-96 A4 kitisee ikävästi mukulakivillä/töyssyissä. Takaa tuleva Kitinä/nitinä on melkoi voimakasta, ja häiritsevää. Iskarit ja jouset tuli tänään vaihdettua, ja luulin että vanhat iskarit olisivat olleet syynä kitinään, mutta eipä loppunut ääni uusilla iskareilla/jousilla. Searchilla löysin etupään kitinästä muutaman topicin. Yhdessä tapauksessa oli kitinä loppunut rasvaamalla crc:llä kuivuneet puslat. Voisiko syy olla tässä tapauksessa mahdollisesti sama, onko muita ideoita mikä sielä ääntä aiheuttaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4:n kitinä takaa
Collapse
X
-
1 Takapenkin vasemman puolen lukkoklipsi ( siis se palikka mikä pitää penkin selkänojan lukossa yläasennossa )
2.Takapenkkiläisten turvavyörullan kiinnikkeistä, jos on pikkasenkaan löystyny.
3.Takakaiuttimet.
Voi olla myös puslat, yms alustapalikat, mutta jos se sisältä tulee, niin on joku näistä.
-
Lare
Öhm voi olla aloittelija-ehdotus, mutta ehdottanen silti..
Pakoputken kiinnikkeitä? Itsellä inahtaa vain pahimmissa töyssyissä, syypää on takapöntön kiinnikeraudan yläpää joka repsottaa. Hitsaamalla korjaantuu.
Comment
-
Akryylimassa: ruutalla pisara kitinän aiheuttavaan paikkaan/paikkoihin. Ainakin kojelaudan kitinöihin tepsivä hoito.
Comment
-
Vastaampa tähän vaikka onkin aikas vanha postaus ja pakko päästä asiasta sanomaan.Itselläni 99- a4 ja pakkasilla tullut jumalaton määrä erilaisia kitinöitä kuten mm. listat jotka kiertää auton sisustan, hattuhyllyn ja kojelaudan ikkunoiden väliset saumat, kaikki ovipahvit kitisee perkeleesti.Tuntuu että joka toinen ruuvi on jääny tehtaalla kiristämättä tai muuten vaan unohtunu.Ottaa hermoon toden teolla.
Comment
-
Nostetaan aihe esiin. Itsellä profiilin autoon vaihdettiin alustasarja ja etupäähän myös kaikki tukivarret. Nyt kuitenkin peräpää on alkanut pitämään ärsyttävää kitinää, narinaa. Kuulostaa metalliselta kitinältä. Tätä ei siis ollut ennen alustasarjan laittoa. Tämä saattaa olla harhaluulo, mutta tuntuu että kuumalla ilmalla ääni on vaimeampi kuin kylmällä.
Comment
-
Ostin profiilin kulkineen n.4 vuotta sitten ja aina kuivalla kelillä kuului samanlainen ääni kuin hetekkasängystä mutta märällä kelillä hiljeni.
Todella ärsyttävä ääni.
Syyllinen löytyi viime kesänä pyöränlaakerin vaihdon yhteydessä.
TakaYLÄtukivarren etummaisesta helasta oli se kumivulkanointi revennyt irti.
Se korjattiin silloin pikapikaa "miestenmassalla" :)
Nyt tänä keväänä jo ennen katsastusta alkoi kuulua aina terävissä montuissa ja heitoissa ikävä ääni.
Auto meni katsastuksesta kuitenkin läpi mutta ääni jatkoi kuulumistaan.
Kesärenkaiden vaihdon yhteydessä otin tuosta tukivarresta käsin kiinni ja helposti heilauttamalla löytyi ihan silminkin havaittava n.5-10 millin klappi (vähän meni usko katsastuksesta)
Nyt se käytännössä pitää ääntä melkein koko ajan kun jousitus elää
Nyt on tilauksessa taakse KAIKKI takaYLÄ ja ALAtukivarsien helat.
Joten tällaisetkin kohdat kannattaa ottaa huomioon jos takaa alkaa kuulumaan ylimääräisiä ääniä.
Comment
-
Nyt tänä keväänä jo ennen katsastusta alkoi kuulua aina terävissä montuissa ja heitoissa ikävä ääni.
Auto meni katsastuksesta kuitenkin läpi mutta ääni jatkoi kuulumistaan.
Viikko sen jälkeen jaksoin pistää perän nivelet remonttiin, niin mulla oli takajouset poikki puolkierrosta.
Comment
-
Itse kanssa taistelin noiden nitinöiden kanssa ja myös omasta mielestä paikansin äänen noihin ikkunanympärysmuoveihin. Sitten Ultimatevw:ltä lueskelin ja huomasin että pari tyyppiä oli saanut natinat kuriin rasvaamalla niitä takapenkin selkänojien niveliä. No, sprayvaseliinia niveliin ja voila, äänet tiessään! En heti tuota itsekään tajunnut kuitenkaan kokeilla kun ääni tuntui tulevan selvästi ylempää, juurikin takaikkunoiden tienoilta. Tuota rasvauksen tarvetta voi kyllä kokeilla niin että kaataa takaselkänojat ja käy ajelemassa. Itsellä ei ainakaan silloin natissut.
Comment
-
Edellisessä B6:sessa pysyi aina mutta tässä -03:sessa oman kotikadun töyssyissä rapsahtaa joka kerta auki. Olisiko rullausmekanismin jousi löystynyt niin, ettei se jaksa pitää verhoa hahloissaan.
Ai kun olisi 8 tuntia pidempään saanut nauttia kahden auton loukusta niin olisi ehkä keksinyt enemmän miten asiat on tehty erilailla eriikäisissä autoissa.
Comment
-
Siinä verhossa on kyllä selvä suunnitteluvirhe se aukeaa koska ne tapit joiden varassa se lukittuu hahloihin eivät ole pyöreät vaan semmoiset latuskat ja kun möykkyyn ajaa niin verhon loppupää näiden tappien takapuolella heilahtaa jolloin nämä tapit kiertyvät ja tapahtuu kampeamista ja tapit pompsahtaa ylös, lisäksi noi hahlotkin on muotoiltu niin että tämä on mahdollista.
Itse vähän viilailin noita tappeja pyöreämmiksi - auttoi vähän mutta saattaa vieläkin joskus pomsahtaa irti. Tuon viilailun jälkeen taitaa kyllä tuo verhon takaosa jäädä aikalailla alaspäin - tuota asentoakohan tuolla tappien latuskamuodolla alunperin ajateltu.
Comment
-
Nyt kun kertois joku kuka tälläisen B6 avantin on uutena omistanut, että onko tuo takaluukun suojaverho toiminut uutenakaan.. Että onko se jo uutena susi, ettei turhaan yritä korjata käytettyä :D Ois meinaan kiva jos se verho ei räpsähtäis hidastustöyssyissä pois paikaltaan, välillä kuitenkin ihan kiva laittaa jotain tavaraa sinne verhon alle piiloon.
Comment
-
Itsellä sama ongelma B7-mallisessa. Natina kuuluu vain kylmänä ja nimenomaan oikealta puolelta. Verho paikallaan tai ei, ei ole merkitystä, kun penkit kaataa alas tai poistaa koko verhosysteemin niin natina lakkaa.
Kiristin verhosysteemin kiinnityskiskojen ruuvit vaikkei niissä mitään kiristettävää tuntunut olevankaan. Natina kuitenkin lakkasi ja epäilen syyksi yksinkertaisesti oikealle liikkumaan päässyttä verhosysteemiä, sehän ei ole kuin työnnetty kahteen kiskoon sen kummemmin kiinnittämättä. Ja tässä sitten pääsi hinkuttamaan muovia vasten.
Lisäys 16.4.10: eipä se nitinä tuohon lakannutkaan. Laitoin selkänojan lukon kohdalle paksun kerroksen jeesusteippiä vaimentimeksi ja se auttoi vähän. Nyt kun pakkaset ovat ohi nin kaikki on taas ihan hiljsista. Pitää keksiä ensi talveksi joku tyylikkäämpi vaimennusmatto....
Comment
-
Onko kellään tarjota patenttiratkaisua tuohon tippuvaan tavaratilan verhoon? Itse näkisin muutaman vaihtoehdon asian korjaamiseksi, pitäisi ehkä myös tarkastaa millä tavalla uudempi malli on toteutettu jos siitä saisi vinkkiä.
Ongelma lienee siinä että verhon vapaasti roikkuva takaosa on liian painava vrt. järjestelmän kykyyn kannatella sitä takaosaa. Tätä voisi korjata muutamalla vaihtoehtoisella menetelmällä;
- Verhon jousisysteemin kiristys, onkohan edes mahdollista?
- Lisätään lastausaukon suun laitaan kuminen/muovinen L-kannake joka kannattelee takaosaa
- Asennetaan takiaisnauhaa verhon takaosaan ja takaluukun vastaavaan kohtaan
- Muotoilee verhon poikkituen päät ja/tai sen reikiä terävemmiksi. Tai laittaa kumityynyjä poistamaan välyksiä reiästä
- Jäykistää verhon siitä kohtaa missä se on nivelletty juuri poikkitangon etupuolella
- Hankkii romarilta udemman verhojärjestelmän, joka on ehkä parempaa mallia
- muita ideoita?
Comment
Comment