Vaikka itsellä ei lisälämmitintä olekaan, haluaisin muistuttaa jokaista sellaisen omaavaa seuraavasta:
Nyt kun talvi on tuloillaan ja "kausi alkamassa", niin kannattaa suorittaa ensimmäinen käynnistys laitteelle vieressä sammuttimen kanssa seisten. Laitteen tulee antaa myös käydä reilun aikaa, ihan lämpimäksi asti. Ei ole yksi eikä kaksi autoa, jotka ovat palaneet webaston/eberin takia. Sen palon muuten aiheuttaa 99 prosentissa tapauksista lämmittimen oman jäähdytyspuhaltimen laakeri, joka on juminut kiinni eikä enää siirrä lämpöä pois palopesän ympäristöstä. Lämpö jää sinne muovikuorien alle ja aikansa lämmittyään syttyy palamaan ja huonolla tuurilla polttaa koko auton. Käsittääkseni tuon laakerin kunnon toteaminen ei ole mikään iso urakka.
Nyt kun talvi on tuloillaan ja "kausi alkamassa", niin kannattaa suorittaa ensimmäinen käynnistys laitteelle vieressä sammuttimen kanssa seisten. Laitteen tulee antaa myös käydä reilun aikaa, ihan lämpimäksi asti. Ei ole yksi eikä kaksi autoa, jotka ovat palaneet webaston/eberin takia. Sen palon muuten aiheuttaa 99 prosentissa tapauksista lämmittimen oman jäähdytyspuhaltimen laakeri, joka on juminut kiinni eikä enää siirrä lämpöä pois palopesän ympäristöstä. Lämpö jää sinne muovikuorien alle ja aikansa lämmittyään syttyy palamaan ja huonolla tuurilla polttaa koko auton. Käsittääkseni tuon laakerin kunnon toteaminen ei ole mikään iso urakka.
Comment