Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 quattro takapyörän laakerin vaihto(camber säätöpultin irroitus)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Sen ainakin tiedän että noita Febin laakereita on monella mennyt ihan 300-1000km ja alkaa jurisemaan.
    Tuo vesihomma on vähän. Noh joku syyhän se on keksittävä jos laakeri hajoaa. Kuinka kauan ne kesti?

    Comment


    • #62
      Itsellä meni takapäästä molemmat febit n. 10-15000 km aikana..
      Edessä alkuperäiset menny vuosia niinkuin takanakin febien jälkeen..

      Comment


      • #63
        Hieman yli vuoden kesti, kuitenkin <15tkm. Pitää kattoa jos ensvuonna saa taas vaihtaa, niin laittaa OEMit tilalle.
        Asennusvirhettä en lähtis heti syyttämään, kyseinen kaveri kuitenkin ikänsä VAG autojen kanssa touhunnut (uudempien ja vanhempien). Liekkö sitten osavalinnassa sattunut kämmi, kun ei kestä? Mainitsi vaan, että B5 mallin quattrossa on tuota takapyöränlaakerivikaa ollut....

        Comment


        • #64
          Kyllähän kiistattomalta kai vaikuttais että laakereiden laadun kohdalla febi ei ny loista..
          viimeksi toisessa orkkispaketissa oli joku ranskalainen :) ja toisessa fag.
          vuosia olleet ja kestäneet yhtälailla kummatkin..

          Comment


          • #65
            No voihan hitsi. Nyt alkoi sitten ABS valo palamaan.
            Takapyörän laakeriasennuksen jälkeen huoltaja sanoi, että ABS hammaskehä takavetoakselin ulommassa nivelessä oli molemmilla puolilla melko huonossa hapessa...

            Oliskohan tuo hammaskehä nyt sitten paskana?

            Mistä kannattaisi ottaa uusi? Speedillä melko härski hinta
            Osanumero Värikoodi Nimike Paino Suomi-hinta Speedin hinta
            8D0498099D RADWELLE 2.44kg 393.17 e 415.44 e Koriin

            Tekiskö tällä mitään?
            http://www.lott.de/autoteile/radantr...:XY314032.html

            Comment


              #66
              Eiköhän sitä normaalista Fixus liikkeestäkin löydy taakse ulompaa murrosta ihan siedettävään hintaan.

              Comment


                #67
                Jos laakerin vaihdon yhteydessä syttyny, niin luulisin että ennemmin anturi särjetty tms.

                Comment


                  #68
                  Tarkista tuo varaosanumero, mielestäni ei ole oikein. Marmoriltakin vaihto-osana hinta putoaa paljon paremmalle tasolle.

                  Kyllähän noita katkenneita kehiä välillä löytyy, löysää vetarin pultti ja työnnä niveltä sisäänpäin niin pääset takakautta näkemään kehän kunnon.

                  Edit. Yleensä katkennut kehä ei kyllä sytytä valoa vaan ABS alkaa täristämään juuri ennen pysähtymistä.
                  Viimeksi muokannut TDIq; 14.6.2013, 15:51.

                  Comment


                  • #69
                    Oliskohan laakerinvaihtorymistyksessä voinut anturi liikkua ulospäin, kauemmas kehästä. Eikös tuossa vielä anturit vain painamalla kiinni..
                    ?

                    Comment


                    • #70
                      Siis ABS täristää ennen pysähtymistä, kun ajaa pidemmän aikaa yli 100km/h syttyy ABS valo, jolloin ei enää täristä.

                      Comment


                      • #71
                        eiköhän sit tuo Janin edellä ehdottama Abs-kehän katkeaminen sovi juurikin tuohon oireeseen..
                        Samalailla oireili itselläkin kehärikko.

                        Comment


                        • #72
                          A4 B5 quattro. Onnistuuko laakerin irrottaminen ja paikalleen laitto järeähkön ruuvipenkin avulla?

                          Comment


                          • #73
                            Ei onnistu. 20t prässi oli siinä rajoilla.

                            Comment


                              #74
                              Irrottaminen onnistuu aikalailla ilman voimaa. Takaisin laittaminen menee kyllä ruuvipenkillä mutta aika leikkimistä on.

                              Comment


                                #75
                                Se riippuu kyllä tapauksesta. Jotkut lähtee aika helposti pois, jotkut sitten ei.

                                Comment


                                  #76
                                  Jos tuntuu tuskaiselta, niin tule Pajalla käymään. Oliko hitsausvinkki jo tiedossa? Sisäkoolit hakkaa irti laakerista ja kuulat, sitten isolla virralla ulkokoolin sisäpuolelle saumaa. Krymppaa jäähtyessään sen verran että sitten lähtee se ulkokooli helpommin irti.

                                  Sellainen varoituksen sana tästä tosin, että hitsisauma aiheuttaa sinne ulkokooliin melkoiset jännitykset, eli lyönti, sahaaminen tms. saattaa aiheuttaa sirpaleiden lentelyä siitä ulkokoolista. Eli suojalasit päähän. BTDT.

                                  Comment


                                    #77
                                    Juurikin noin niinkuin Terho kirjoitteli hitsauksesta. Ei tarvitse sauman jälkeen voimaa juurikaan mitään. :)

                                    Comment


                                      #78
                                      Joo silloin se tulee melkein sormin vetämällä ulos :)

                                      Mutta se pitää saada myös takaisin, ja silloin ei parane hitsata ;)

                                      Minulla oli kerran etupyörän napapultti aivan järjettömän tiukassa, ja särjin siihen muutaman 3/4-1/2" adapterin. Ei auttanut tuurnalla hakkaaminenkaan, mutta sitten keksin vetäistä puikoilla reippaan sauman kuusiokolopultin reunoille. Se on vielä sen muotoinen että siinä on mukavasti tilaa hitsata. Kun se oli jäähtynyt, pultti lähti melkein sormivoimin irti! Siis voimaa ei tarvinut oikeastaan yhtään mitään. Olin aika hämmästynyt.

                                      Comment


                                        #79
                                        Itte oon vaihtanu useamman laakerin 16mm kierretangolla prässäten paikan päälle. Juuri ja juuri kestää siinä kierre. Vanhan laakerin poisveto vaatii hieman lyömistä, että lähtee liikkeelle.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Tarkoitatko tuxo tuolla "paikan päälle" prässäämisellä, että olet vaihtanut laakerin auton alla? Siis poistamatta muuta kuin tarvittavat pultitmutterittuennat?

                                          Muutin äskettäin P-Savoon, joten "pajalle" en taida ajella, kiitos kuitenkin tarjouksesta :)

                                          Comment


                                          • #81
                                            Mä viimeks vaihoin "auton alla" laakerin. Ylhäältä tai alhaalta tukivarsi auki et vetarin saa sivuun. Kahdesta jousipuristimien 16mm kierretangosta vääntelin kierteet nurin eikä lähtenyt auki. Sitten nätti hitsisauma niin tuli melkein itsestään :)

                                            Comment


                                              #82
                                              Mites Joni laittoi uuden paikalleen? :)

                                              Comment


                                              • #83
                                                Jollain kierretangollahan se tuli vedettyä paikalleen. Takasinhan tuo menee onneksi helpommin.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X