Kyllä niissä laaduissa vaan on isoja eroja. Replicoissa saattaa olla isoja eroja ihan saman valmistajan tuotteillakin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Barzeta - replica mistä?
Collapse
X
-
Itsellä talvi ja kesävanteena Barzettat.
hankin auton just äsken ja en ole viel ehtinyt vaihtaa.
Mielestäni 18" ovat liika pienet a8 autoon joten hankin alle 20".
Tässä talvivanteet:
https://www.flickr.com/photos/118099...n/photostream/
Ja kesävanteet:
http://www.vannehaku.fi/site_media/p...ge/43009_0.jpg
ei ole mun omat tuossa linkissä mutta samat vanteet.
Jos joku haluaa ostaa multa jommat kummat pois niin saa olla yhteydessä.
uudet renkaat kummissakin.
Comment
-
Tuskimpa noilla laatu ja replicavanteilla mitään eroa on hinnan lisäksi... =)
Eräät dotsin vanteet kaverin autosta oiottiin aikonaan kumivasaralla. S8:n originaalivannetta suoristaessa vastaavasti 5kg leka ei tehnyt juuri mitään. Tunkaamallakin saa vetää melko kovan venytyksen tuolle S8 vanteelle, enne kuin alkaa muoto muuttumaan pysyvästi.
Eräät replicavanteet myös mittasin uutena laatikosta otettaessa heittokellolla. Uudessa vanteessa oli heittoa 1,2mm kehällä. Tosin eipä niillä hintaakaan ollut juuri mitään.
Comment
-
Noita halpoja replicoita ostettaessa kannattaa pitää mielessä, että erityisen halpa hinta on seurausta halvoista tuotantokustannuksista. Toisinsanoen, halpisvanteen hinta painetaan alas käyttämällä halvempaa materiaalia, halvempia työmenetelmiä sekä vähentämällä laaduntarkkailua.
Toki halpavanteista voi löytää kelpo yksilöitä, mutta maanantaikappaleiden todennäköisyys nousee korkeammaksi mitä halvempii tuotteisiin siirrytään. Yleensä hintoja polkiessa laaduntarkkailu on ensimmäinen säästökohde.
On toki totta, että laatuvanteissa on monesti melkoisesti ilmaa hinnassa. Kuitenkin myös niiden laatu on huomattavasti korkeampi. Normaali autoilijalle tuo parempi laatu näkyy siinä, että laadukkaammat vanteet+renkaat saadaan yleensä helpommin tärinättömiksi. Lisäksi laadukkaalla vanteella matka ei yhtä helposti katkea kuoppaan osuessa.
Itse olen todennut hinta/laatusuhteeltaan hyväksi vaihtoehdoksi käytetyt OEM vanteet. Todella monilla autoilijoilla on kummallinen tarve vaihtaa originaalivanteet mahdollisimman nopeasti heikkolaatuisempiin replicoihin. Onneksi tämän ansiosta todella laadukkaita vanteita on käytettynä tarjolla halpojen replicoiden hinnalla... =)
Comment
-
Tuo on totta. esim tuonkaltaisia on tosi vähän liikenteessä ja saksaankin saa maksaa 500-600€ käytetyistä ilman kumeja. Sama pätee vanhojen RS6 vanteiden jokamiesversioihinkin.
Kun taas noita "talvivanteiksi kelpaavia" saa hyvillä renkaillakin alle 400€.
Kaikista dissatuimpia markkinoilla tuntuu olevan 16" speedlinet. Onneksi sain omat auton mukana tulleet myytyä hyvillä Misukan kumeilla 320€. huh.
Comment
-
Barzettathan on kai todettu useaan otteeseen tinaksi. En ota kantaa eri merkkisten rs kopioiden laatuun, kun ei ole kokemusta. Mutta kuten elexter sanoi, halpisvanteissakin on eroja. Itselläni esim. on tuossa 80:ssä jotkut Union merkkiset joista yhden ajoin niin voimalla kanttiin että pyörät harotti niin ettei autoa saanut ajamalla paikalta mutta vanteseen riitti hionta ja reunan uudelleen kiillotus. Arpapeliähän tuo tietysti noiden halpisten kanssa on.
Kannattaa varmaan lukea netistä käyttäjien kokemuksia eri merkeistä. Halvin ei välttämättä tule lopulta halvimmaksi.
Comment
-
Barzetan lisäksi näitä ns "Halppis" vanne merkkejä on kymmeniä... Kuitenkin paljon! Joten turhaa barzettaa erikseen syytellä mistään :) Kaverilla ollut 2v kesä aluina tommoset Barzetat ja on toiminut moitteettomasti! ei ne sen kummosemmat ole kuin esim BBS vanteet :) Ja tuohan on hyvä aina muistaa, että kesä-ja talvi vanteet on ihan erikseen. ei niillä ajeta ympäri vuoden. Kun niissä on erillaiset pinnoitteet. Se on oma moka, jos kesään suositetuilla vanteilla ajelee talvet ja ihmettelee, että miksi pinta on paskana. Ja Samalla tavalla ne BBS vanteet vääntyy, jos ajaa kiveä päin :) ei sillä "laadulla" silloin ole yhtään väliä. Ja sit ärsyttää, kun 2k€ vanteet on soikeina. (kokemusta on lähipiiristä.) päivittäisessä pyörityksessä vanne kun vanne ajaa asiansa. Eiköhän markkinoilla nuo kaikki ns. aluvanteet, ole ihan alumiiniä :) Vaikea uskoa, että olisi tinaa. Tinahan painaa jo about 2,5x (painavamman tinan arvo) kertaa enemmän kuin alumiini (n. 265% ja risat.) Mutta tämänhän voi testata vaikka vaa'ssa. Vaakaan 100€ alumiini vanne ja 500€. Silloin pystyy sanomaan oikean painoeron. (Ellei joku ole jo testannut...) Siitä en sitten sano juuta tai jaata, että onko jo tehtaalta tullessa vanne vino. Itselleni on ihan sama, minkälaiset vanteet on alla, kunhan on itse tyytyväinen. :) Ja jos joku nyt omistaakin 2k€ bbs vanteet, ni ei sillä tartte yhtään kyllä lesoilla ja haukka muitten "halppis" vanteita. Jos itsellä on niin pieni, että pitää vanteilla omatuntoa kohentaa, ni se on jo aika säälittävää! Toisaalta, "halppis" vanteiden omistajien ei tulis olla kyllä yhtään kateellisia Kalliimille "laatu" vanteiden omistajille. Loppujen lopuksi, ei se ookku auton vanne. :) maku asioita.Viimeksi muokannut steffu; 31.3.2014, 22:30.
Comment
-
No ei se BBS varmasti väänny samalla tavalla kuin joku pehmeä halpisvanne. Ei se hintaero pelkästä nimestä tule vaan laadusta. Ja ei, en itse omista yksiäkään BBS:iä, OZeja, Compomotiveja tai muita kalliimpia vanteita. Kaipa ne kisakäytössäkin käyttäisi Barzettoja edellämainittujen sijaan jos ne samaa laatua olisi. Sehän toisi selvää säästöä kisatiimien budjetteihin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja steffu Näytä viestiItselleni on ihan sama, minkälaiset vanteet on alla, kunhan on itse tyytyväinen. :)
Comment
-
Aattelinkin ihan noin niiku käyttöautoa :) Varmaa kisapeleissä onkin ihan eri vehkeet. Sehän on ihan selvä se. Mutta silloin on kyllä kaikki muukin asia 100% kohallaan, eikä sinnepäin. :) Aika jännä juttu, toi kyllä, ettei keskireikä oo sattunu kohilleen :D pitäsköhän ihan piruttae tilata tommoset jotkuu barzetta vanteet vaikka ja kokeilla miten ne toimii käytännössä :D ps. En mäkään kehtais kyllä rs4 (esim.) iskee mitään alle 1k vanteita :D
Comment
-
Lailla pitäs kieltää tommosten paskojen myynti. Feikki tuote mikä feikki tuote. Ostaisitteko vaikka kiinalaisten tekemän kopion Audista joka ei ole käynyt juuri mitään laadunvalvontaa läpi tuotantoprosessissa? Tehty ala-arvoisista materiaaleista joka ei muille kelpaa? Jos aito Audi maksais vaikka 50k ja tämän feikin silmämääräisesti samannäköisen saisi 20k? Vuoden käytön jälkeen feikki olisi joka puolelta kulahtunut tai rikki. Ehkäpä valmiiksi jo hengenvaarallisen huono.
Itse ihmettelen suuresti mikseivät vannevalmistajat valvo omia etujaan. Törkeää kopiointia näillä kiinalais valmistajilla. Kaiken huippu oli kuin huomasin Barzetta Le Mans mainoksen. Nimikin kopsattu surutta, designista nyt puhumattakaan.
Hävetkää kaikki jotka tuollaista kopiointia tuette!
Comment
-
Ihan hienosti ne halpavanteet toimii jos ei niitä aja kieroon. 18" halpisvanne voi mennä käyttökelvottomaksi siinä vaiheessa kun bbs:än kehään tulee pieni painauma. Ja on kokemusta, en oo ajanu vannetta käyttökelvottomaksi, enkä myöskään rutunnut bbs:ää, mutta ostamissani bbs lm:issä on yhdessä pieni parin milli painauma ulkokehällä jota yritin oikoa. Ei oiennut lekalla ei. Parikymmentä kertaa huitaisin lekalla kunnolla (20mm vaneri välissä) ja mitään ei tapahtunut. Päätin antaa olla kun ei tuota helpolla edes näe. Dezentin samankokoisia vanteita kun paukutteli niin silmällä melkein näki ku vanne suoristui. Olivat aivan käsittämättömän pehmoista tavaraa. Ei tarvi hääppöinenkään oem vanne olla kun on jo hienompi ku joku musta/"kiiltävä" partsetta. Jos halpisvanteilla ajaa, niin kokoa ei kannata 17" enempää olla. Viime talvena oli 17" RS4 replicat, eikä niissä mitään vikaa ollut ja ihan hyvän näköiset b5 S4:sen alla. 18" alkaa ainakin A4 kokoluokassa olla sen verran ohuelti rengasta että vanteelta vaaditaan jo vähän lujuutta ettei se heti ole kierossa.
Comment
-
Voi nyt herranh*lvetti taas tätä vannekeskustelua... Eiköhän sinne autonsa alle kaikki saa ruuvata vaikka kärrynpyörät, jos siltä tuntuu. Kaikki käsi ylös joilla on laittaa pätäkkää esim. 10k arvoisen auton alle meneviin vanteisiin 3k€? Ja jos liitua on niin piirtämään vain, mutta eiköhän suurimmalla osalla kysymys ole tuosta hillon määrästä purkin pohjalla.
Ja ilmeisesti kukaan ei ole täällä itkenyt halpisvanteiden laadun puolesta? Ymmärtäisin "itkun" määrän jos esim. topicin aloittaja olisi tullut suureen ääneen huutamaan, kun halpavanne hajosi alle moottoriratakäytössä...
My two cents...
Comment
-
Niin siis saahan sitä ajaa vaikka ne oem-basic peltivanteet alla? Eihän sitä kiellä kukaan? Mutta turha vetää sitä "kolmannes auton hinnasta vanteisiin"-korttia puolustellessa sitä miksi ei kannattaisi ostaa laadukkaista vanteita. Markalla saa markan vanteet. Monesti saa halvemmalla käytetyt laadukkaat vanteet kuin uudet Barzettat, kahden kesän jälkeen noiden arvot onkin sitten ihan eri luokissa.
Comment
-
Eihän kukaan käske vanteiden suhteen aivan överiksi ampua.
Esim. viime vuonna ostin kolhitut S8 D2 alkuperäisvanteet huonoilla, mutta ajokelpoisilla renkailla hintaan 500€. Isäni osti vastaavasti hyllyssä olleille talvirenkaille uudet halpisvanteet (joiden tyyli etäisesti muistutta erästä audin vannetta) hintaan 550€. Kun nuo molemmat mittasin testipenkissä heittokellolla, niin ajamattomat replicat olivat huomattavasti kierommat, kuin kolhitut S8 originaalit.
Uudelleen maalaamisella kolhituista orkkisvanteista sai lähes uutta vastaavat vanteet, ja värin sai vieläpä valita täysin vapaasti itse. Kokonaishinta noille S8 vanteille oli maalattuna 600€ (maalasin itse), eli 50€ suuremmalla sijoituksella sain huomattavasti kevyemmät, jäykemmät ja omasta mielestäni paljon tyylikkäämmät vanteet.
Mutta toki jokainen saa autoonsa laitta alle mitä haluaa. Kuitenkin komppaisin tässä asiassa Dukea. Kopio on kopio. Halpisvanteet on jokaisen oma valinta, mutta piraattien tukeminen on mielestäni väärin. Pahimpia ovat juuri tuollaiset Barzetta Le Mans, missä ihan suoraan kopioidaan jopa myynti nimeä. Sitten kun niihin asennetaan vielä kiinasta tilattu BBS tarra, niin aletaan jo hieman viittaamaan luvattoman kopioinnin suuntaan.
Comment
-
Mie juuri tänään tilasin autooni jokku LM tusinareplicat ja renkaiksi vielä jotku Nexenit, halavalla kun sain sano Sulo Vilen. Saa nähä mikä noista hajoaa ekana, vanteetko vaiko renkaatko vaiko peräti koko auto vai kaikki samalla kertaa. Seurataan tilannetta :)
Comment
-
Onko bbs alunperin asentanu joihinkin lm malleihin tuon keskiosan takapuolelle? Sen saa niin, mutta ainakaan omissa vanteissa sitä ei oo tarkotettu niin koska siinä keskiosassa ei oo mitään olaketta joka keskittäis sen jos sen laittaa niin päin. Meinasin jo kirjottaa että onko tuohon kopoitu nuo stanssatut merkitkin, mutta tässä kuvassa http://1.bp.blogspot.com/_aGmtmdBDWp...LM_DSPK_sm.jpg on myös tuo keskiosa takapuolella.
Mutta sen takaan, että jos ajan kuoppaan niin että aitoon lm:ään tulee muutaman millin painauma kehälle, niin toi barzetta menee aivan solmuun, käyttökelvottomaksi tai repee pahimmassa tapauksessa. Noi puolat ei kaikista lujimmat oo jos materiaali on jotain huokoista seosvalua. Sitten saattaa olla niinkin että jos tollasta 18" vanetta joka maksaa vähän toistasataa kpl yrittää oikoa, niin se halkee. Siitä oon kyllä ihan samaa mieltä, että kyllä noissa aidoissa lemmareissa vähän on merkkilisää hinnassa kun ne maksaa sen ~tonnin, kappaleelta, mutta se on vähä niinku vertais vaneria ja lastulevyä.
Comment
Comment