Työkeikalla Varkauden seudulla ja sisään apparin puolelle alkoi Audiin tihkua vettä. Avasin konepellin ja akkukaukalo täynnä vettä puoleen väliin akkua asti. Sitä on siis litratolkulla ! Missä on kanava, joka on tukossa ? Vettä on tullut taivaalta välillä aivan simona. Toivon PIKAISTA kommenttia, josko alkaa taas tuleen lisää...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 kerää vettä - APUA !
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
-
Tänks - nopeita olitte- Onneks ei ole ensimmäistäkään työkalua mukana vai käviskö se tunkin laatikossa oleva avain ?
Comment
-
Meinasin juur kysyä, että tietääks joku pienikätistä kätilöö tai karjakkoa Sorsakoskella ? Avaimia kai täytyy ettiä jostain naapurista - en tunne ketään..
Ei täällä kukaan oo hereillä ja vettä rupes tuleen lisää. Tämän kortteerin vehkeet on vähissä. Pienellä kipolla vettä pois sen mitä sai ja kaks jätesäkkiä yli konepellin- Sitten
tiivistyskuminauhana elmukelmumakkara peilistä toiseen. Toivottavasti sähköt ei saanut osaansa..Viimeksi muokannut Kalastelija; 19.7.2011, 22:03.
Comment
-
-
Ei oo vielä sähköt pahana. Ite pelasin tuon comfort-close touhun kanssa viime kuussa ja vahingossa jäi kattoluukku pari senttiä auki. Sitä vettä tuli sit reilu vuorokausi sisään ja kaikki sinne verhoiluihin imeytyi. Onneksi sattui sitä seuraavalle päivälle aika kuuma päivä ja sai jättää kaikki luukut auki auringonpaisteeseen. Kyllä kesä kuivaa minkä kasteleekin.
Comment
-
Jos sitä vettä on tullut ihan sisälle saakka, kannattaa vedellä lattiaverhoilut irti listojen alta ja nostaa huopia vähän että saa kuivua ihan vapaasti. Mulla oli kerran autossa reippa sankollinen vettä imeytyneenä etujalkatilaan. Ilmeni vain kosteutana maton pinnassa. Etujalkatilojen foamit on jotain 10cm paksua tuhdimmillaan. Siinä sai puristella vaahtomuoveja ihan jonkin aikaa. Laitoin tallissa sisälämppärin vielä päiväks kuivattaa pystyyn nosteltuja verhoiluja.
Comment
-
Yön yli oli auto suojattuna jätesäkeillä siten , että paljoa ei kaukaloon enää päässyt. Aamulla oli kaukalo valunut tyhjäksi ja nyt otin verstasolosuhteissa akun ja sen aluspellin irti ja röörin rassasin ja huuhtelin perusteellisesti. Onko nyt niin, että kaikki vesiliikenne kulkee tuon akun alla olevan reijän kautta ? Olen kuvitellut, että jotkut kanavat olisi ikkunan alakulmien kohdilla. Kaivelin kaukalon kulmista mujua pois ja sitä oli varmaan pari isoa kourallista. Olis todellakin tarvittu sitä kätilöa, kun sananmkaisesti rystyset verillä kaivelin. Pienellä letkulla varovasti huuhtelinkin vaikka boksia ym piuhaa oli ihan vieressä.
Comment
-
Se kumitutti perinteisesti A4 B5:ssa revitty kokonaan pois, ongelma on sen ahtaus kun lehteä ja muuta rojua maatuu niin menee tukkoon. En osaa sanoa A6:n asettelusta, mutta jarrutehostimen alla on toinen ja A4:ssa yksi kanava on kuskinpuolella moottorinohjausyksikön kotelon keskeltä läpi (vettä ja jollain johdolla voi rassata). Konepellin vaijerin alue tyhjentyy sitä kautta ja siitä jarrutehostimen alta pois.
Jos siellä tiivisteet on kunnossa niin kyllä ne vettä kestää roiskutella, kunhan ei ihan täydellä paineella suoraan liittimiin.
Perusteellista siivousta varten tuulilasin alla olevat suojamuovit voi olla hyvä ottaa pois (ja pyyhkijät). Sellaisena ennakoivana huoltona itse olen aina lehdet kerännyt pois auton päältä ja varsinkin siitä tuulilasin ja kaukalon alueelta.
Comment
-
Omassa A6:ssa oli juuri hiljattain sama ongelma.Vesi tuli sisään apukuskin puolelle takajalkatilaan ilmakanvaa pitkin.Akkukotelossa oli tulva ja molempien vedenpoistoreikien kumitutit olivat täynnä moskaa.
Otin tuulilasin alla olevat suojamuovit pois ja akun irti,että pääsin nuo puhdistamaan.Toisesta reiästä nyppäsin koko kumilutkuran pois ettei jatkossa pääse tapahtumaan samaa.Nyt tosin taitaa olla myös ilmastoinnin kuivaajalta poistoröörit tukossa koska kostealla kelillä vettä kertyy edelleen jos on ilmastointi päällä.Täytyy rassata nuokin auki.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JAP3 Näytä viestiJos sitä vettä on tullut ihan sisälle saakka, kannattaa vedellä lattiaverhoilut irti listojen alta ja nostaa huopia vähän että saa kuivua ihan vapaasti. Mulla oli kerran autossa reippa sankollinen vettä imeytyneenä etujalkatilaan. Ilmeni vain kosteutana maton pinnassa. Etujalkatilojen foamit on jotain 10cm paksua tuhdimmillaan. Siinä sai puristella vaahtomuoveja ihan jonkin aikaa. Laitoin tallissa sisälämppärin vielä päiväks kuivattaa pystyyn nosteltuja verhoiluja.
Sisäpuhallin tohottamaan vuorokaudeksi niin kuivuu, per puoli. Myös takaa on nostaa ja kokeilla on vaahtomuovit märät.
Ne läpiviennit on tarkoitettu estäämään pieniä jyrsijoitä, jotka tykkää euroopassa nakerrella autojen johtoja, Suomessa on vähän harvinaisempaa, siksi ne voi poistaa kokonaan. Näin ei mene tukkoonkaan ihan heti jatkossa.
Comment
-
Tänään imuroin tehokkaalla teollisuusimurilla apukuskin takaa maton läpi puolisen tuntia ja vettä tuli varmaan liki litra. Vaikutti jo tilanne jo olevan hallussa, mutta 4 h ajelun jälkeen matto oli taas lits-läts.
Mikähän tasku siellä on ? Mattojen irrottaminen vaikuttaa melko työläältä - vai ?
Edit: missä se toinen kumilutkura on, kun en akun poiston jälkeen älynnyt etsiä muita reikiä kuin sen suoraan akun alla olevan ?
Comment
-
Ei mattoja eli kovinkaan hankala longistella, ei niitä täysin irtipois tarvitse ottaa. Tulet huomaamaan että sitä vettä on paljon imeytyneenä paksuihun lattiafoameihin. Itse puristelin aikoinani aika pitkään foameista vettä ja sit 24h puhallinta lisäksi. Alakautta kuivuuden voi todeta, ei maton päältä.
Comment
-
Otin tuulilasin alla olevat suojamuovit pois
kutosessa on yhtenäinen tuo muovi ja olisinko 3-4 metalliklipsua irroittanut mutta ei tunnu vetämällä vielä irtoavan...
Comment
-
A4:ssa sopivalla ruuvalilla yläpuolelta "ruuvit" auki 90 astetta niin väkänen kääntyy tuulilasin reunan alta pois. Metalliklipsuilla keskeltä ainakin kiinni. Sitten vain vetää tuulilasista pois alaspäin ja ylös. Pyyhkijät tarvitsee ottaa pois jos molemmat muovit haluaa irto. Apukuskin puolelta saanee muovit pois, kun pyyhkijät pysäyttää yläasentoon.
Comment
-
Jounin ohje ei sovi enää B6 mallisiin A4:iin vaan muovi on tiukasti kiinni lasin alareunassa, mutta irtoaa kyllä kun tarpeeksi äheltää - jossain pyyhkijän vivuston vaihto ketjussa tais olla parempaa ohjetta hommasta. Eli olisko A6:ssa myös näin.
Eli tääällä juttua:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...pyyhkij%C3%A4t
Comment
-
Kondenssi vettä höyrystimeltä?
Viimme kesänä minulla a6 akvaariona. Juurikin apukuskin puolelta. Kondenssi veden poisto tukossa. Apukuskin puolella jalkatilassa tuo läpivienti, eikä muuten sitten näy ulkoa päin, kun on äänieristeen alla tuo tutin pää! jos sen meinaa kuivata kunnolla, kannattaa varata pari päivää aikaa ja purkaa sisustaa niin paljon, että saa nostettua maton reilusti ylös sieltä lattiasta.
Comment
-
Juuri näin tein!
Meinasi usko välillä loppua siihen veden määrään..Aluksi en edes aikonut ottaa
apparin penkkiä pois, mut onneksi otin! Nyt saa kaikki vedet otettua pois ja
matto kuivaa. Ei muuten ollut ollenkaan raitisilmasuodatinta, mitä lie entinen
omistaja ajatellut..
Kävin auton alla vähän raottelemassa suojapeltiä ja heiluttelin sitä muoviputkea mikä
on hanskalokeron takana ja johan alko vesi tulla auton
alta, eikä sisäpuolelta. Toivottavasti näin myös jatkossa, on meinaan sen verta
veemäinen "projekti".
Comment
-
Et uskokkaan miten paljon tuota "persaukisuutta" tulee nähtyä kun puhutaan autoista ja niiden huoltamisesta/korjaamisesta.
Menisi niin pahasti ot:n puolelle jos rupeisin enemmän kertomaan, mutta tuo ettei raitisilmasuodatinta uusita kun se on "kallis" niin se ei ole vielä mitään.
Comment
Comment