Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ulkonäon päivitys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ulkonäon päivitys

    Perus A4 B6 avanttia on tarpeeksi kauan katseltu ja olen päättänyt ehostaa auton ulkonäköä S-linen näköiseksi. Olen täysin untuvikko tässä asiassa, joten auttakaa miestä mäessä.

    Käsittääkseni tarvitsen uuden etu- ja takahelman ja ovien listat. Mistäs näitä saa ja mitä kustantaa? Olen jo ehtinyt soitella muutamaan kotimaiseen paikkaan, mutta sanoivat osien olevan tilaustavaraa ja aikaa vierähtää tovi. Todennäköisesti en ole löytänyt oikeita paikkoja. Saako suoraan kotimaasta hyllytavarana vai pitääkö tilata ulkomailta ja säästääkö ulkomailta tilaamalla?

    Jos ja kun saan uudet helmat, ovat pakoputket seuraava päänvaiva. Osat ovat täysin kunnossa, mutta S-linessä tulee tuplaputket tyylikkäästi ulos takapuskurista, mutta nyt autossani pakoputkien päät kaartuvat alaspäin puskurin suojissa. Miten saan muokattua tämänhetkiset pakoputket sopimaan uuteen takahelmaan ilman että pitää ostaa uudet pakoputket.

    Myös kirkkaat lasit ansaitsevan hieman tummennusta. Mikä olisi sopiva % eri ikkunoille, ilman että se haittaa näkyvyyttä ulos pimeällä. Huom. en ole tummentamassa etusivuikkunoita tai tuulilasia. Ajattelin hoitaa asian kalvoilla, joten kokemuksen omaavat voivat vinkata hyviä kalvo merkkejä.

    Viimeisenä joutaa pois takaluukun mallimerkinnät. Miten nämä pitäisi irrottaa ilman, että maalipintaan jää jälkiä?

    #2
    Kyseleppä nimimerkki oopee:lta tuosta äss-lineksi muuntamisesta.

    Kurkista sinne auton alle niistä ja katso voiko putkenpäihin hitsata jatkeet, ne alaspäin kaartuvat putkethan kyllä pystyy rälläköimään poikki, kunhan vain jää tarpeeksi putkea mihin hitsata uudet päät.

    Kalvot kannattaa laitattaa ammattilaisella, niin ei tarvitse kiroilla niin paljoa. Joku pääkaupunkiseutulainen kertokoon paikallisia laittajia.

    Takaluukun merkit saat nirhattua vaikka kalastussiimalla ja sit liimajämät hankaat sormella irti ja mikä ei lähde niin jollain liuottimella. Ite jostain vanhasta Primerasta nirhasin vanhalla plussakortilla merkit irti, lähti kyllä, mutta kortista tuli entinen :)

    Comment


      #3
      Tuota noin. Tästä aiheesta kyllä löytyy keskustelua foorumilta, mutta pari täydennystä/korjausta (omassani jälkiasennettu täysi S-line ulkosatsi).

      S-line ulkopakettiin avantissa kuuluu täydellinen etupuskuri, takapuskurin alaosa, ovien alalistat, takalippa ja sivulistat s-line merkein. Kaikki helmat ovat s-line-malleissa tietysti korin väriin maalattu (joka voi tarkoittaa lisää maalaustöitä). Osanumerot yms. löytyvät vanhoista keskusteluista. Tässä myös ihan OK lista: http://www.a4mods.com/index.php?page...ppearance.html.

      Etuhelma ei sovi etupuskuriin ilman modausta - ja s-line etupuskurin yläosa on hinnoissaan. Kaikki ritilät ostetaan erikseen, ja näitä on erilaisia riippuen onko 0,1 vai 2 välijäähdytintä, haluaako keskiritilään kromireunan, jne. Kaikki osat myydään maalaamattomina, joka vähintään tuplaa budjetin pelkkien osien hintaan verrattuna.

      S-line takahelma ei tarkoita että olisi 2 suoraa ulostuloa, vaan niitä on aivan yhtä monta variaatiota kuin on vakiopuskureitakin. Dieseleissä ulostuloaukkoja siis ei ole. Tämä ei tarkoita etteikö dieseliinkin voisi saman tyyppisiä ulostuloja askarrella, mutta muistaakseni putken päät eivät lähtökohtaisesti asetu oikein ja muutenkin saa hieman panostaa että tulee järkevän näköiset (tästä löytynee lisäinfoa googlaamalla). Suorilla putkilla on sitten täysin varmaa, että perä ja erityisesti tuo alahelma nokeentuvat mukavasti.

      Osia saa Suomesta esim. Slamitilta. Ulkomailta ehkä edullisemmin. Nämä eivät lähtökohtaisesti ole missään hyllytavaraa, joten toimitusajat ovat usein pitkiä.

      Mallimerkintöjen järkevästä poistamisesta ja kalvotuksista on niin paljon aiempaa keskustelua, etten viitsi edes vastata...

      Comment


      • #4
        Kiitoksia vastanneille.

        Ilmeisesti on hieman monivaiheisempi tämä urakka. Voisiko joku antaa hintatietoutta mitä (noin) tulisi kustantamaan etu- ja takahelma, tarvittavat ritilät, ovien listat ja takalippa. Nettisivuilta löytyy yksittäisiä hintoja sieltätäältä, mutta en ole löytänyt mistään näiden kaikkien osien, varsinkaan ritilöiden hintoja. Maalauspuoli on hanskassa tuttavapiirin kautta.

        Merkkien poisto ja tummennnukset selvisivät muista ketjuista ja perän nokeentumista en pelkää, koska auto on musta ja saa pesua aina tarvittaessa.

        Comment


          #5
          Hinnat selviävät hyvinkin helposti kun katsoo vaikkapa mainitsemani Slamitin sivuilta:
          -Etupuskuri (sisältää ylä- ja alaosa + ritilät, kuten sivuilla lukee): 785eur (tai ilman yläosaa, jos haluaa modailla: 315eur.)
          -Alalistat: 439eur
          -Takaspoileri (replica): 189eur
          -Takahelma (0, 1 tai 2 ulostuloa): 229eur
          -S-line merkit kylkilistoihin: 52eur
          = 1694eur

          Jos modailee itse etupuskurin ja pärjää ilman takalippaa ja s-line merkkejä: 983eur

          Eli maalauksineen ja töineen puoltoista-kaks tonnia. Osia voi metsästää esim. Saksan ebaysta ja siten säästää, mutta siinä on merkittävästi enemmän vaivaa.

          Comment

          Working...
          X