Ok, nyt tajusin. Niin, onko tolla nyt sitten mitään käytännön merkitystä jos pari milliä heittää?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UFO:t -> HP-2
Collapse
X
-
Ei sillä varmaan muuten mutta levyn kehä tulee 0.3mm päähän satulan rungosta rakotulkilla mitattuna. Voi tulla kivoja efektejä kun levy lämpiää. Pientä korjausta lopulliseen tilanteeseen voi auttaa kun paketin kasaa uudella laakerilla. Lisäksi tuo jarrulevy ei keskity kunnolla pyörännapaan mitenkään kun levyn kartio ja navan kartio ovat vähän eri kokoiset. Navan kartio pienempi, joten levy hölskyy useita kymmenyksiä random-suuntaan.
Kävi kyllä mielessä vaihtoehto täyttää nykyinen kolo, tolpan päätylaippa jotain ei valurautaa, joten reiän voisi hyvinkin hitsata umpeen ja tehdä uusi reikä semmoiseen kohtaan että asento on kelpoinen.
Katton nyt josko löytyisi 6-ässän tolpat jostain muutamassa päivässä - ei jaksa ruveta liikaa värkkäämään.
Comment
-
Nyt en ole ihan 100% mutta eikö tuo napa ole yhtä "puuta" laakerin kanssa? Omastani on tolpat irti ja navat/laakerit odottavat irroitusta. Eli laakeriremontin yhteydessä tulee aina uusi laippa yms. Ostaa siis suoraan UrS6:n laakerin/laippa/napa yhdistelmän ja levyn tulisi passata suoraan.
Mulla nimittäin sama ongelma. Jarrulevy ei keskity kunnolla tuohon napaan. Siinä on "klappia" jonkin verran. Tosin en tiedä onko tuo normaalia. Sillä mun autossa pitäisi olla tolpat UrS6+ mallista ja silti tuohon tarkoitetut levyt oli napaan nähden hiukan väljät (levyt 323mm).
Käytössä ei mitään huomannut, vanteiden mutterit yms. keskittivät kaiketi tuon levyn ja mitään vapinaa/tutinaa yms ei koskaan esiintynyt.
Comment
-
mites se yhtä puuta ois laakerin kanssa ?
vois olla himppasen hauska tehtaallaki kasata tommosta kaksoisrullalaakeria missä on kiinteä keskiosa ja ulkokooli. vois pia olla tekemätön paikka.
edit :
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/211453/2
Comment
-
Saako udella mistä löysit uudet tolpat ja paljonko kärsit?
Mulla on molemmat ihan kunnossa, mutta toisesta on hakattu melko ruman näköiseksi tuo raidetangonpään kiinnike. Ilmeisesti ollut joskus tiukassa ja käytetty järeämpää lekaa. Pieni seikka, mutta kun kerran kaikki muu tuossa ympärillä on uutta niin vois harkita tuota uutta tolppaakin.
Comment
-
Napa ja laakeri ovat tosiaankin ihan erilliset kyllä, napa on tiukalla sovitteella laakerissa joka taasen on tiukalla sovittella tolpassa. Itselleni on käynyt yleensä niin, että laakerin toinen sisäkooli jää irroitettaessa napaan kiinni josta se pitää sitten kiskoa irti erikseen.
Comment
-
Sen verran jäi uteliaisuutta vielä tuon ufotolpan kanssa, kokeilin lötkön alla olevaa 441601025K 0A9 vanteella sovitusta pakettiin. "Pinnoihin" jää pari milliä ja vanteen kehälle jää aika paljon tilaa. 7,5Jx16et35 tonnin painoinen Melber ei taas mahtunutkaan, joten talvirenkaille tarttee hommata uudet vanteet.
Tilasin ebaysta perhepakkauksen á 15,9€ laakereita jos sovitteluun tulee jotain turaamista. Yleensä jossain vaiheessa la ja su välisenä yönä laakerit loppuvat kesken. :-)
Ei taida saada 7.8 valmiiksi... :-/
Comment
-
Tolpat tuli eilen. Päivän äheltämisen jälkeen ja riittäviä taukoja pitämällä eka tolppa jarruineen nyt autossa. Istuu ihan nätisti yllättäen hp2 urs6:sen tolppaan. Jarrun kulumistanturin piuhojen liitokset eivät sovi keskenään ja pitää vaihtaa reilusti pidempi jarruletku.
Sen verta jää rakoa satulan ja vanteen kehän väliin että pitää vahtia rengasliikkeen puntittajaa ettei painot lähde saman tien irti kun satula kaapii ne irti - siis että laittaa ne vapaalle alueelle. :-k
Comment
-
Onko toi Urssin UFO tolppaan HP2:ten seuraksi käypä 323x30 levy minkä vehkeen levy?
Ilmeisesti nämä käy? http://cgi.ebay.de/SPORT-BREMSSCHEIB...item33569e6137
Comment
-
Ufo- tolppaan ufo-navalla asennettuna itselläni pitää olla 46,5 millin offsetillä olevat levyt ettei kolise rautoihin, 320mm kiekko osanumerolla 8D0 615 301 K
Comment
-
Ilmeisesti noita 320x30mm levyjä on joissakin A4 ja A6:ssa..? Jos nyt marssin tarvikeliikkeeseen hakemaan levyjä niin tarkalleen ottaen minkä mallin levyjä kysyn?
HP2 satulat tuli jo ostettua ja tossa on jemmassa kunnostetut UFO-tolpat joten voin kasailla noi kaikessa rauhassa. Käyn noi navat sorvauttamassa sopiviksi ja laitan uudet laakerit...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja IpsiEikös HP2 satulat vaadi HP2 tolpatkin? Ei kai ne UFO-tolppiin mene? Vai muistanko ihan väärin?
Alkuperäinen kirjoittaja ThuppuJos nyt marssin tarvikeliikkeeseen hakemaan levyjä niin tarkalleen ottaen minkä mallin levyjä kysyn?Koodi:AUDI A6 Avant (4B, C5) 2.7 T quattro 08/2001-/0 250PS/184kW AUDI A4 (8D2, B5) S4 quattro 09/1997-11/2000 265PS/195kW 2671ccm AUDI A4 Avant (8D5, B5) S4 quattro 09/1997-09/2001 265PS/195kW 2671cc AUDI A6 Avant (4B, C5) 2.7 T quattro 12/1997-/0 230PS/169kW 2671ccm AUDI A6 (4B, C5) 2.7 T quattro 12/1997-/0 230PS/169kW 2671ccm AUDI A6 Avant (4B, C5) 2.7 T 02/1999-/0 230PS/169kW 2671ccm AUDI A6 (4B, C5) 2.7 T 02/1999-/0 230PS/169kW 2671ccm AUDI ALLROAD (4BH) 2.5 TDI quattro 05/2000-/0 180PS/132kW 2496ccm AUDI ALLROAD (4BH) 2.7 T quattro 05/2000-/0 250PS/184kW 2671ccm AUDI A6 Avant (4B, C5) 3.0 08/2001-/0 220PS/162kW 2976ccm
Viimeksi muokannut karppa; 23.3.2011, 16:08.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja IpsiMullahan oli B5 ässän satulat, jotka oli tuolle 46,5 offille. Milläs se 60 satula istuu 46,5 levylle?
Comment
-
Eli noi HP2 satulat vaativat sittenkin syvemmät levyt? Karilla kun olikin eri satulat. Nyt on pää pyörällä... :P
Elikkäs sopiiko 323mm levyt paikoilleen HP2 salulan kanssa UFO tolpassa, vai pitääkö ne nyt sitten olla 316mm? Ja sama kysymys kuin ennemminkin, mistä vehkeistä noi levyt löytyy niin et varaosapuljun myyjä ne osaa löytää? 323:sta siis löyty S6+:sta, kuulostaa mukavan arvokkaalle...
Comment
-
Nii-i, mihinkäs malliin se HP2 rajataan? Taivaan vanhan dokumentti, mutta heitähän tikulla silmään; http://www.audiworld.com/news/99/s4_.../content.shtml
Comment
-
Mistä autosta Thupun satulat on peräisin? Vaikuttaa oleellisesti levyn valintaan.
Omien tutkielmien mukaan Urs4/6 satula kiinnittyy tolpan korvien sisäpuolelle (kierre tolpassa), joten vaatii levyltä isomman offsetin.
Uudempi puolialumiininen A8 vm99-> , b5 S4, ja 4.2l c5 A6 käytetty kiinnittyy korvien ulkopuolelle (kierre satulassa), joten menee pienemmän offsetin levyllä.
Mulla V8:ssa A8:n 323mm levy vm00 A8:n satulallla ja vaati 12mm spacerin navan ja levyn väliin. Samalla korjautui silmää häirinnyt ero raidevälissä etu vs. takapää ja laajentaa huomattavasti vannevalikoimaa.
Comment
-
B5 S4:n levyillä lähtisin kokeilemaan, mikäli ei spaceria halua käyttää/teettää. Voi vaatia simmailua silti.
Ufo tolpassa ufo-navalla tuo korkeampi 323mm levy tarttee tuon 12mm spacerin, tuostahan tuota matalemman levyn asemointia voi laskea. Urs4/6 HP2 tolpassa etunapa on sama kuin takana ja offsetissa on pari kolme milliä eroa ufo-napaan.
Ota myös huomioon vanteidesi sopivuus, jos käytät tuota matalaa levyä. Jarrulevyn ulkopuolinen spacer ei kelpaa katsastuksessa, mutta sisäpuolella menee ihan täydestä ;)
Comment
Comment