Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä kunnollinen Brake bleeder/jarrujen ilmauslaite?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mistä kunnollinen Brake bleeder/jarrujen ilmauslaite?

    Mistä löytää kunnollinen "Brake Bleeder", eli jarrujen ilmauslaite?
    Würthillä on yksi paine-ilmalla toimiva malli ja hintaa on karvan alle 300€/alv 0%, tosin sen saisin myös satkun halvemmalla nolla alvilla. Mutta onko toimiva oikeasti?

    Motivelta löytyi käsinpumpattavia malleja.

  • #2
    http://www.fixusnet.fi/~c8Dzx0000001...06&Y219=&Y223=

    Tuon kaltaisella alku viikosta ilmasin polon jarrut ja hyvin toimi.

    Eikä tuo nyt näytä olevan ku 71€

    EDIT. Niin ja toimii ne jarrutkin vielä :)

    Comment


    • #3
      En voi sanoa, onko vehjes toimiva kun en ole vielä testannut, mutta hommasin paineilmakäyttöisen Mityvac MV6835 setin. Tilasin USA:sta, n. 140eur + alv + tulli. Biltemasta löytyy joku klooni tuosta alipainepömpelistä (noita tilpehöörejä ei siihen saa).

      Comment


      • #4
        Onko jotain estettä ettei voisi käyttää sitä vanhaa kunnon tubeless-venttiili jarrunestesäiliön korkissa-kikkaa? Motonetistä esim. saa valmiina korkkia missä on venttiili ja letkunpätkä. ~20e tms.

        Comment


        • #5
          Mulla on hienosti toiminut myös tollanen "vehje".
          http://www.biltema.fi/osteri/osteri....148&ryhmaid=38

          Comment


          • #6
            Sekä imulla, että paineella toimivista kokemusta ja kallistun enemmän paineen puolelle. Tuollainen jarrunipasta imevä laite imee hyvin helposti ilmaa nipan kierteiden välistä tai sen kumitutin ja nipan välistä. Kumitutin saa vielä tiiviiksi, mutta kierteitä ei. Seurauksena on, että ei näe milloin itse jarrujärjestelmästä ei enää tule ilmaa. Pulputtaa aina vain letkussa.

            Paineessa puolestaan ei ole muuta vikaa kuin mahdollinen vanhan väsähtäneen jarrusäiliön poksauttaminen. Sinne pitää kuitenkin laittaa se ~1bar, että jotain tapahtuukin. Tämä on kuitenkin epätodennäköistä, jos vain malttaa olla varovainen niiden paineiden kanssa.

            Mutta en voi siis suositella tuollaista imevää laitetta. Käsittääkseni virallinen VW xxx laitekin on nimenomaan paineistava.

            Akin laite toimii niin kauan kun toimisi perinteinenkin menetelmä. Ei auta, kun pitää oikeasti ilmata tyhjä järjestelmä tai kytkin :)
            Viimeksi muokannut jasso; 16.9.2011, 12:43.

            Comment


            • #7
              Pirun näppärä keino oli kirkas letku kiinni nippaan ja toinen pää letkusta pulloon jossa on esim vettä.
              Itsestään valuu hiljalleen ja kuplat näkyy kirkkaassa letkussa.

              Mulla on Motonetib aliaineella toimiva ilmaaja, mutta ei siihen oikein voi luottaa kun ei näe kuplia.
              Tubelles venttiili säiliön korkkiin varmasti toimisi myös, mutta saako jostain halvalla noita korkkia tai mikä siihen passais?
              Merkkitiskiltä ja purkaamoista tietysti saisi, mutta se ei tarttis maksaa kun muutaman euron max.

              Comment


              • #8
                mutta saako jostain halvalla noita korkkia tai mikä siihen passais?
                Omani on muistaakseni mk2 Golfista, sellainen malli jossa ei varoitinta korkissa. Purkamolta jouduin hakemaan kun edellisessä tallin muutossa meni romulavalle varmaan kymmenkunta pääsylinteriä.

                Comment


                • #9
                  Akin laite toimii niin kauan kun toimisi perinteinenkin menetelmä.
                  Perinteinen menetelmä yksin tehtynä, se kai lie ton idea.

                  Comment


                  • #10
                    Toi Motiven käsinpumpattava toimii hyvin. Itse aikoinaan lötkön takajarrujen ilmauksen kanssa taistelin täyden jarrurempan jälkeen (putketkin uusiksi). Tuollaisella imevällä ei saanut kaikkia ilmoja pois, koska tosiaan "horii" ilmaa nipan kierteistä, vaikka kuinka yrittää vaseliinia kierteisiin laittaa. Tolla pumpattavalla ilmat lähti kerralla.

                    Comment


                    • #11
                      Sekä imulla, että paineella toimivista kokemusta ja kallistun enemmän paineen puolelle. Tuollainen jarrunipasta imevä laite imee hyvin helposti ilmaa nipan kierteiden välistä tai sen kumitutin ja nipan välistä. Kumitutin saa vielä tiiviiksi, mutta kierteitä ei. Seurauksena on, että ei näe milloin itse jarrujärjestelmästä ei enää tule ilmaa. Pulputtaa aina vain letkussa.
                      Kierteet saa auttavasti tiivistettyä vaseliinilla tms. jarrurasvalla. Eli ennen ilmausjumppaan ryhtymistä, ottaa ilmausruuvin irti ja laittaa sen kierteisiin jäykähköä rasvaa, sitten vaan ilmaruuvi kierretään takaisin satulaan, mutta ei ihan kiinni asti. Rasva kierteessä estää ilman takaisinkierron ilmaruuvin kierteiden välistä. Tuo muutenkin hyvä tapa, kun se estää ilmaruuvin ruosteliimautumsen satulaan.

                      Paineessa puolestaan ei ole muuta vikaa kuin mahdollinen vanhan väsähtäneen jarrusäiliön poksauttaminen. Sinne pitää kuitenkin laittaa se ~1bar, että jotain tapahtuukin. Tämä on kuitenkin epätodennäköistä, jos vain malttaa olla varovainen niiden paineiden kanssa.
                      Itse olen käyttänyt max. 0,5bar painetta ja vielä en ole onnistunut räjäyttämään yhtään jarrunestesäiliötä ja ilmauskin on tuolla paineella ihan kivasti onnistunut.

                      Itse hankin paineilmaventtilikorkin jarrunestesäiliöön muistaakseni Hessumobiilista. En muista paljonko maksoi mutta ei ollut kovin kallis vekotin.

                      Comment


                      • #12
                        Tuota paineella toimivaa haen siksi, että luotettavasti saisi ilmattua jarrut ja kytkimenkin.. Ennen on ollut aina emäntä/kaveri pumppaamassa jarrupoljinta jarruja ilmattaessa.

                        Comment


                        • #13
                          "Hillityn" paineen ja koko ilmaussysteemin saa aikaiseksi kun käyttää jotain sisärengasta (ei nyt ihan polkupyörän kokoluokkaa kummiskaan) ja virittelee väliletkun päineen ja vaikka venttiilin jarrunestesäiliön korkkiin... - ei montaa euroa maksa.

                          No lisätään vielä että kaveri joka työskenteli erään autoliikkeen huollossa ihmetteli aina miksi ilmaamista pidetään niin vaikeana ja konstaillaan vaikka mitä - sanoi vain avaavansa ilmausruuvin ja lähtevänsä käymään kahvilla...

                          Comment


                          • #14
                            sanoi vain avaavansa ilmausruuvin ja lähtevänsä käymään kahvilla...
                            Toimii tuokin jollain tapaa jos pakki vaan kestää useemman pannun kahvia....

                            Comment


                            • #15
                              Ja ilmattava järjestelmä on hinnat-alkaen-mallia :)

                              Comment

                              Working...
                              X