Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 Alustasarja yms.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 Alustasarja yms.

    Tosiaan, tuli tuossa viime kuussa ostettua tuollainen http://www.nettiauto.com/audi/a4/4163129 Audi A4 1.8T Quattro. Tänään on katsastus ja auto luultavasti EI mene läpi, koska alusta on liian matalalla. Ja koska huomenna on viimeinen katsastuspäivä (saa sen 30 päivän korjausajan?), niin alkaisi kohta olemaan kiire saada uutta alustasarjaa alle.

    Tällä hetkellä alla on joku FK:n pelkästään korkeutta säätävä coilover-satsi, vasemmassa etuiskarissa lukee "FK G36" ja "20G 03VAE 35/06", ei löydy tietoa googlettamalla. Koitin tosiaan jo säätää korkeutta löysäämällä jousia niin paljon kuin pystyy (no sen verran, etteivät jouset pyöri asetelmassa), mutta ainakaan etupää ei noussut yhtään!

    Tajusin myös sen, ettei coileissa ole mitään järkeä, koska aina niitä säätäessä pitäisi pyöränkulmat käydä säätämässä, jos ei halua ostaa uusia renkaita koko ajan.

    Tietääkö joku, mistä saisi tilattua suht hyvään hintaan hyvän (ei coileja, eikä FK tai esim. Weitec) alustasarjan alle kuukaudessa? Edelliseen autoon (Nissan 200SX) laitoin Kyb AGX:t ja ne vaikuttivat todella hyviltä iskareilta. Siksi olenkin katsellut Audiin näitä:

    http://www.vannetukku.fi/performance...0-p-16308.html
    http://www.careliatuning.fi/portal/tuotteet?PID=2429

    TAI iskarit ja jouset erikseen (ilmeisesti nuo pohjaalyöntikumit mukaan?):

    http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=3362
    http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=21243
    http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=4173

    Onko jollakulla kokemusta noista kaupoista? Vai kannattaako tilata jostain muualta? Vai joku muu alustasarja? Mitäköhän noiden kokonaissarjojen mukana tulee (jos kukaan ei tiedä, niin kysyn kauppiaalta)? Eikö tämä huokeampi (ja vähän vähemmän madaltava) sarja käy Quattroon:

    http://www.vannetukku.fi/performance...9-p-16292.html

    Niin ja tärkein juttu: Kuinka alhaalle auto menee 45mm madalluksella? Onko maavaraa vielä väh. 8cm? Ja onko olemassa vaihtoehtoisia (laadukkaita) jousia (30-35mm pudotuksella), jotka kävisivät esim. noiden GTS Sporttien kanssa?

    TOISSIJAISET asiat:

    Koska autoon on asennettu lastutuksen JÄLKEEN Forge Split R, niin katsoin tuossa jälkiviisaana muutama päivä sitten, että siinä on kummatkin ulostulot käytössä, eli se tosiaan dumppaa paineista ulos osan ja osan se kierrättää takaisin. http://www.forgemotorsport.co.uk/media/USASPLTR.pdf Tuon mukaan se on ihan ok, mutta voiko se häiritä seoksia paljonkin? Jos häiritsee, niin mistäköhän sellaisen pienen kierretulpan saisi hankitua "BOV-puolelle"? =D Ei tullut edelliseltä omistajalta mukaan...

    Semmoista myös, että imusarjasta kun lähtee ne alipaineletkut (toinen ilmeisesti bensapainesäätimeen? ja toinen bypassiin), niin ne kun olivat ihan paskassa kunnossa, niin menin vaihtamaan ne samanlaisiin, kangaspintaisiin, 3,5 x 7,5 mm letkuihin 8mm kiristimillä (pienempiä ei vissiin saa). Noi 8-milliset joutui kiristämään melko lujaa. Onko mahis, että ne vuotavat, vai ovatko ne ihan ok?

    Pohjapanssarista:
    Käykö tuo http://www.tarvikkeet.fi/pdf/pohjapanssarit.pdf 203-21525 Audiini? Jos käy, niin sitä tuskin saa ainakaan 140€ halvemmalla mistään(?). Se muovinen vakio on niin kulunut. Onko tuollainen teräspohja alempana kuin vakio muovinen, ihan näin madalluksia ajatellen? Tosin, eihän sitä panssaria ilmeisesti tarvitse katsastuksessa.

    Kattovalon ledit:
    Koitin tuossa yksi päivä laittaa ledejä sisävaloihin. Keskivalo totta kai toimi, koska napaisuuden sai sitä polttimoa kääntämällä. Mutta koska karttavalojen napaisuus on ba9s, niin polttimoa ei voi kääntää ja ainakin nuo motonetin ledien napaisuus on väärin päin. Kolvaamalla en ainakaan itse saanut noita napaisuuksia käännetyksi toisin päin (eikä netistä mistään löydy mallikohtaista kaaviota siihen), joten olisiko vain fiksumpaa tilata SMD-ledit esim. JS-Tuningilta noihin karttavaloihin? Jospa sattuisi tilaamaan, niin tietääkö joku, miten iso SMD-led noihin karttavaloihin mahtuu? http://www.js-tuning.com/led.htm (1, 5, 9, 13 lediä)

    EDIT: niin ja tosiaan jos joku tietää tuosta yksilöstä enemmänkin tietoa (entinen omistaja yms.), niin pistä ihmeessä privaa tai viestiä tähän ketjuun. Kiitos.
    Viimeksi muokannut Jurgen; 1.9.2011, 15:32. Perustelu: vähän lisätekstiä

    #2
    Väärään suuntaan veivasit jousia. Kiristät niin nousee ylös...

    Ledit: Vaatii tosiaan ledipaketin purkua ja johtimien käännön kannassa eri päin. Itsellä nyt 5smd ledin polttimot reunavaloissa, mahtuu juuri ja juuri (ts. "eteen" tässä tapauksessa alas osoittava ledi on melkein kiinni lasissa.)

    Comment


      #3
      Ba9s 4smd ledit mahtuvat hyvin paikoilleen ja ne onkin ilman polarisaatiota olevia malleja. B mallin vielä kun otaa niin on haitat oikein vaikkakin kyllä se A mallikin pysyy paikoillaan.

      Kiristä sitä jousta niin autosi ajokorkeus nousee.
      Nou GTS:n tuotteet ovat edukkaita ja sitä myöten myös hintansa mukaisia.

      Comment


      • #4
        Okei, kiitoksia vastauksista. Eipä tullutkaan sitten vietyä vielä katsastukseen, vaan vasta huomenna. Aloitan apparin puolen etupään kiristämisestä, siinä kun näköjään yhdessä kohtaa kierrettä ilmeisesti väännetty aika helvetin kovaa likaista kierrettä vastaan(?), jonka tuloksena näyttäisi siltä, ettei iskaria voi kiristää enempää. Tai sitten voi, katsonpa tässä illan mittaan...

        No on kai se 450€ / iskarisarja (ilman jousia) melko edullinen, mutta olen mä edullisempiakin nähnyt. Mun mielestä joku 450-550€ pelkille iskareille on enemmänkin keskihintainen...

        Comment


        • #5
          No niin, tasan kolme tuntia meni säätää etupään iskarit kuntoon. Mittasin ne sillä lailla, että kummankin iskarin ylemmän kiristysmutterin katosta on n. 8,5 cm kierteiden alapään loppuun. Maavara edessä oli alun perin n. 7cm ja nyt se on n. 10 cm. Oikealla puolella korkeus pyörännavasta kaareen on n. 1-3 mm matalammalla, mutta sillä tuskin on mitään väliä...
          Viimeksi muokannut Jurgen; 1.9.2011, 21:11. Perustelu: mittayksikön korjaus & sanan tarkennus

          Comment


            #6
            Mikä ET nuissa mersun vanteissa on?

            Comment


            • #7
              Tähän hätään en osaa tuota ET:tä/Offsettiä sanoa, enkä ole koskaan sitä joutunut itse laskemaan. Enkä nyt haluaisi laittaa tänne vahingossa väärää tietoa...

              Katsastuksessa kävi niin, että vasen etuiskari todettiin olevan hajalla. Ajattelin nyt siis tilata uuden satsin. Ja tosiaan tuon GTS:n satsin ajattelin ostaa. Huomasin kuitenkin, että sarjan saa tilattua paljon halvemmalla Saksasta, joten sieltä luultavasti sen tilaan...mutta! Tietäisikö joku viisaampi, että kumpi sarja mahtaa käydä Audi A4 B5 Quattroon, jossa manuaaliloota, mutta autom. ilmastointi (tuon nettisivun hakemistosta löytyy tosiaan iskarisestit ilmastoituihin ja ilmastoimattomiin malleihin erikseen). Sarjat ovat siis seuraavat:

              http://www.gts-sport.de/product_info...-a-4--b5-.html

              "Model: 1.8 quattro, 1.8 T quattro, 1.9 TDI quattro, 2.4 quattro, 2.6 quattro, 2.8 quattro ohne Automatik"Tuossa sanotaan lisätiedoissa, että sopisi Quattroon, mutta itse tuotteen nimessä/otsikossa ei ole /Q, toisin kuin seuraavassa:

              http://www.gts-sport.de/product_info...i-a4-b5-q.html

              "Performance Kit suspension Audi A4 B5/Q"

              Tuossa nyt lukee "/Q".

              Onko jollakulla tietoa, onko Quattron ja etuvetoisen iskareissa jotakin eroa? Kaiken lisäksi vain tuossa ensimmäisessä mainitaan tüv-hyväksyntä. Toi -30mm (vrt. -45mm) olisi muutenkin suht passeli, kun otetaan talviajokin huomioon.

              Tämän lisäksi katsastuksessa ilmeni Airbagin vika(valo syttyneenä), mutta haulla etsittynä vika on "yleensä" liian alhaalla käynyt jännite/virta(?). Tuossa kyllä tuli yhtenä iltana säädettyä valoja moottorin olematta käynnissä. Tiedä sitten siitä. Käyköhän tämä http://www.elekma.com/index.php?main...roducts_id=857 kaapeli tohon mun Audiin Läppäri/Vag.com-viritelmän kautta? Pitäis koittaa poistaa se vika aluksi vikakoodi nollaamalla...

              Lisäksi etujarruissa on pientä narinaa juuri pysähtyessä, ei kyllä valitettu katsastuksessa. Edellinen omistaja sanoi, että ABS-anturien ja ratastusten välissä voisi olla jotain paskaa. Miten lienee on...

              Comment


                #8
                Etuvetoisen ja quattron etupään iskareissa ei ole eroa mutta takapää on aivan erinlainen. Mulla on samanlainen kaapeli mutta rs232 päällä ja pelaa. Oudolta tuntuu että erinlaisia iskareita antaa ilmastoituun ja ei-ilmastoituun, eikait niissä oo mitään eroa.. Eri painotietoja antaa näköjään molemmille.. Sitten kun käytät renkaat irti niin katoppa se et. :P
                Viimeksi muokannut bonus; 2.9.2011, 19:11.

                Comment


                • #9
                  No mä vähän veikkaan, että ilmastoidussa kun on se ilmastoinnin kompura + jäähdytin ja kilkkeet, niin painosuhde vähän heittelee...niin ja ne vanteet ei nyt ole tällä hetkellä alla, eli voin kyllä kohta kattoa, jos niissä lukee valmiiks se ET, koska en mä sitä osaa laskea...

                  EDIT: et35. Ja tuskin on aidot AMG-vanteet...
                  Viimeksi muokannut Jurgen; 2.9.2011, 21:38.

                  Comment


                  • #10
                    Ei kellään olis lainata vag.comillista läppäriä tai vaikka VAG405:ta? Auto meni muuten jälkikatsastuksesta läpi, mutta toi Airbag-valo palaa vieläkin. Mä olen ~80% varma, että vika lähtis pois pelkällä nollauksella (tiedän syyn miksi se palaa suurella todennäköisyydellä). Itse olen jo 3/4 kuukautta odotellut tilaamaani VAG405-laitetta, joten en ole päässyt nollaaman valoa omin käsin. Maanantai 3.10 on viimeinen päivä käydä katsastamassa auto onnistuneesti ilman kokonaan uutta katsastusta...

                    Comment


                    • #11
                      Mahtava juttu, menipä Audi nyt sitten viimeinkin läpi katsastukseta! =D

                      Erityiskiitokset Killerille avusta. Se oli todella lähellä, että olisi joutunut kokonaan uudestaan katsastamaan. Nyt voi sitten keskittyä oleelliseen, eli uuden alustasarjan asentamiseen (saapui tänään).

                      Comment


                        #12
                        Hieno juttu!!
                        Eipä kestä :) !!
                        Alustasarja alle ja kovaan ajoon vaan....

                        Comment


                        • #13
                          Tereee. Laitan tän vaikka tänne niin ei tarvii uutta otsikkoa tehdä.

                          Eli multa löytyy tollaset iskarit mitkä tuli takuu toimituksena b5 quattroon, mutta eipähän ne siihen sovi.

                          Tietääkö joku mihin autoo nämä käy? olisko b5 etuveto?

                          Kybin Excel-g sarjan kaasuiskarit. Yritin kybin sivuilta hakee noiden koodeilla, muttei tärpännyt.

                          http://s129.photobucket.com/albums/p...3-18183325.jpg

                          Comment


                          • #14
                            Siis tossahan on 4 takaiskaria.

                            http://www.alloywheelworld.co.uk/pro...-shpi-80-3328r

                            "Audi TT quattro 98>07 PI Shortening Sports Shock Absorber."
                            "Shocks:
                            Single Rear"

                            Taakseko noita koitit asentaa? Itse asensin uuden alustasarjan syksyllä ja olivat ne takaiskarit aika lailla samanlaiset kuin nuo sinun tuossa kuvassa. En kyllä ymmärrä, miksi tuossa on 4 takaiskaria... =D

                            Comment


                            • #15
                              En edes kokeillut asentaa kun eihän nuo sinne sovi. Ei ainakaan neliveto versioon. Vois noita vaan myydä jos tietäs mihin ne sopii...

                              Mulla on säädettävä alustasarja autossa, mutta eihän ne iskaripatruunat tuollasia ole? Tuskin tarvii tota alapään kiinnitystä...

                              Comment


                              • #16
                                Lainataampa, eli tarvis b5 koriseen farkku quattroon saada halapa alustasarja, kilsoja kun tulee vuodessa vain muuan tuhat niin halapa välttää...
                                Kriteerit siis halapa, ja mahdollisimman matala, vinkkejä? Onko ainoa vaihtoehto säädettävä sarja?

                                Comment


                                • #17
                                  Säädettävään olet ainakin tyytyväinen kun madallus on juuri sopiva.

                                  Comment


                                    #18
                                    Halpa säädettävä on vaan ihan paskaa. Mukava olis varmaan ne muutamatki tonnit ajaa mukavasti eikä kirota kun pomppii ym.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mitä eroa on fk ak streetillä vs. fk highsportilla? Muutaki ku hinta.. Eikö tuota highsporttia kuiten ole kehuttu? Entä königsport?
                                      Viimeksi muokannut Nigthbreaker; 8.4.2012, 21:33.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joo siis tiedän säädettävän ja kiinteän erot yms, mutta mistä nuo kriteerit täyttävä satsi juuri tuohon b5 koppaan?

                                        Tuossa on tuommonen, varmaan ihan paska mutta täyttää kriteerit http://www.tuningkauppa.com/epages/K...Products/62458
                                        Muuten hyvä mutta etuvetoseen, eli mistä nelekkuun vastaava?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nyt tarttis vähän apuja.

                                          Eli tuli tuossa hommattua viime syksynä tuollanein A4 B5 1.8tq avant ja nyt lumien sulamisen jälkeen rupesi alusta tuntumaan kovin löysältä ja "laivameselta" eli keinuu ja perä tuntuu tiukemmissa käännöksissä lähtevän luisuun.

                                          Autossa on muutoskatsastettu konin jokin alustasarja. Joten nytpä kysynkyn teiltä jotka tiedätte jotakin näistä alustojen laadukkuudesta, sopivuudesta ja ajettavuudesta ym. että mitä sarjaa kannattaisi rueta etsimään. Mielessä on pyörinyt konin ja FK korkeussäädettävät alustat.

                                          Hintahaarukan yläpää pyörii tuolla 600-700e tietämillä.

                                          Entä mitä dokumenttejä tarvitsen konttorille jos menen muutoskatsastamaan tuon uuden alusta? Ymmärtääkseni ainakin tuon tuv-hyväksynnän?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Meidän kärryssä on Weitecin säädettävä ja ainakin vielä yli 60tkm jälkeen ihan napakka eikä katsastuksessa ollut moitittavaa. Toki maltillisesti säädetty ettei kaikki puslat ole pahasti väännössä ja kulmat vielä säädettävissä (ts. korkeus suurinpiirtein samaa kuin alkuperäisessä sportti alustassa).

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mistä hommasit ton sarjan?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Onko kellään kokemuksia tällaisesta sarjasta?

                                                http://shop.mamasan.fi/product/show/...-b12-sportline

                                                Comment


                                                • #25
                                                  http://www.gts-sport.fi/gts_performance_kit.php

                                                  Mä ruuvasin tollasen satsin (Eibach edition, eibachin jousilla) syksyllä autoon. On aika jees, ei mikään kivireki, mutta ei kyllä kallistelekaan. Iskareissa 2v takuu, jousissa 5. IMHO sopii sporttiseen katukäyttöön/fiilikseen, mutta rata-ajossa kannattaa sitten käyttää jotain ihan erilaista alustaa. Sekakäyttäjälle =D suosittele astetta kovempaa settiä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Laitetaanpas tänne..

                                                    Elikkä profiilin kulkineessa on tällä hetkellä jotkin fk:n madallus jouset, jotka ovat takapäästä ainakin ovat ihan kuoleutuneet koska perä on tosi löysä verrattuna keulaan.

                                                    Ajatuksena olisikin ostaa jokin alustasarja, mutta kysymys kuuluukin että mikä? Mitään tonnin sarjaa en aijo ostaa, eikä tarvitse olla välttämättä mikää säädettäväkään, kunhan korkeus on sopiva 18" vanteiden kanssa. Tämä meinaa siis sitä, että auto ei näytä miltään traktorilta, eikä vanteet ota myöskään kaarin. Tarkoituksena olisi laittaa jotkin 8.5"-10" leveät vanteet maltillisilla venykumeilla..

                                                    Madallusta on tällähetkellä sen verran että navasta kaaren ylimpään kohtaa on 335mm joka kulmassa. Eli kuinkahan paljon tota on madallettu tällä hetkellä?

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X