Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 jarrupoljin jäykistyy ekan jarrutuksen jälkeen.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 jarrupoljin jäykistyy ekan jarrutuksen jälkeen.

    Elikkäs kävin tänää katsastuksessa ja tuli hylky jarrupolkimen takia. Syynä "Poljinvoima liian suuri". Autoa tarvii työmatkoihin päivittäin ja ajoaikaa tämä päivä. Elikkäs olisi kiire saada jotain osviittaa vikaan :)

    Esim ku painaa useamman kerran poljinta, niin eka painallus on normaali, jonka jälkeen se jäykistyy joka painallukselta. Itse jarrujen toimivuudessa ei ole vikaa. Ne meni katsastuksessa heittämällä läpi.

    Kiitos etukäteen!!

  • #2
    Jarrut palautuu ns. "normaaliks" kun kierrokset nousee yli 2k rpm. Alipainepumppu toimii moitteettomasti.

    Comment


    • #3
      Auttaisko jarrunesteen vaihto? Ja mikä jarruneste menee toho A4 B6 -03 Tdi avant?

      Comment


        #4
        Jarrut palautuu ns. "normaaliks" kun kierrokset nousee yli 2k rpm. Alipainepumppu toimii moitteettomasti.
        Tuota noin, voiko alipaine pumppu toimia kunnolla jos tarvii nostaa kierrokset noin suureksi että tehostus palaa...?

        Jos pumppu on oikeasti kunnossa niin tarkista alipaine letkut, sekä jarrutehostin.

        Comment


          #5
          Mulla vuoti se kovamuovinen s-letku mikä menee imusarjan takaata jarrutehostimelle tuulilasia kohti. Vuoti siis siitä missä se letku menee kumiseen läpivientituttiin ja siitä sen pellin läpi akkukaukaloon, oli päässyt se läpivientikumi löysäksi letkuun nähden. Fixasin sen kokeeksi nippusiteellä mutta varmaan pitäis laittaa siihen letkuklemmari. Ton lisäksihän siellä alipainepuolella on lukuisia mahdollisia vikakohtia.

          Comment


          • #6
            Miten, onko tähän ongelmaan tullut ratkaisua? Omassa B6:ssa huomasin vastaavan ongelman, eli jos jarruttaessa polkee jarrua muutaman kerran, poljin menee jäykäksi ja todennäkösesti kovemmalla vauhdilla mutkat pitkiksi... Jarrunesteet on toissa huollossa vaihdettu, n. 1½ vuotta taaksepäin, ja leimalla auton käytin helmikuussa. Silloin ei mitään mainintaa tullut, empä tosin muista itse oisko oirekkaan ollut noin paha.
            Eli alipaineletkuista tieten pitäisi aloittaa, onko näissä mitään varsinaista tyyppivikaa ?

            Edit: Vika löytyi kun ehti kunnolla tutkimaan, metallinen letkuyhde joka on prässätty tehtaalla alipainepumppuun, oli väljä, päästi falskaamaan siitä. Pikakorjaus SIKA-liimalla ja sopivankokoinen korialuslevy yhteen päälle liimaa vasten, vuorokausi kuivumista ja on pelittänyt hienosti siitä lähtien, vielä säästi pumpun vaihdon verran euroja. Tyyppivika.
            Viimeksi muokannut Korkkari; 24.6.2013, 18:35.

            Comment

            Working...
            X