Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 C4 jarrulevyt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 C4 jarrulevyt

    Audi 100 C4 -92 etujarru levyt, onko jäähdytetyt ?
    Ostin vähän aikaa sitten Motonetista uudet (katsastuksessa käskettiin vaihtaa, kuluneet) ja ne on jäähdytetyt, en oo vielä ehtinyt aloittaa.
    Tarkoitus olisi lähiaikoina ottaa työn alle, mut tänään mulle heräs epäilys, kun mulla on näissä hommissa niin p###ka tuuri.
    Tuli asiaa tarkasteltua illalla (rengasta irroittamatta) ja sen verran hämärää ettei oiken nähnyt, mut kokeilemalla tuntuis, et ne ei oo jäähdytetyt.
    Motonetin lista ei näyttäis tuntevan edes muuta kuin jäähdytetyt.
    Eli miten on, tuliko eteen vaihto reissu, pettääkö mun käsikopelo tunnustelu ?

  • #2
    Kutoskoneiset on jäähdytetyillä laikoilla etkan mukaan.

    Comment


      #3
      Olisko se nyt kuitenkin parempi että ottaisit vaikka taskulampun mukaan ja menisit ihan itse paikanpäälle toteamaan, sen sijaan että arvuuteltaisiin täällä netissä. Kyseisessä automallissa on ainakin kolmea-neljää sorttia eri levyjä saanut etuakselille riippuen koneesta ja onko neliveto vai ei. Joku on matkan varrella saattanut sellaisenkin koiruuden mennä tekemään että on vaihtanut jarrut tykkänään erilaisiin.

      Comment


      • #4
        Tarkoitus olis päivän valossa asia selvittää.
        Aattelin vaan kun Motonetista ei löydy kun jäähdytettyjä C4 -92 2.3E etuvetoon, mut ei olis eka kerta, kun ko firmalla olis väärää tietoo.
        Toisaalta toi Mr.Crossfiren mainitsema koiruuskin kävi kyllä mielessä.
        Ajattelin vaan josko jollain olis ollut varma tieto, kokemuksen kautta asiasta.

        Comment


        • #5
          Mistä syystä muuten moinen vastaus Mr.Crossfire ?
          Luulin että täällä voi kysellä, jos ei tiedä, vastauksesi voisi tulkita tyyliin, et mitäs täällä kyselet, selvitä ite.
          Ja kysymys on mielestäni ihan normaali, kyselläänhän täällä "selvempiäkin asioita".
          Osittain tarkoituksena oli myöskin selvittää, millaiset levyt edessä pitäisi oikeasti olla.

          Comment


            #6
            Crossfiren vastaus oli varmaankin tuollainen, koska kysymyksestä puuttui perustiedot jolla asiaa olisi voinut tietää.

            Comment


              #7
              Tuli asiaa tarkasteltua illalla (rengasta irroittamatta) ja sen verran hämärää ettei oiken nähnyt, mut kokeilemalla tuntuis, et ne ei oo jäähdytetyt.
              Motonetin lista ei näyttäis tuntevan edes muuta kuin jäähdytetyt.
              Eli miten on, tuliko eteen vaihto reissu, pettääkö mun käsikopelo tunnustelu ?
              No, sen enempää viisastelematta rohkenisin väittää että kannattaa varmaankin tunkata autoa sen verran ylös, irroittaa pyörä ja vertailla osia, ennemmin kun ajaa Hangosta Lohjalle tai Saloon vaihtamaan osia pelkän kopeloinnin tai olettamuksen takia, koska ns. täysi-ikäinen auto saattaa sisältää jo aivan muita komponentteja kun linjalta ulosrullatessaan v. 1992, kuten Terhokin totesi.

              Comment


                #8
                Suoraan kysymykseen suora vastaus. Kuten MJF totesi, kysymyksen lähtötiedot olivat puutteelliset: moottorin koko ja vetotapa puuttui. Toisekseen olen myös sitä mieltä, että noinkin helposti tarkastettavien asioiden vatuloiminen internetissä on ajanhukkaa, johtuen muun muassa edellämainituista epävarmuustekijöistä. Pahoittelut mikäli kirjoitustyylini koettiin loukkaavaksi.

                Comment


                  #9
                  Jäähdytetyn ja jäähdyttämättömän levyn erottaa siitä, että jäähdytetyssä on ns kaksi levyä ja jäähdyttämättömässä ei.

                  Arvaten autossa on pellivanteet, joten renkaat linkkuun ja käsikopelolla jos ei halua rengasta irrottaa.
                  Aluvanteiden läpi sen nyt näkisi helposti.
                  Tämä ei taas sitten kerro, että mikä offset ja halkasija levyllä on.

                  Comment


                  • #10
                    Ok , hämmästelin vaan vaan Mr.Crossfiren tiukashkoa sävyä vastauksessaan.
                    Alla on muuten Audin orkkis aluvanteet, mutta silti levyjen "mallia" ei nää siitä, tiedän toki mikä on jäähdytettyjen ja jäähdyttämättömien levyjen ero.
                    Mr.Crossfire, en vetänyt palkokasvia nenään sun vastauksesta, hämmästelin vaan tiukkaa sävyä, ja pyydän myös puolestani anteeksi jos mielestäsi syyttelin.

                    Comment


                    • #11
                      Käsikopelo muuten piti paikkansa, levyt on ei jäähdytetyt.
                      Kävin vielä Audilla tarkistamassa asiaa, etuveto 2.3E:ssä kuuluu olla ei jäähdytetyt(halk. 288 mm/paks. 15 mm)
                      muissa satkuissa (C4) on jäähdytetyt, jarrupalat on samat levystä riippumatta.
                      Eli tältä pohjalta Motonetin osa lista antaa väärää tietoa.
                      Viimeksi muokannut Lindi; 15.10.2011, 08:08. Perustelu: Tiedon lisäys

                      Comment


                        #12
                        Joo ei Motonetin listoihin kannata sokeasti luottaa.
                        On tullut monasti väärät tavarat, kun on "tuontiauto"

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                          Joo ei Motonetin listoihin kannata sokeasti luottaa.
                          On tullut monasti väärät tavarat, kun on "tuontiauto"
                          Totta, nämä todella mittavalla kokemuksella varustetut ~parikymppiset varaosamyyjät tyrkyttävät ihan mitä sattuu. Kysyin viikolla ihan kettuilumielessä laakeria mittojen mukaan, arvatenkin vastaus oli: Juu... tota... Ei oo. Laakerinumeroa tarjoamalla "yllättäen" löytyikin, sai jopa valita minkä merkkistä sai olla.

                          Comment


                          • #14
                            Olihan jarrusatulat laitettu tunteella kiinni, varsinkin oikeanpuoleinen.
                            Pultit ei auennut ennen kuin n. 80 kg kaveri seiso räikänvarren päällä ja "rytkäytti", vaikka oli ruikittu ruosteen irroittajaa reilusti pultin ympärille.

                            Pultit ei kuitenkaan ollut kovinkaan ruosteiset, oli vaan "nin hyvin" kiristetty, et meinas ensin tulla uskonpuute.

                            Vasemmallapuolellakin oli pieni ylläri, jostain syystä toinen jarrusatulan kiinnityspultti oli 16mm kannalla ja toinen 17mm kannalla
                            pultien kierreosat oli kuitenkin identtiset, kannatkin oli muuten identtiset, lukuunottamatta mystistä millin kokoeroa.

                            Comment


                              #15
                              Tuo pulttien kantojen välinen ero johtuu uusitusta DIN- tai jostakin muusta standardista. Ilmeisesti materiaalin säästämiseksi on päätetty että 19mm kanta muutetaan 18mm ja 17mm kanta 16mm. Noita 16 ja 18mm kannallisia ruuveja löytyy 90-luvun lopun ja siitä eteenpäin autoista.

                              Myös marmorilta saatavat orkkispultit ovat kokeneet kyseisen muutoksen, vaikka autossa alunperin ollut pultti olisikin juuri esim. 17mm kannalla. Eli jos toinen jarrusatulan pultti on vaihdettu ja haettu marmorilta niin kantojen eroavaisuus on ihan järkeenkäypää.

                              Comment

                              Working...
                              X