Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webastosta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Webastosta

    Vaikka itsellä ei lisälämmitintä olekaan, haluaisin muistuttaa jokaista sellaisen omaavaa seuraavasta:

    Nyt kun talvi on tuloillaan ja "kausi alkamassa", niin kannattaa suorittaa ensimmäinen käynnistys laitteelle vieressä sammuttimen kanssa seisten. Laitteen tulee antaa myös käydä reilun aikaa, ihan lämpimäksi asti. Ei ole yksi eikä kaksi autoa, jotka ovat palaneet webaston/eberin takia. Sen palon muuten aiheuttaa 99 prosentissa tapauksista lämmittimen oman jäähdytyspuhaltimen laakeri, joka on juminut kiinni eikä enää siirrä lämpöä pois palopesän ympäristöstä. Lämpö jää sinne muovikuorien alle ja aikansa lämmittyään syttyy palamaan ja huonolla tuurilla polttaa koko auton. Käsittääkseni tuon laakerin kunnon toteaminen ei ole mikään iso urakka.

    #2
    Ei varmaan olisi pöllömpi neuvo käyttää polttoainelämmitintä kesäaikanakin välillä vain pitääkseen sen hyvässä kunnossa. Samaahan pitää tehdä ilmastoinnille talvisin!

    Comment


    • #3
      Kyllä niissä kaikissa polttimien manuaaleissa se kerrotaan. Ja asentajat/myyjätkin siitä yleensä muistuttaa :)

      Comment


      • #4
        Itse pyrin kerran viikossa "polttelemaan" pas**t pois.
        Kannattaa.

        Comment


        • #5
          Oletan että kyse on paloilmapuhaltimesta. Varsinaista jäähdytyspuhallinta noissa ei ole. Puhaltimeen käsiksi pääsy on yleensä vaikeaa, mutta äänestähän sen toiminnan jotenkin kuulee.

          Hassua ettei turvajärjestelmät (lämpötila ja puhaltimen pyörimisnopeus) pysty estämään ylikuumenemista.

          Thermo Topin kohdalla en kyllä löytänyt mainintaa pyörimisnopeuden tarkkailusta. Hydronic väittää pysäyttävänsä lämmityksen minuutin jälkeen, jos puhallin ei pyöri tai pyörii liian hitaasti. Onko näiden mallien välillä ollut eroja vahinkojen suhteen?

          Comment


            #6
            Puhallin kuin puhallin... Minä niistä mitään tiedä... Mulle asti ei ole kantaantunut tietoja siitä onko joku malli toista herkempi vikaantumaan/palamaan.

            Manuaalejahan kaikki ei lue ja jos on ostanut auton käytettynä ja valmiiksi "webastoituna", niin sitä ei välttämättä edes tullut mukana.

            Comment


            • #7
              Ei turvallisuus saa manuaaleista kiinni ollakaan. Kestävyys kylläkin.

              Comment


                #8
                Webaston teknisiä manuaaleja, lisään myös linkkeihin:
                http://www.techwebasto.com/General_A...rmosystems.asp

                Comment

                Working...
                X