Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tarkoitus olisi sovittaa 225/40-18 et53-33 vanteita 9" leveinä eteen. Taakse yritän saada sopimaan 255/35-18 renkaat 10" leveällä vanteella. Autoa laskettu n. 60mm.....
Niin, sitäpä tässä vähän kyselen, ku aika ahtaalta näyttää. Sen tiedän, että yhdellä tämän listan jannulla, on ollut b5- korisessa 1.8t quattro farkussa jopa 10,5x18 vanteet takana. Epäilen kyllä, että tuo mun vanne ei mene tuonne alle.....
Autz! Mikko perkules, käännät puukkoa haavassa. ;) Vieläkin hatuttaa ku meni hyvät ja kauan "metsästetyt" vanteet, ja nyt joutuu ajaa joillakin ihme Oz:n rimpuloilla.... ;)
No niin, eihän se 10x18 et40 mennyt sinne taakse. Kokeilin sitten 5mm palalla, ja parista millistä jäi kiinni silläkin. Otti siihen tukivarteen kiinni. Vois toki kokeilla vielä 20mm levikepalalla, mut taitaa tulla liikaa ulos.
Ehkäpä kuukauden päästä ollaan viisaampia. Ja jos e mahdu, niin myyntiin tulee uber hienot vanteet..... ;)
vanteiden osto alkaisi tulemaan aiheelliseksi näimpä ajattelin kysyä mitenkä mahtaa pyöriä sedanin alla 8.5 235/35 19 et 40 taikka et30? tilausta pitäisi lähiaikoina pistää eteen päin. autoa ei viellä ole madallettu mutta tarkoitus olisi tässä kesän aikana säädettävä pistää paikkaan.
näin ajattelinkin että paremmin tuo et40 menisi sinne ja takapäähän varmaan jääkin tilaa? pitänee pistää kyselyt viellä vanne-tukkuun ennen ku alkaa mitään tilamaan siellä luulisi tietävän asiasta. minkä kaltaiset liikkeet tuota rullausta suorittaa jos alkaakin tiputuksen jälkeen hieman ahdistaa?
Nyt on kesärenkaat alla ässässä koko edessä 8"x19" et 35 ja takana 9,5"x19" et 35.
rengastus on 235/35 19 ei mitään ongelmia pyörimisen kans. Autoa on tiputettu KW 3:lla n.-55mm http://mrhifi.1g.fi/kuvat/Audi/IMG_1905.jpg/medium
Otan lisää kuvia kun ehdin
Tänään sitten vanteet tuli ja piti ekana kokeilla eteen että miten se sinne menee ja yllätys yllätys on 2mm kiinni. Vanteina 8.5 ET40 19.
Mitä jos laikalla ottaisi tuon 3mm etusatuloista pois, onko jotenkin riskialtista toimintaa? Ja mitä mieltä katsastus aseman väki on tälläisestä toiminnasta?
Milloin Kalle on vaihtanut jarrupalat, kannattaa tarkastaa sekin ennen kuin alat laikata satuloita.. Olisko 3-5mm spacer kuitenkin fiksumpi veto, vai ottaako sit kii jo kaariin? Ei kyllä pitäisi ottaa.
Auto omassa käytössä viellä aika uusi jotenka tietoa sen enempää jarrupaloista ei ole.
Spacerit on jo pistetty tilaukseen 3mm ja 6mm jotka varmaankin jo ens viikolla saan.
Mutta muutaman millin tänään satuloista otin pois ja kyllä ne nytten siellä hyvin pöyrii.
Tiukkaa teki myös takaosassa tuolla et40 mutta pyörii moitteettomasti
Sehän ei suoraan ole tuosta pelkästä et-luvusta kiinni se vanteiden mahtuminen. Asiaan vaikuttaa aika lailla myös vanteen malli, ja puolien malli, mikäli kyseessä siis puolavanne.
Mulla oli ongelmia saada mahtumaan 9x18 et33 vanne, eli ei se aina siitä et:stä tosiaankaan ole kiinni.
Tosin tuolla vanteella tila oli ahtaassa molemmin puolin, eli jarrusatulaan oli tosi vähän tilaa, ja sitten taas lokasuojan reunalippa oli niin lähellä, että damageakin tuli isoon heittoon isoa vauhtia ajaessa.... :(
Tuossa kun aikasemmin kyseltiin A4 rengastusta 19" vanteelle.Niin ainakin 8x19" vanne pyörii hyvin 235/35 renkailla A4 Avant quattrossa (B5).Ja et on 30.Autoa ei madallettu (traktori).
Mahtuvatko alla olevan linkin vanteet profiilin kulkineeseen ilman levikepaloja tms.? Ja kuinka paljon uskaltaa madaltaa ässää kyseisillä vanteilla ilman raapimisia?
Menee heittämällä. Tosin renkaat voisi olla 235/35, täyttyy lokasuoja paremmin. Laskeakkin voi ihan surutta, mutta korkeussäädettävällä varmistat että ei mee liian alas.
Itselläni on Tomason 1, 8,5 x 19 ja ET 30 ja kummit 235/35 x 19
Tarvii eteen välipalat itselläni 5 mm ja sit mahtuu pyörimään.
Katsastus ei sanonu mitään, mut on kyl hyväksytty jo edellisessä katsastuksessa ja merkitty otteeseen.
Tomasonit ja kummit ois viel myytävänä
Nettivanne.fi ja rekisteröityy sisään niin saa käyttöön vielä laajemman taulukon ja löytyy varmaan kaikki Audi mallit
Voit valita automerkin ja mallin
S4 B5 Vuosimalli alkaen 1/1999
Vuosimalli päättyen
Koko 17-20
Jako 5x112
Kierre 14x1.5p
Et, minimi 35
Et, maksimi 40
Et, alkuperäinen 40
Keskireikä 57.1
Rengaskoko / huomioitavaa muista isot jarrut
225-45-17
225-40-18
235-35-19
Ei mulla ainakaan ole mitään ongelmaa 19"x8,5" ET35 noilla Sparcon vanteilla. Tosin A8 17"x7,5" ET33 replicat vaati myös spacerin. Riippuu paljolti puolien mallista, mutta veikkaisin noiden BBS:ien silti menvän heittämällä.
Comment