Milläs sen automaattivaihteisen laitat käyntiin ilman että painaa jarrupoljinta? Tarvii jarruvalokytkin jotenkin hakkeroida.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jarrupoljin painuu pohjaan
Collapse
X
-
Hyvä pointti! Piti oikein tarkistaa käyttöohjekirjasta, mutta siellä ei puhuta mitään jarrun painamisesta käynnistettäessä. Toki niin tulee automaattisesti tehtyä, se tulee niin automaattisesti ettei ole tullut ajatelleeksi. Toisaalta on ohut mielikuva että riittäisi että vaihde on P:llä. Auto on MB 500 SEC -85.
Mutta jos unohdetaan, niin onko jarrujen toiminnassa jotain miksi ei kannattaisi laittaa käyntiin?
- 1 like
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viestiEikö jarrut aiemmin oireilleet millään tavalla? Poljin painui pohjaan, ehditkö pumpata poljinta vai muuttui kovaksi?. Tuo että jarru ei toimi, ei kerro mitään.
Comment
-
Kokemus on -85 nissan silviasta, eli ei ihan nykyajan laitteesta, mutta oli siinä sentään kaksipiirijarrut. Eräänä kertana toinen taakse menevä putki halkesi ja nesteet pihalle. Jarrut siitäkin katosi, käsijarrulla hinasin itteni onneksi takaisin kotipihaan. Laukesi onneksi lähtiessä eikä reissun päällä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Heksi Näytä viestiIhan sivukysymyksenä: Onko mitään haittaa jos auton laittaa käyntiin silloin kun auton jarrujärjestelmä on nesteettömänä? Luonnollisesti ilman että painaa jarrupoljinta. Pitäisi laittaa moottori käyntiin toisen jutun takia, mutta jarruremontin vuoksi on jarrulinjat vielä auki. Kyseessä on automaattivaihteinen, 80-luvun ABS-jarrullinen auto.
Jarrutehostimen toiminta on itselleni vähän hämärä, eli lisääkö se jarrupainetta vasta sitten kun painaa poljinta?Viimeksi muokannut Killeri; 16.4.2024, 20:13.
- 1 like
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiSe poljin menee kyllä helposti niin alas ettei sitä välttämättä ymmärrä painaa riittävästi, tai pumpata. Itsellä kävi kerran niin että jarruletku katkesi, ja poljin meni lattiaan tai ainakin tosi alas. En ehtinyt tekemään mitään kun auto rysähti seinään.
Comment
Comment