Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onkohan mulla lailliset valot?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onkohan mulla lailliset valot?

    Luin tuossa toista threadia ja tuli mieleen tapaus katsastuskonttorilta. Mulla on siis xenonit ajovaloissa ja katsastuksessa setä totesi että valot näyttää hieman alas ja kuskin puoleinen valo vielä liian oikealle, sitten se otti ison kuusiokoloavaimen ja sääti ne siitä valojen yläpuolelta kohdilleen.

    Mulla oli käsitys että xenonit säädetään softalla, voiko noi olla jotkin jälkiasennusxenonit?

    #2
    Kyllä valojen perussuuntaus ihan mekaanisesti säädetään. Automaattinen korkeudensäätöhän niissä pitää olla myös, mutta se toimii vain ajon aikana.

    Comment


      #3
      Ja missäpäin Espoota saa katsastuksessa näin hyvää palvelua, että katsuri säättää valot samalla kun katsastaa???!!!!
      Yleensä ne laittaa korjauskehotus tietyyn pvmäärään mennessä.

      Comment


        #4
        Se on henkilökemiaa, riippuu inssistä ja auton mukana tulevasta ihmisestä. =)

        Comment


          #5
          OT:ksi tämä kyllä menee...
          Aikoinaan kyllästyin A-katsastuksen nipottelevaan asenteseen.
          K1:n katsastajista saatu loistavaa palvelua. vink,vink.

          Comment


          • #6
            OT:ksi tämäkin mutta pakko on myös kehua!
            Ei ollut xenonit kiinni kun viimeksi kävin katsarilla mutta se sääti myös valoja ihan siinä paikan päällä kun toinen näytti kuulemma vähän ylemmäs kuin toinen =) Sitten se sanoi että sisälokari on vähän irti kun oli kiinnike irronnut toiselta puolelta, että laita siihen joku patentti että se pysyy kiinni ja yritti siis sitäkin laittaa ensin kiinni itse. Ei tullut huomatuksia rek. otteeseen! Tulen käymään ensivuonnakin samalla asemalla. Tämä siis Lahdessa launeen K1:n katsastusasemalla! Ainiin ja vielä sekin, että oli juuri vikakoodit nollattu ennen katsarille menoa niin se moottori ei ole ehtinyt käydä läpi niitä itse niin sitä OBD-testiä ei voi tehdä, ja tämäkin kävi katsastusmiehelle kunhan sieltä ei mitään vikailmoituksia tule kun se lukee ne uudelleen.
            Viimeksi muokannut Syanid; 1.10.2011, 14:28. Perustelu: Lisäilyä.

            Comment


              #7
              Täällä päin ei auta, vaikka ehdottaa siinä paikalla, että sattuu olemaan työkalu taskussa, käännetään kohdilleen. Murahdus, ja ei käy...

              Comment


                #8
                Auto ja rahapussi seuraavalla kerralla sellaiseen paikkaan jossa käy. Itse olen paikallisia kahta asemaa käyttänyt ja aina on saanut säädettyä kun kerran vehkeetkin on joilla säätää.

                Comment


                  #9
                  Mielestäni vähän kuuluu niitten hommaan tehdä se säätö...

                  Comment


                  • #10
                    Katsastusasemalla ei saa tehdä mitään "huoltotoimenpiteitä", tämä on kirjoitettu lakiin. Katsastusmies rikkoo lakia mikäli säätää itse asiakkaan auton valojen korkeutta, taikka antaa asiakkaan säätää niitä.

                    Toki tietenkin taas, idiootti se katsastusmies on kun tekee töitään sääntöjen mukaan, ja konttoria pitää ehdottomasti vaihtaa...

                    Comment


                    • #11
                      Siihen hintaan mitä se katsastus nykyisin maksaa niin pitäisi sisältyä myös auton pesu ja imurointi. ;)

                      Comment


                        #12
                        Niin ja auton katsastus. Viime katsastuksella leima heltisi autoon jossa alatukivarren pusla sökö, käsijarru laahaa, vilkun polttimot haalistuneet, etulevyt kierot, töötti rikki ja jotain muuta pientä. Ei mitään merkintää papereihin vikalistasta puhumattakaan. Kovalla kiireellä vaan seuraavaa maksajaa halliin.

                        Comment

                        Working...
                        X