Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vetokoukku = rälläkkä vaiko räikkä? :D

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vetokoukku = rälläkkä vaiko räikkä? :D

    Onko kellään vastausta, en tosin ole vielä kurkkinut auton alle? :D
    Olisikohan tuossa omassa audi a4 b5:sessa 98 ikäisessä avantissa pulteilla tuo vetokoukku kiinni vaiko hitsattu runkoon? kyllähän sen helposti näen mut nyt sataa vettä niin julmasti että ei viittis lähtee kasteleen itseään! ja vois hieman valmistautua työkaluihin mitä tarvis irroittamis prosessiin! :D

    #2
    Mikäli en väärin muista, niin pitäisi olla sisäpuolelta pulteilla kiinni (4kpl).

    Comment


    • #3
      Juuuu, hieman vaan mietityttää tuo puskurinhelman reikä sit mikä siihen jää ärsyttää ku koukun ottaa pois. :/ kellään mitään ideoita mitä siihen vois laittaa? Onko kyseiseen reikään jotain valmispalaa vai??

      Comment


      • #4
        Ota puskurin irti ja sieltä paljastuu systeemit. Varmaan työntyy aisat korin sisään ja takapaksissa menee 2 pulttia korin läpi per puoli.

        Mä lähetän sulle mainostarran jonka liimaat pellin/pleksin palan päälle ja ruuvaat sen siihen:)!

        Comment


        • #5
          Niin siis joutuu vissii käyttää puskurin irti että sinne pultteihin pääsee käsiksi? :( eihän tuo paha homma ole irroittaa mut ku jaksas vaan alkaa ruuvailee... :D Mikäs mainostarra sulla oikein on? :)

          Comment


          • #6
            Eikäkön se puskuri on kiinni siinä koukun rungossa. kontin laidoilta lattiasta isot kaksi pulttia irti puoleltaan. taakimmaiset on siinä lastausaukon reunoilla olevien kuormalenkkien vieressä. Sitten puskurin päädyt irti. Päädyt on kiinni sellaisessa c-mallisessa päätykiinnikkeessä. irtoaa kun painat puskurin etunurkkia maata kohti ja koukkaat ulospäin. (takaisin ihan avokämmenellä lyömällä kun alareuna on takaisin kolossaan). Sitten vaan vedtä koko paketin pois auton perästä, niin pääset pulttaamaan koukkua irti puskurista. Jos meinaat koukun poistaa kokonaan saatat tarvita tolpat joilla puskurin runko työntyy takarunkoaisojen sisään.

            Comment


            • #7
              Minulla löytyisi joutilaana tuollaiset "bumper bracketit", jotka luultavasti joudut laittamaan jotta saat puskurin kiinni autoon. Ovat vm.96 etuveto-A4 Avantista. Jäivät aikoinaan ylimääräisiksi kun asensin koukun.

              Comment


              • #8
                Kiitos Lauri hyvästä ohjeesta, eiköhän tuolla ohjeella ala jo irtonee!! :D

                Mikä sulla on Hannu hinta nuilla "bumber bracketeillä" ? Laittele vaikka yv:llä viestiä. :)

                Comment


                  #9
                  Helpoin versio toteutuksesta on se rälläkkä, ei tarvitse ylimääräisiä purkaa saati vaihtaa osia kun leikkaa näkyvän osan pois.

                  Comment


                  • #10
                    Saattaa sitten olla vähän enempikin niitä kiinnityspultteja, mulla oli kolme/puoli ja vielä hanttarin puolella yks persepellissä auton pituussuuntaisesti, piilossa kuormansidontakoukun kiinnitysraudan takana. Hetken kerkesin kirota että onpas se kovin juuttunut kiinni :D

                    Comment


                    • #11
                      Joo kyllä mä sen Olli muuten nappaisin heti pois vaikka rälläkällä mut aattelen vaan sit myynti juttuja tai näin niin tuntuu olevan useella tärkeetä olla se VETOKOUKKU autossa! :D Mulleppa se ois sama millä sen sieltä irrottais mut seuraavalle omistajalle voi olla sit joskus hyödyllinen asia että sen saa sinne joskus vielä takasi jos on tarvetta. :)

                      Joo alkaa jo hieman pelottaa nää pulttimäärät, siellä ja tuolla ja täällä on pultteja! :D Saa läppärin ottaa mukaan ku lähtee yhtä vetokoukkua irroittamaan, että tietää mistä alottaa!! :D

                      No jos tuossa viikonlopun aikana alkais purkailee ja toteais sunnuntai iltana että "hohhoijaa.." ja rälläkkä kättee! :D

                      Comment


                      • #12
                        Joo eli vois hieman lisäillä päivitystä asiasta.

                        Eli omassa oli ainaki nämä koukuntolpat rungon sisällä molemmin puolin 2 pultilla kiinni. Ja olipahan myös kiinni, pulttikoneella tärähti kyllä sit auki. Ja kaksi pulttia jotka oli siellä kuormansidontakoukkujen takana, joita tämä Mikaj hieman vihjaili, listan avulla joutu nämä aukomaan kun ei koneella päässyt ainakaan tuossa omassa sinne, eikä räikällä. Sit joutu hieman tiivistettä raottelee alareunasta ja sen muovilistan että ei kovin särkis paikkoja ku puskurin ottaa pois. Sithän tuo lähti molemminpuolin kulmista irti ku hieman repäisi, ONNEKSI EI KIINNIKKEET MENNY POIKKI! :D Nimittäin ei varmaan koskaan oo tuosta irroitettu puskuria takaa ku oli niin PRKLN lujassa kiinni!
                        En sitte tiiä mitenkä ootte johtojen suhteen ollu sit pistokkeesta?
                        Ite nappasin pihit,räpsäisin poikki ja tiivistin ne johonpäät, ja tarkastelin samontein että kaikki valot vielä pelittää, ei sillä mahda olla mitään vaikutusta yleensä ajovaloihin ynm? Kaverit vaan meinas vähä pelotella että ei kannata pätkäistä johtoja poikki, ku voi olla että sumarit ynm voi mennä sekasin?? :/ No mulla ei ainakaan tapahtunu mitään, joten jatketaan sit. :D
                        Neljällä tosi lapsellisen kokoisella kuusiokoloruuvilla oli sit itessään se koko paketti kiinni puskurissa, pultit auki ja uudet "hieman kevyemmät" puskurinkiinnikkeet paikoilleen. Ja tolppasin puskurin paikoilleen. ja ei muuta ku pultteja paikoilleen ja kasailee paikkoja.
                        Ihan näppärä homma oli, odotin kyllä hieman pahempaa!! Mut valehtelematta se koko koukkurunkopaketti paino varmaan jotain ABOUT 15 - 20 Kiloo?! Autoki kulkee taas vähä kovempaa kun painoa häviää... ;D
                        Mutta kiitokset hyvistä neuvoista: LauriJT & Mikaj:lle!
                        Ja kiitosta vielä puskurinkiinnikkeistä: Rustylle! , ilman näitä ei ois koko hommaa edes aloitettu!

                        Comment

                        Working...
                        X