4.11.2011, 08:34.

                            Comment


                              #15
                              Täällä kanssa sama ilmiö havaittu B6:ssa, katossa parin neliösentin alue lakattomana, konepellissä muutama alue lakattomana.

                              Comment


                                #16
                                Sama täällä

                                Myös minulle sattui tämä sama ilmiö kun pesin autoa (B6) viime kesänä.Kuskin puolelta takalokasuojan kaaresta alkoi lakaton alue leviämään. Sain kuitenkin rajan häipymään 800 hiomapaperilla ja uudelleen lakkauksella. Rajaa ei kyllä huomaa kun kriittisellä silmällä.

                                Comment


                                • #17
                                  Audi A3 8P etukonepellin lakka kuorii

                                  eli audi a3 8p lakka kuorii konepellistä onko joku korjannut?
                                  mitä sellaisen korjaus maksaa? ja onko tämä joku tyyppivika tässä?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X