Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrutehostin (apuva kiitos!)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarrutehostin (apuva kiitos!)

    mitenkäs ne vm 90 olevan 100:n toimivatkaan? elikkäs ongelmana on tehottomuus, ikään kuin ei ois tehostinta lainkaan? eikä vissiin olekkaan :) mutta punainen valo välkkyy kojetaulussa, polin painuu hetken matkaa pehmeämmin, sitten tökkää eikä jarrututeho päätähuimaa. Lieekös se ns. pommi vikana? no, kuites jos joku viisaampi hieman valottas tuon järjestelmän toimintaa,l ymmärtäisin ehkä minäkin jotain sen päälle. KIITOS!

    #2
    Kunhan nyt eka ymmärtäis kysymyksen. Ole hyvä ja muokkaa niin että voi arvata mikä on ongelma. Myös otsikko kiitos.

    Comment


    • #3
      jarruntehostaja

      elikkäs seuraavaa: miten ohjaustehostimen toiminta on kytketty jarruihin? onko nesteet yhteydessä mitenkään toisiinsa? voiko ohjaustehostus toimia, ilman että jarruntehostus toimii? mikä on pommin rooli?, Pitäisikö jarrutehostimen "ladata itsensä" ohjaustehostimen pyöriessä? Riittääkö tehostimen tehostus esim. pumpatessa ja samallamoottorilla kiihdyttäessä, elikkä ei liene missään tekemisissä moottorin alipaineen kanssa, kuten esim. monessa japskissa? Montako kertaa" about" painetta pitäsi riittää pumpatessa ilman, että kone käy?

      Comment


        #4
        Harmaita aivosolujani kaivellen saman pumpun eri piirit tuottavat samasta nesteestä molemmille tehostimille paineen. Pommi on vain jarrupaineen varaaja ja takaa yli 10 tehostettua painallusta moottorin sammutuksen jälkeen.

        Vaikka piirit ovatkin periaatteessa erillään, ainakin itsellä alkoi myös ohjaustehostus takkuilla pommin ollessa totaalisen kaput.

        Testaa ja vaihda pommi.

        Comment


          #5
          On yhteydessä toisiinsa. Pommi varaa painetta kun pumppu pyörii. Polkimessa pitäisi olla tehostusta >10 polkasua kun kone on sammutettu. Ja ei ole alipaineen kanssa tekemisissä. Toimiiko tehostus normaalisti? Onko nestettä tarpeeksi? Oma vahva veikkaus on pumppuvika. Itsellä tosin hävisi tehostus sekä jarruista että ohjauksesta kun pumppu hajosi. Sitä ennen ohjaus takkusi, ja punainen merkkivalo vilkkui ja huusi.
          Viisaammat jatkakoon.

          [e]: Jarkko näköjään kerkes ensin :)

          Comment


          • #6
            lisää..

            No sepäs tässä kummastuttaakin. ohjaustehostin vaihdettiin viime talvena ja pelaa hyvin, mutta jarrupuolella tehostinta ei oikeastaan ole havaittavissa, kävipä auto tai ei. Käytännössa jarruttaessa polin on 2cm pehmeähkö, milloin auto jarruttaa jo normaaliin hidastukseen tarvittavasti. Kun polinta painaa lisää, tulee seinä vastaan ja käytännössä voimallisen jarrutuksen tekeminen mahdotonta, sillä teho ei vain riitä. valo palaa(punainen), nestettä riitävästi (älkää muuten naurako), mutta väittäisin sen jopa lisääntyneen (ei kaverien tekemälisäys). Se on varmaan mahdotonta, mutta silti...

            Comment


              #7
              Ei suinkaan mahdotonta. Viittaisi kyllä enenmmänkin siinä tapauksessa pumppuvikaan tai tukkeutuneeseen letkuun tai johonkin, koska pommissa on jonkin verran öljyä ja josko se sieltä tulee pois eikä mene takaisin niin säiliöönhän se ilmestyy. Eikö siis säiliön pinta laske edes kone käynnissä?

              Merkkivalo johtuu painevaroittimesta jonka anturi on jarrutehostimessa. Voit varmistua tästä nyppäämällä johdon irti.

              Comment


                #8
                Täällähän oli tämmöinen tuore aihe, niin jatketaas. [emoji14] Mitä merkkaa jarrutehostimen varaosanumeron lopussa oleva kirjain? Autossa(B6 1,9tdi) johon uusi tehostin olisi tulossa, on 8e0 612 105 J tunnuksella oleva tehostin. Netti on pullollaan suurinpiirtein aasta ööhön loppukirjaimella olevia tehostimia...
                Viimeksi muokannut bonus; 25.3.2015, 17:26.

                Comment


                • #9
                  Ei yhtään mitään. Yhden kirjaimen ero voi merkitä jotain täysin mitätöntä eroa tai sitten ne osat ovat fyysisesti täysin epäyhteensopivat.

                  Comment


                    #10
                    Ahaa eli voi surutta laittaa vaikka M-loppuisen. Mutta siinä käy sitten tietenkin niin, että rikki menneestä tehostimestä jäänyt pääsylinteri hylkii sitä eri kirjaimella olevaa tehostinta... :)

                    Kovasti sivustot tarjoaa myös 107-loppusta, kai se on sama peli..
                    Viimeksi muokannut bonus; 25.3.2015, 17:51.

                    Comment


                    • #11
                      Kurkkasin ETKAsta.

                      8e0 612 105 J on vanhentunut osanumero, sen on korvannut kolme eri osaa (joista muodostuu sama kokonaisuus):

                      8e0 612 107 servo
                      8e0 611 021 tehostin
                      8e0 611 301c säiliö

                      Tuo em. servon koodi on vanhentunut, uusittu koodi on 8e0 612 107a, joka on myös vanhentunut, jonka uusittu koodi on 8e0 612 107c, joka on vanhentunut, uusi koodi päättyy e-kirjaimeen, joka on vanhentunut, ja uusi koodi päättyy j-kirjaimeen, joka on tällä hetkellä kurantti osanumero.

                      Comment


                        #12
                        http://www.ebay.de/itm/1-TRW-BREMSKR...item5406ea9148

                        Tämänhän pitäs olla ihan soiva peli? TRW ja kaikki

                        Comment

                        Working...
                        X