Tuolla toisessa topicissa manailin yliherkkää polttimorikkotunnistinta, mutta nyt alkaa tosissaan olla konstit loppu kikkapakista.
Ongelman kohteena siis B6 S4, johon asentui Coming Home -järjestelmä tuossa jokin aika sitten. CH/LH sinällään toimii erittäin oivasti, mutta pientä kipua rakentelusta jäi.
Ensimmäisellä käynnistyskerralla polttimorikkotunnistin sanoi, että "Rear Left Fog Light" on rikki, kun napautin Tiptronicin D-asentoon. Ja luonnollisesti särkyneen polttimon kuva peittää sen jälkeen upeasti mittaristonäytöstä osan. Polttimo ei kuitenkaan ole rikki, vaan toimii täysin normaalisti. Aluksi ilmoitus tuli aika tarkkaan 50 prosentilla käynnistyskerroista, mutta sittemmin taajuus tiheni. Nyt jokaisella starttikerralla polttimorikkotunnistin sanoo takasumarin olevan särki.
Konstikkaaksi homma menee, kun edellä mainitun jälkeen palautan vaihdevalitsimen P-asentoon ja samalla kytken takasumarin hetkeksi päälle. Sen jälkeen polttimorikkotunnistin nollautuu ja kaikki on taas kunnossa. Sen jälkeen kaikki toimii hienosti seuraavaan starttiin asti.
Pieni vika, mutta äärimmäisen ärsyttävää kuunnella piipitystä joka startilla ja katsella rikkinäisen polttimon kuvaa jatkuvasti. Vaivasta pääsee tosiaan eroon käyttämällä sumaria päällä ja sen jälkeen laittamalla vaihteen silmään. Jotenkin vaan ajattelisi, että ei sen noin kuuluisi toimia...
Tähän asti tsekattua:
-Sumarin polttimo vaihdettu kahdesti.
-Valokatkaisija irroitettu ja liittimen johdotukset tarkastettu.
-Kokeiltu toimivuutta CH/LH -kytkin molemmissa asennoissa.
Mitäs sitten? Osaako joku sanoa, mikä valokatkaisijan piuhoista menee takasumarille, jotta osaisin tsekata tarkemmin oikean johdon? Jos ei ratkaisua löydy, niin miten tuota järjestelmää saisi puijattua sen verran, että järjestelmä kuvittelisi olevansa kunnossa?
Ongelman kohteena siis B6 S4, johon asentui Coming Home -järjestelmä tuossa jokin aika sitten. CH/LH sinällään toimii erittäin oivasti, mutta pientä kipua rakentelusta jäi.
Ensimmäisellä käynnistyskerralla polttimorikkotunnistin sanoi, että "Rear Left Fog Light" on rikki, kun napautin Tiptronicin D-asentoon. Ja luonnollisesti särkyneen polttimon kuva peittää sen jälkeen upeasti mittaristonäytöstä osan. Polttimo ei kuitenkaan ole rikki, vaan toimii täysin normaalisti. Aluksi ilmoitus tuli aika tarkkaan 50 prosentilla käynnistyskerroista, mutta sittemmin taajuus tiheni. Nyt jokaisella starttikerralla polttimorikkotunnistin sanoo takasumarin olevan särki.
Konstikkaaksi homma menee, kun edellä mainitun jälkeen palautan vaihdevalitsimen P-asentoon ja samalla kytken takasumarin hetkeksi päälle. Sen jälkeen polttimorikkotunnistin nollautuu ja kaikki on taas kunnossa. Sen jälkeen kaikki toimii hienosti seuraavaan starttiin asti.
Pieni vika, mutta äärimmäisen ärsyttävää kuunnella piipitystä joka startilla ja katsella rikkinäisen polttimon kuvaa jatkuvasti. Vaivasta pääsee tosiaan eroon käyttämällä sumaria päällä ja sen jälkeen laittamalla vaihteen silmään. Jotenkin vaan ajattelisi, että ei sen noin kuuluisi toimia...
Tähän asti tsekattua:
-Sumarin polttimo vaihdettu kahdesti.
-Valokatkaisija irroitettu ja liittimen johdotukset tarkastettu.
-Kokeiltu toimivuutta CH/LH -kytkin molemmissa asennoissa.
Mitäs sitten? Osaako joku sanoa, mikä valokatkaisijan piuhoista menee takasumarille, jotta osaisin tsekata tarkemmin oikean johdon? Jos ei ratkaisua löydy, niin miten tuota järjestelmää saisi puijattua sen verran, että järjestelmä kuvittelisi olevansa kunnossa?
Comment