Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 ässän madallusjousien eroja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 ässän madallusjousien eroja?

    Ikuisuuprojektini nytkähti katkenneen jousen osalta sen verran eteen päin, että vaivauduin irroittamaan etutolpan (ja vetarinkin nakkasin pöydälle roplattavaksi).

    Tuli problemos ja siitä seuraa kysymys:
    Autossa on alla vihreät 40mm madaltavat jouset mallia "Audi 29 921 VA" ja jousi on 16,3 mm paksua rautaa.
    Tilalle ostamani käytetyt jouset ovat väriltään oranssin ja violetin välimaastosta ja mallia "H&R 29 828 VA" ja ovat vain 15,1 mm paksua tavaraa, niissä on jopa vähemmän kierroksia, eli rautaa on harvemmassa.

    -> Korjaussarjaksi ostamani ovat löysemmät ja "alkuperäiset" madallusjouset ovat jäykemmät?? Onko näin?



    Mistä löydän yhden 29 921 VA etujousen? Eihän noita löysempiä ainakaan laiteta alle, kun nyt on jo pohja liian lähellä maata.

    #2
    921 on v8 koneiseen ja 828 on viismukiseen.

    Essonbaarissa sanotaan että v8 olisi kevyempi kone kuin 5syl 20v, joten paha sanoa lopputuloksesta.

    Comment


    • #3
      Joo, saman huhun olen itsekin kuullut. Kyllä nuo vitosen jouset vaikuttaa silti selvästi löysemmiltä.

      Comment


      • #4
        VR6T swapin edetessä näyttää että moottori on kevyempi kuin 5-mukinen TDI joten oisko sahapukki V6 samaa luokkaa painon suhteen kun mietin jousien vaihtoa? Nyt on H&R -40mm ja keuli ainakin ilman nesteitä jo auto :) Ja jos jollain on nurkissa moiset niin vois kiinnostella...

        Comment


          #5
          Se varmasti siitä hieman tasaantuu ajan kanssa, muttei tolkittomasti tietenkään.

          Alkuperäisten jousien erot oli monesti kotoisin varusteista. Oliko autossa esim ilmastointi. Tarvikevehkeissä taas ei aina eroteltu edes moottoria. Bensakasin ja 20VT-vitosen painoero taisi olla muuten luokkaa 20 kg toinen mokona tulee melkeinpä jo niistä ilmastoinnin leluista.

          Noin niinkun suuntaa antavaksi. Jos haluaa stancen just eikä melkein, joutuu katselemaan säädettävää.

          Comment

          Working...
          X