ehdottomasti korjattavaksi, joku apurungon juttu kun on vääntyny että ei saakkaan 4pyörä suuntausta mätsäämään niin taas repee p**se. ja repullinen muoviklipsuja ja kiinnikkeitä ja vaikka mitä, toki jos kertakorvaus on niin kova että siillä saa koko s4:sen tuotettua ruotsista varaosikis ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kotimatkalla rysähti
Collapse
X
-
Suosittelen itsekin kertakorvauksen unohtamista, minullakin löytyi kaikkea pientäkivaa extraa kun tuo etupää meni korjaukseen. Kyllä minulla vahinkotarkastajan ohjelmista löytyi kaikista eroavista osista myös ässään sopiva, oli vielä merkattu jollain s4 viitteellä, tosin joka osan kohdalla piti tarkistaa että tuli se oikea
Comment
-
Eipä tuossa pahempia tuhoja tuntunut olevan. Puskurin kuori osa on irronnut sisuksista pieneltä matkalta, puskurin ja koriin tuleva kiinnitysrauta vääntynyt. Muuta ei kotona erottanut.
Taidan ajaa Pörhölle, että vaihtavat vääntyneet osat ja lampun ja mittailevat. Puskuria tuskin uutta vaihdetaan, kun ei ole päällisin puolinkaan vaurioita kuin siinä kilpitelineessä. Miten tällaisessa tilanteessa, saako rikkoutuneet osat itselle? Lampusta kun ei esim. ole kuin kiinnikkeet yläpuolelta rikki.
Comment
-
Oliskohan eri vakuutusyhtiöillä eroja käytännössä noiden rikkoontuneiden osien suhteen? Minä olen saanut pitää vanhat romut jos niitä olen pyytänyt. S2:sen etupuskurin kanssa tosin korjaamolla kysyivät ensin vakuutusyhtiöltä että voiko sen antaa pois. Lupa tuli ja nyt puskuri jatkaa elämäänsä jossain pohjanmaalla :). Yhtiönä If.
Comment
-
Vaihdetut osathan kuuluu vakuutusyhtiölle, mutta pyytämällä ne 90prosenttisella varmuudella saa itselle. Vakuutusyhtiö/korjaaja heittää ne osat roskiin, ellei ole itselle tarvetta moisille. Joitain vähemmän vaurioituneida osia voi vakuutusyhtiö säilyttää ja käyttää jossain harakirikorjauksessa myöhemmin.
Comment
-
Harmillista. Aika halvalta tuntui eka korjausarvio. Mulla kun tuli se kaksipyöräinen takapäähän juhannuksena, niin VW-Auton arvio oli karvan alle 1800 euroa. Takapuskuri 400, sen listat (2 kpl) 200, varapyörän kotelo 400, maalaus 400 ja loput työtä. Otin kertakorvauksen, joka mun tapauksessa oli 1300. Laitan joskus myöhemmin puskurin kuntoon samalla kun vähän kaikkea muutakin. Etupäässä on kyllä niin paljon kaikkea mikä voi mennä rikki, että vakuutusyhtiön piikkiin korjauttaminen lienee järkevintä.
Comment
-
-
Ei ole vielä, kun aika korjaamolle on vasta elokuun 3.
Onneksi tuossa ei kuitenkaan sitten mennyt mitään pahemmin, niin a) pystyy ajamaan B) saa korjattua. Vähän on "tuuninki" olo, kun ei oo puskuria. Pakko oli ottaa pois, puskuri otti kiinni renkaaseen kääntäessä ja kuopissa. Täytyy vaan olla varovainen ettei nyt pöki mihinkään...
Comment
-
Maalaus?
Ässä meni siis tänään korjattavaksi. Meinasivat että jo mahdollisesti saa illalla hakea pois, tai viimeistään huomenna. Mittailevat nyt kuitenkin kunnolla, ettei ole sujunut mistään. Oikovat puskurin kiinnikkeet ja asentavat takas paikalleen suoraan. Uus lamppu vänkäri puolelle oli valmiina odottamassa samoin se kilvenaluslevy. Vanhan lampunkin lupasi peräkonttiin, kun sanoi että menee muuten roskiin, siitähän ei ole kuin kiinnikkeet yläpuolelta rikki. Hyvä varaosa, jos joskus tarvii vaikka lasin tms.
Lopuksi vielä käy sitten samaan laskuun nelipyöräsuuntauksessa varmuuden vuoksi.
Tässä oon nyt samalla suunnitellut koko auton maalausta, itse asiassa näillä näkymin menneekin tuossa parin viikon sisällä ylimaalaukseen.
Oliko se tällä foorumilla vai jossain muualla, kun oli kuvia jonkin projektista ja juurikin maalauksesta. Kiinnostaisi kuulla, mitä kaikkea purettiin/kannattaa purkaa? Haulla ei nyt sitten löytynyt millään tuota threadiä..
Luonnollisesti kaikki valot, listat (myös kynnyksestä ovien alta). puskurit ja maskit.
Mutta miten esim. ovet, kannattaako ottaa lasit kehyksineen pois? Audistahan ne lähtee siten, että periaatteessa vain oven pelti jää saranoiden varaan. Vai onko enemmänkin turhaa työtä? Entäs takaa ne pienet kolmion malliset lasit? Lähteekö ne miten irti. Siinä kuitenkin tiivisteet tulevat maalin päälle, ja lasit pois ottamalla onnistuisi maalaus myös tiivisteen alle.
Entä ns. tippalistat katosta, kannattaako irroittaa, ja jos kannattaa, miten irtoavat? Ne on jotain kumin tapaista ja menevät a-pilareissa kiinni maaliin, katoltahan ne ovat muutaman millin maalipinnasta irti.
Sitten vielä kun tuossa on tuo kattoluukku, saako luukun tiivisteen jotenkin näppärästi irti, helpottaisi varmasti katon ja luukun maalauksessa. (Edit: Searchillä löytyikin hyvä ohje koko luukun irroittamiseen, taidan viedä sen matkassa maalarille irrallaan)
Siinäpä noita mietteitä jo olikin.
Comment
-
-
Mjoo, tuo minun ässä tuli tosiaan tehtyä tuossa jokunen aika sitten.
En irroittanut niitä tippalistoja, koska vaikutti siltä että menevät enemmänkin piloille irroitettessa (kokeilin). Myöskin ovien karmit olivat paikoillaan mutta ikkunan alareunassa olevaa tiivistettä raotin sopivan paksun narun kanssa. Pikkulasit taitavat teettää mös paljon turhaa työtä, joten nekin olivat omilla paikoillaan. Kaikki muu olikin sitten purettuna, kahvat, valot, listat jne...
Tuolla siis muutama kuva projektista...
Comment
Comment