Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vauhtia 200km/h ja yli niin vilkku lähtee.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • vauhtia 200km/h ja yli niin vilkku lähtee.

    onko kukaan Urs4/6 omistaja huomannut sellaista tapahtuvan kun otaa hieman kyytiä 200 ja siitä yli niin oikean puolen vilkku irtoaa?
    kahdessa eri autossa tapahtunut tämä sama ilmiö.

    #2
    Se on poliisin salajuoni, tai kiinnitys rikki/pois paikoiltaan.

    Comment


    • #3
      Noita vilkkuja irronnut uudemistakin ässistä reippaamissa vauhdeissa, kuulemma :)

      Olisiko lie vilkkujen kiinnityksen lukitus rikkoutunut tms? Pääsee tärinästä ja ilmavirrasta irtoamaan.

      Comment


        #4
        Noita vilkkuja irronnut uudemistakin ässistä reippaamissa vauhdeissa, kuulemma :)
        Ei se ollut vilkku vaan pelkkä "lasi" siitä etuvilkusta 280++ nopeudessa

        Comment


        • #5
          tuli myös mieleen että varaosapuljujen juoni myös että saa myydä lisää vilkkuja :)

          Comment


          • #6
            niin ja ihme että oikeapuoli vielä kyseessä ainakin näissä kahdessa tapauksessa.. perin kummallista.

            Comment


              #7
              Omakin autoni kulki jo vakiokuosissa yli 200kmh, mutta typ89 ylivertaisen rakenteen vuoksi kaikki osat ovat pysyneet kiinni autossa.

              Comment


              • #8
                On tuttu ilmiö.

                Vilkku on kiinni klipsillä ajovaloumpiossa, eikä välttämättä napsahda paikalleen ilman umpion irrottamista. Itsellä lähtenyt kolmesti tässä kesän aikana, mutta irroitettuani umpion ja naksautettuani vilkun siihen kiinni ennen uudelleenasennusta asia korjaantui.

                Tosin mulla kyse oli vasemmasta puolesta.

                Comment


                  #9
                  Kerran tapahtunut, työnsin voimalla vilkun takaisin ja siellä on pysynyt.

                  Oikea puoli oli kanssa kyseessä.

                  Comment


                  • #10
                    Kerran on käynyt typ89:ssä. Jäi mukavasti hakkaamaan lokasuojaa johtojen varaan :D

                    Comment


                      #11
                      Urssilla kannattaa olla myös tarkkana pohjapanssarin kiinnityksen kanssa, ts. laittaa vähän lisää ruuveja siihen etupäähän. Nimim. joskus n. 220km/h vauhdissa etupää lipsahti paikaltaan ja auton alle tule ylimääräinen edestakaisin pomppiva siipi. Kyllä säväytti vaikka tapahtumapaikka olikin ns. leveää ja suoraa suljettua aluetta.

                      Comment


                        #12
                        Vahvistan, mulla puuttuu urssista pohjamuovi sen revettyä korjauskelvottomaksi vastaavassa tilanteessa. Vilkut ovat kyllä pysyneet paikoillaan.

                        Comment


                          #13
                          Ei se ollut vilkku vaan pelkkä "lasi" siitä etuvilkusta 280++ nopeudessa
                          No nyt ymmärrän miksi nämä on rajoitettu siihen 250 km/h...

                          Comment


                            #14
                            Hyvä huomio!
                            Vaikka autona oli B5, meni vilkku takuuseen (oli uusittu tuoreeltaan) ja lisäkorvaus maksettiin lentävän muovilasin särkemästä RS:n alumiinisesta peilinkuoresta.

                            Comment


                              #15
                              Joo kyllä se vilkku taitaa voida irrota vaikka ei ajais +200km/h nimimerkillä C4 etuvilkku katos jossain päin Ruotsia motarilla.

                              Comment


                                #16
                                Kyllä, on joutunut hiukan vahvistamaan vilkun klipsejä siltä varalta ettei löysty irti tai ettei klipsi hajotessakaan vilkku irtoa. Ihmeen löysä/heikko lenkki tuo koko vilkku, usein roikkunut vain johtojen varassa, kun huomannut irtoamisen.

                                Comment


                                • #17
                                  jaa-a, oma kiskoo 250 ja vilkut pysyy hienosti paikallaan.

                                  Comment


                                    #18
                                    Omassa lähtee aina toinen tuulilasipyyhin irti nivelesta about tossa 210km kohdalla, jos on radalla ajanut pyyhkimet päälle. :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Joskus muinoin ajeltiin lötköllä hellsink:in kaupungissa, rinta pörhöllään kun jokaisissa valoissa suojatien yli kulkevat katsoivat autoa hyvinkin pitkään. Pikkusen kyllä takaraivossa takoi ajatus että onkohan autossa jotain vialla kun noin moni katsoo. Selvishän se seuraavan näyteikkunan kohdalla, johtojen varassa roikkuva vilkku kerää väkisinkin katseita *doh* :D

                                      Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, vauhdissa ei ole osia irronnut..vielä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Mulla se oli toi Motonetin vilkku, joka lähti meneen. Se ei millään lukittunu paikalleen. Pistin nyt vanhan vilkun takasin ja heti naksahti kiinni lukitus.

                                        Täytyy ettiä jostain Hellan vilkut siis.

                                        Comment


                                        • #21
                                          mersun w124 200 dieselissä lähti etuvilkku jo 120 vauhdissa, kopsaus kuului ja pihassa piti revetä hieman :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Kulkeeko se niin kovaa? ;)

                                            Comment


                                              #23
                                              Mulla oli urssin kanssa pieniä ongelmia juurikin oikean etuvilkun kanssa. Ei lukittunut ja Motonet kapine. Laitoin sinne klipsin alle palasen pyyhekumia, niin helpotti. Mutta ei se koskaan irronnut, edes Saksanbaanalla 220+ ja ihmettelen kyllä miten se sieltä kovassa vauhdissa vastatuuleen kiipeäisi.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kyllä se sieltä todistetusti voi ulos kiipiä.
                                                Ei ollut moisia ongelmia ennen kuin pistin madallussarjan, uudet iskarit ja täryyttävät kissannahat.
                                                Noiden jälkeen on lähtenyt vasta vilkku ja takasatula irti (toinen löysälle).

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mitäs tilanne niillä on, joilla ne vilkut irtoavat, onko konetilan pohjalevy vakio, ehjä ja paikoillaan?

                                                  Nyt kun viimein näin moisen levyn, tajusin, miten audissa on toteutettu konetilan ilmanpoisto

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X