Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B7 ja B7 DTM erot?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B7 ja B7 DTM erot?

    Eli tämmöstä lähtisin kysymään että millä koneilla näitä DTM malleja on saanut ja mitä eroavaisuuksia näistä löytyy normaali malleihin nähden?

    Ja onko näissä dtm malleissa korkeempi vero jos auton tuo ulkomailta?

    Kiitos jo etukäteen!

  • #2
    Enpä paljoa tiedä mutta se kone on ainakin silloinen tehokkain 220 hv (sai toki myös Sport Quattroon) ja kun niistä pyytävät enemmän kuin 'vakioista' niin pakostakin verot hieman korkeammat. Vakiona 18 alut, paremmat penkit, joitain hiilikuitu-osia ja -somisteita, väreina vain grafiitinharmaa ja se sähkönsininen ? ( omaan silmääni ei muita ole osunut).

    Comment


    • #3
      Korin puolella ainakin etupuskuri, maski ja takapuskuri eroavat perusmallista. Olikohan pulleammat kylkilistatkin?

      Comment


        #4
        Sisustassa myös musta kattoverhous on vakiona ja sisusta taitaa muutenkin vastata S4-sisustaa lukuunottamatta rattia, vaihdekepin nuppia ja käsijarrunkahvaa jotka ovat nahkaa/alcantaraa. Jos en ihan hakoteillä ole niin alusta on myös hieman eri kuin tavallinen s-line. Putkisto on erilainen 4" ulostuloilla. Kylkilistoista en tiedä mutta oven alareunan listat on erilaiset ja helmatkin eroavat tavallisesta. Puskureissa on edessä ja takana hiilikuituspoilerit, ja peilit on halutessaan saanut phantom black värillä, maski onkin tuota samaa väriä. Väreinä olen nähnyt mustaa, valkoista, tummaa ja vaaleaa harmaata sekä sinistä, joka taitaa olla yleisin. Tekniikka on tosiaan aina tuo 162kw 2.0 TFSI.

        Vero määräytyy tavallisen 162kw-version mukaan, Saksan (tai mistä nyt ikinä auton ostaakaan) ostohintahan ei vaikuta veroon.

        Uutenahan tuota ei ole käsittääkseni tuotu suomeen joten kaikki ovat tuonti kamaa. Valmistajana Quattro GmbH.
        Viimeksi muokannut roadthunder; 27.6.2011, 22:54. Perustelu: Mikä ihmeen TSFI-moottori? ;)

        Comment


        • #5
          Eli dtm b7 a4 vain on 2.0T Q koneella?

          saksassa oli joku 3,0tdiQ, mutta tämä siis tehty dtm teemalla vai ?... Tuplat kummaltakin puolelta ja hiilikuitu sisälistat, täys nahka penkit ja jotai tämmöstä oli....

          Comment


          • #6
            Kyllä, tarjolla oli vain 2.0 TFSI tuossa 220 pollen vireessä.

            Comment


            • #7
              Väreistä silmään on osunut myös se kaikkein paras eli imola gelb. Yhtä kyttäsin pitkään mobilesta mutta juuri kun sain entisen myytyä se oli mennyt, tietenkin.

              Comment


                #8
                Eikös DTM versiota ole saanut myös S4? Mutta taitaa olla aika harvinainen, ainakin euroopassa.

                Comment


                • #9
                  Wikipediasta:
                  A limited edition variant, developed by quattro GmbH, was first introduced in May 2005, named "Audi A4 DTM Edition". It was inspired from Audi's race cars of the 2004 Deutsche Tourenwagen Masters, and was reintroduced in 2006 as a regular option. The 2.0T FSI engine received revised software mapping to the ECU, which increased the output to 220 PS (162 kW; 217 bhp) and 300 N·m (221 lb·ft) of torque. It was available with front-wheel drive, or quattro four-wheel drive.
                  edit. S4:stä on ollut jenkeissä samoihin aikoihin oma erikoismalli:
                  Alkuperäinen kirjoittaja http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_S4
                  In June 2005,[3] Audi announced a limited edition run of 250 special edition S4 saloon cars, celebrating 25 years of quattro four wheel drive. This exclusive model was called the Audi S4 25quattro. Available only in the United States, and only in Avus Silver, the exterior has unique front and rear bumpers, a carbon fibre boot lip spoiler and lower front splitter. 15-spoke DTM alloy wheels, along with optional dealer-fitted 'Audi four-rings' decals for the front doors complete the exterior makeover. Black and grey contrasting interior leathers, along with "quattro" embossed into the Recaro seats, together with an individually numbered exclusive quattro gear shift knob for the manual-only gearbox define the interior changes.

                  On the mechanical side, the S4 25quattro was the second Audi, after the B7 RS4 to be fitted with the latest Torsen T-3 asymmetric ATB centre differential for its quattro permanent four-wheel drive system. Under normal grip conditions, this is set with a default rearwards torque distribution bias of 40:60 front to rear, and a maximum of 100% torque can automatically be apportioned to the rear axle (and up to 80% to the front) as conditions warrant. The final drive ratios are 3.889.

                  Comment


                  • #10
                    Tietääkö kukaan kuinka paljon näitä A4 b7 DTM-malleja on valmistettu?

                    Comment


                    • #11
                      Jossain oli "puhuttu", että niitä olisi tehty vain alle 500 kappaletta. Tämä tosiaan vain mututietoa. Pelkästään britteihin oli tehty 250kpl oikeanpuolen ohjauksella. Luulisin siis että ylittyy tuo 500 kappaleen raja kokonaismäärässä...

                      Comment


                        #12
                        Oliskohan joku saanut kymmenessä vuodessa selville paljonko näitä yhteensä tehtiin? :-)
                        Itse en tietoa onnistunut googlella löytämään.

                        Comment


                          #13
                          499 nelikkoa ja muutama vähemmän etuvetoja.

                          Comment


                            #14
                            Onko DTM-editionia tehty oikeasti vajaavetoisenakin?

                            E. Ja onko 499kpl aakkosen valmistusmäärä, ettei S4 DTMää ole tuossa mukana?
                            Viimeksi muokannut vV8m5; 16.3.2022, 19:50.

                            Comment


                              #15
                              Kyllä on ollut etuvetonakin tarjolla. Järkytyin itsekin aikoinaan.

                              Comment


                                #16
                                Minun tietääkseni nuo on Euro-DTM luvut. Heitän ulkomuistista 493 etuvetoa.

                                Edit.
                                Nyt kun muistelee, oliko jenkkien DTM vielä varustepaketti, jonka sai ostaa erikseen S4:n?
                                Viimeksi muokannut arto s; 16.3.2022, 23:05.

                                Comment


                                  #17
                                  Jenkkimarkkinoille oli quattron 25vuotisjuhlamalli S4:stä. Ulkoisesti DTM-edition, mutta verhoilussa käytetty alcantaran sijasta nahkaa.

                                  This limited edition S4, of which only 250 will be made, makes use of exterior trim formerly utilized by quattro GmbH for the Audi A4 DTM. For now, the U.S. market will be the only one to get this treatment on an S4.
                                  https://cartype.com/pages/609/audi_s4_25quattro__2005

                                  Ja tuo 25th juhlamalli on oma erikoisuutensa, S4 DTM vielä erikseen.
                                  https://www.audiworld.com/forums/s4-...ispreloading=1

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viesti
                                    Kyllä on ollut etuvetonakin tarjolla. Järkytyin itsekin aikoinaan.
                                    Näköjään huutokaupat.comissa myyty juuri yksi etuvetoinen tuonti-DTM (VXK-536):
                                    https://huutokaupat.com/3493119/audi...m-edition-2006
                                    Mennyt reilulla 5tonnilla, nelikkona olisi kauppahinta ollut vähintään tuplaten.

                                    Comment


                                      #19
                                      Saksan tarjontaa vilkaisin nopeesti, hintataso noin 8k€ alkaen ja ainut etuvetoinen siinä kympin kieppeissä. Suomen hinnasto seuraa aika hyvin tuota.

                                      Etuveto on harvinaisempi, joten siinä oli jollekin ihan hyvä vetopaikka. Toki olettaen, että kunto oli teknisesti ok. Kopassahan tuossa oli jo vähän pientä laittoa. Oven helmalistat oli vaihdettu johonkin S-tyyppisiin yms. pientä, jos haluaa orkkiksen.

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti

                                        Näköjään huutokaupat.comissa myyty juuri yksi etuvetoinen tuonti-DTM (VXK-536):
                                        https://huutokaupat.com/3493119/audi...m-edition-2006
                                        Mennyt reilulla 5tonnilla, nelikkona olisi kauppahinta ollut vähintään tuplaten.
                                        Nythän tuossakin hinta melkein tuplaantunut?

                                        https://m.nettiauto.com/audi/a4/12916354

                                        Vois käydä testaamassa. Alkanut tuo dtm sen verran kiinnostamaan, vaikka quattroja katsonkin.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X