Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 lonksahtaa edes-takas nytkyttäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 lonksahtaa edes-takas nytkyttäessä

    Missähän syy kun A6 2,5TDI tip Avant -01 lonksahtaa äänekkäästi aina kun ajosuunta muuttuu. Äänen saa kuulumaan myös paikallaan seuraavasti: laittaa automaatin P asentoon, antaa käsijarrun olla vapaana ja työntelee autoa edes-taka vaikka etupellistä. Lonksahdus kuuluu pelkääjän puolelta vetoakselin kohdalta. Katsastusmies ei löytänyt väljää mistään vaikka yllytin etsimään.

    #2
    Mulla oli A4 kanssa samantyylinen naksahdus ja syy oli apurungossa revennyt hitsaus. Sen korjaus auttoi itsellä.

    Comment


      #3
      Mulla oli apurungon etummaiset puslat kuluneet, niitten vaihto auttoi. Katsastusmies kiinnitti huomiota apurungon liialliseen liikkumiseen puslan kohdalla kun auto oli siinä hytkytyslaitteessa. Sanoi asiallisesti että "tossa on löysää, jos rupee vetelemään urissa niin noi kannattaa vaihtaa". Sitten meni muutama kuukausi ja alkoi urissa vetely -> puslat tilaukseen.

      Comment


        #4
        Mulla oli samanlaista kolahtelua a6 -98:ssa ja syyllinen oli alapallonivel. Vian sain kyllä itse selville rengasta ilmassa nitkuttelemalla.

        Comment


          #5
          Meidän kuutosessa on aivan samankaltaista kolahtelua. Yksi kunnollinen tai korkeintaan muutama vaimeampi kolahdus/napsahdus edestä kiihdytettäessä ja sama uusiks jarrutettaessa. Tuon pystyy aistimaan myös kuljettajan lattian kautta. Ei mainintaa katsastuksessa. Huollon yhteydessä pyysin tarkistamaan, mutta tukivarret, pallonivelet, ym. kuulemma erittäin hyvät. Ai niin vetely on lisääntyny myös, vaikka 235/40 18 renkaat osansa tekisivätkin.

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja 0501880 Näytä viesti
            Meidän kuutosessa on aivan samankaltaista kolahtelua. Yksi kunnollinen tai korkeintaan muutama vaimeampi kolahdus/napsahdus edestä kiihdytettäessä ja sama uusiks jarrutettaessa. Tuon pystyy aistimaan myös kuljettajan lattian kautta. Ei mainintaa katsastuksessa. Huollon yhteydessä pyysin tarkistamaan, mutta tukivarret, pallonivelet, ym. kuulemma erittäin hyvät. Ai niin vetely on lisääntyny myös, vaikka 235/40 18 renkaat osansa tekisivätkin.
            Mulla oli aikalailla 100% samat oireet kun sulla tossa omassa tapauksessa pari viestiä ylempänä. Siis nuo liitteenä olevan kuvan osat nro.22.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Kiitos kaikille kommentoineille. Olen päätymässä naksahtelujen suhteen edellisen viestin osiin 22 ja ne on nyt tilattu, katsotaan kunhan saan vaihdettua loppuuko äänet.

              Comment


                #8
                Auttoiko kyseiset osat, koska itselläni myös sama ongelma. Oliko isokin homma vaihtaa vai teetitkö työn jossain muualla?

                Comment


                  #9
                  Päivitystä vanhaan aiheeseen. Meidän vanhan kuutosen (C5) lonksahtelun erittäin todennäköinen syy on moottorin/apurungon/vakaajan ym. tuennan "hydrolager" osanumerolla 8E0199379BJ (Tepolta reilu satanen kpl). Näitä on siis 2 kpl etuvakaajan yläpuolella yksi per puoli. Yllä olevan viestin kuvassa noita ei näy, mutta ovat ko. kuvassa merkittyjen puslien nro 22 etupuolella. Nää nestettä sisältävät "laakerit" (siis mulla molemmat) huomattiin viallisiksi punertavasta nestevuodosta huollon koeajolenkin jälkeen, kun auto nostettiin takaisin nosturille.

                  Comment

                  Working...
                  X