Tosiaan, tuli tuossa viime kuussa ostettua tuollainen http://www.nettiauto.com/audi/a4/4163129 Audi A4 1.8T Quattro. Tänään on katsastus ja auto luultavasti EI mene läpi, koska alusta on liian matalalla. Ja koska huomenna on viimeinen katsastuspäivä (saa sen 30 päivän korjausajan?), niin alkaisi kohta olemaan kiire saada uutta alustasarjaa alle.
Tällä hetkellä alla on joku FK:n pelkästään korkeutta säätävä coilover-satsi, vasemmassa etuiskarissa lukee "FK G36" ja "20G 03VAE 35/06", ei löydy tietoa googlettamalla. Koitin tosiaan jo säätää korkeutta löysäämällä jousia niin paljon kuin pystyy (no sen verran, etteivät jouset pyöri asetelmassa), mutta ainakaan etupää ei noussut yhtään!
Tajusin myös sen, ettei coileissa ole mitään järkeä, koska aina niitä säätäessä pitäisi pyöränkulmat käydä säätämässä, jos ei halua ostaa uusia renkaita koko ajan.
Tietääkö joku, mistä saisi tilattua suht hyvään hintaan hyvän (ei coileja, eikä FK tai esim. Weitec) alustasarjan alle kuukaudessa? Edelliseen autoon (Nissan 200SX) laitoin Kyb AGX:t ja ne vaikuttivat todella hyviltä iskareilta. Siksi olenkin katsellut Audiin näitä:
http://www.vannetukku.fi/performance...0-p-16308.html
http://www.careliatuning.fi/portal/tuotteet?PID=2429
TAI iskarit ja jouset erikseen (ilmeisesti nuo pohjaalyöntikumit mukaan?):
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=3362
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=21243
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=4173
Onko jollakulla kokemusta noista kaupoista? Vai kannattaako tilata jostain muualta? Vai joku muu alustasarja? Mitäköhän noiden kokonaissarjojen mukana tulee (jos kukaan ei tiedä, niin kysyn kauppiaalta)? Eikö tämä huokeampi (ja vähän vähemmän madaltava) sarja käy Quattroon:
http://www.vannetukku.fi/performance...9-p-16292.html
Niin ja tärkein juttu: Kuinka alhaalle auto menee 45mm madalluksella? Onko maavaraa vielä väh. 8cm? Ja onko olemassa vaihtoehtoisia (laadukkaita) jousia (30-35mm pudotuksella), jotka kävisivät esim. noiden GTS Sporttien kanssa?
TOISSIJAISET asiat:
Koska autoon on asennettu lastutuksen JÄLKEEN Forge Split R, niin katsoin tuossa jälkiviisaana muutama päivä sitten, että siinä on kummatkin ulostulot käytössä, eli se tosiaan dumppaa paineista ulos osan ja osan se kierrättää takaisin. http://www.forgemotorsport.co.uk/media/USASPLTR.pdf Tuon mukaan se on ihan ok, mutta voiko se häiritä seoksia paljonkin? Jos häiritsee, niin mistäköhän sellaisen pienen kierretulpan saisi hankitua "BOV-puolelle"? =D Ei tullut edelliseltä omistajalta mukaan...
Semmoista myös, että imusarjasta kun lähtee ne alipaineletkut (toinen ilmeisesti bensapainesäätimeen? ja toinen bypassiin), niin ne kun olivat ihan paskassa kunnossa, niin menin vaihtamaan ne samanlaisiin, kangaspintaisiin, 3,5 x 7,5 mm letkuihin 8mm kiristimillä (pienempiä ei vissiin saa). Noi 8-milliset joutui kiristämään melko lujaa. Onko mahis, että ne vuotavat, vai ovatko ne ihan ok?
Pohjapanssarista:
Käykö tuo http://www.tarvikkeet.fi/pdf/pohjapanssarit.pdf 203-21525 Audiini? Jos käy, niin sitä tuskin saa ainakaan 140€ halvemmalla mistään(?). Se muovinen vakio on niin kulunut. Onko tuollainen teräspohja alempana kuin vakio muovinen, ihan näin madalluksia ajatellen? Tosin, eihän sitä panssaria ilmeisesti tarvitse katsastuksessa.
Kattovalon ledit:
Koitin tuossa yksi päivä laittaa ledejä sisävaloihin. Keskivalo totta kai toimi, koska napaisuuden sai sitä polttimoa kääntämällä. Mutta koska karttavalojen napaisuus on ba9s, niin polttimoa ei voi kääntää ja ainakin nuo motonetin ledien napaisuus on väärin päin. Kolvaamalla en ainakaan itse saanut noita napaisuuksia käännetyksi toisin päin (eikä netistä mistään löydy mallikohtaista kaaviota siihen), joten olisiko vain fiksumpaa tilata SMD-ledit esim. JS-Tuningilta noihin karttavaloihin? Jospa sattuisi tilaamaan, niin tietääkö joku, miten iso SMD-led noihin karttavaloihin mahtuu? http://www.js-tuning.com/led.htm (1, 5, 9, 13 lediä)
EDIT: niin ja tosiaan jos joku tietää tuosta yksilöstä enemmänkin tietoa (entinen omistaja yms.), niin pistä ihmeessä privaa tai viestiä tähän ketjuun. Kiitos.
Tällä hetkellä alla on joku FK:n pelkästään korkeutta säätävä coilover-satsi, vasemmassa etuiskarissa lukee "FK G36" ja "20G 03VAE 35/06", ei löydy tietoa googlettamalla. Koitin tosiaan jo säätää korkeutta löysäämällä jousia niin paljon kuin pystyy (no sen verran, etteivät jouset pyöri asetelmassa), mutta ainakaan etupää ei noussut yhtään!
Tajusin myös sen, ettei coileissa ole mitään järkeä, koska aina niitä säätäessä pitäisi pyöränkulmat käydä säätämässä, jos ei halua ostaa uusia renkaita koko ajan.
Tietääkö joku, mistä saisi tilattua suht hyvään hintaan hyvän (ei coileja, eikä FK tai esim. Weitec) alustasarjan alle kuukaudessa? Edelliseen autoon (Nissan 200SX) laitoin Kyb AGX:t ja ne vaikuttivat todella hyviltä iskareilta. Siksi olenkin katsellut Audiin näitä:
http://www.vannetukku.fi/performance...0-p-16308.html
http://www.careliatuning.fi/portal/tuotteet?PID=2429
TAI iskarit ja jouset erikseen (ilmeisesti nuo pohjaalyöntikumit mukaan?):
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=3362
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=21243
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=4173
Onko jollakulla kokemusta noista kaupoista? Vai kannattaako tilata jostain muualta? Vai joku muu alustasarja? Mitäköhän noiden kokonaissarjojen mukana tulee (jos kukaan ei tiedä, niin kysyn kauppiaalta)? Eikö tämä huokeampi (ja vähän vähemmän madaltava) sarja käy Quattroon:
http://www.vannetukku.fi/performance...9-p-16292.html
Niin ja tärkein juttu: Kuinka alhaalle auto menee 45mm madalluksella? Onko maavaraa vielä väh. 8cm? Ja onko olemassa vaihtoehtoisia (laadukkaita) jousia (30-35mm pudotuksella), jotka kävisivät esim. noiden GTS Sporttien kanssa?
TOISSIJAISET asiat:
Koska autoon on asennettu lastutuksen JÄLKEEN Forge Split R, niin katsoin tuossa jälkiviisaana muutama päivä sitten, että siinä on kummatkin ulostulot käytössä, eli se tosiaan dumppaa paineista ulos osan ja osan se kierrättää takaisin. http://www.forgemotorsport.co.uk/media/USASPLTR.pdf Tuon mukaan se on ihan ok, mutta voiko se häiritä seoksia paljonkin? Jos häiritsee, niin mistäköhän sellaisen pienen kierretulpan saisi hankitua "BOV-puolelle"? =D Ei tullut edelliseltä omistajalta mukaan...
Semmoista myös, että imusarjasta kun lähtee ne alipaineletkut (toinen ilmeisesti bensapainesäätimeen? ja toinen bypassiin), niin ne kun olivat ihan paskassa kunnossa, niin menin vaihtamaan ne samanlaisiin, kangaspintaisiin, 3,5 x 7,5 mm letkuihin 8mm kiristimillä (pienempiä ei vissiin saa). Noi 8-milliset joutui kiristämään melko lujaa. Onko mahis, että ne vuotavat, vai ovatko ne ihan ok?
Pohjapanssarista:
Käykö tuo http://www.tarvikkeet.fi/pdf/pohjapanssarit.pdf 203-21525 Audiini? Jos käy, niin sitä tuskin saa ainakaan 140€ halvemmalla mistään(?). Se muovinen vakio on niin kulunut. Onko tuollainen teräspohja alempana kuin vakio muovinen, ihan näin madalluksia ajatellen? Tosin, eihän sitä panssaria ilmeisesti tarvitse katsastuksessa.
Kattovalon ledit:
Koitin tuossa yksi päivä laittaa ledejä sisävaloihin. Keskivalo totta kai toimi, koska napaisuuden sai sitä polttimoa kääntämällä. Mutta koska karttavalojen napaisuus on ba9s, niin polttimoa ei voi kääntää ja ainakin nuo motonetin ledien napaisuus on väärin päin. Kolvaamalla en ainakaan itse saanut noita napaisuuksia käännetyksi toisin päin (eikä netistä mistään löydy mallikohtaista kaaviota siihen), joten olisiko vain fiksumpaa tilata SMD-ledit esim. JS-Tuningilta noihin karttavaloihin? Jospa sattuisi tilaamaan, niin tietääkö joku, miten iso SMD-led noihin karttavaloihin mahtuu? http://www.js-tuning.com/led.htm (1, 5, 9, 13 lediä)
EDIT: niin ja tosiaan jos joku tietää tuosta yksilöstä enemmänkin tietoa (entinen omistaja yms.), niin pistä ihmeessä privaa tai viestiä tähän ketjuun. Kiitos.
Comment