Näistä asioioistahan on tarinoitu paljonkin, mutta enpä löytänyt searchilla ihan tähän aiheeseen sopivaa säiettä. Aloitanpa sitten uuden. Modet laittakoot tämän johonkin vanhaan threadiin jos niin parhaaksi näkevät.
Eli käytin autoa katsastuksessa eilen ja sehän pompsahti etualatukivarren puslan vuoksi. Siis vasemmalta puolen taaempi alatukivarren sisempi pusla havaittiin vialliseksi ja siitä tuli korjausmääräys. No eipä siinä mitään laitetaan auto kuntoon.
Kuitenkin, tämä B6:sen pyörien tuenta on minulle melko uusi tuntematon suuruus ja ei ole oikein selkeää näkemystä siitä, mitä kaikkea muuta kannattaa uusia samalla. Autolla ajettu n. 270tkm tällä hetkellä ja alusta ei liene enää ihan uutta vastaava. Ihan täydellistä remppaa ei ole nyt aikomus tehdä, mutta olisi hyvä saada lista niistä osista/puslista/nivelistä, jotka ehdottomasti kannattaa vaihtaa.
Myös takapään osalta voisi olla tarpeen jonkinlainen remontti, koska takapää narisee hidastustöyssyissä ja muissa vastaavissa, kun takapää joustaa.
Remontin jälkeen lienee pyörien suuntaus tarpeen, joten olisi hyvä tehdä sellainen remontti, ettei alustaan ole tarve ihan heti kajota uudemman kerran.
Autossa on tehtaan alustasarja (ei quattro GMBH alusta vaan se perus-sport-setti) ja iskarit on uusittu Bilsteineillä pari vuotta sitten. Jousille/iskareille ei minulla ole aikomusta tehdä nyt mitään.
Tämän remontin vuoksi ei ole tarkoitus myydä sisäelimiä, mutta siitä lähdetään, että käytetään orkkis/muita laatuosia ja vaihdetaan kaikki tarpeellinen.
Laittakaapa listaa osista, joita mielestänne kannattaisi laittaa ja olisi kiva, jos jollain olisi laittaa kuvaa tukivarsirakenteista, josta voisi katsoa mistä ihmeen osista oikein kyse.
Eli käytin autoa katsastuksessa eilen ja sehän pompsahti etualatukivarren puslan vuoksi. Siis vasemmalta puolen taaempi alatukivarren sisempi pusla havaittiin vialliseksi ja siitä tuli korjausmääräys. No eipä siinä mitään laitetaan auto kuntoon.
Kuitenkin, tämä B6:sen pyörien tuenta on minulle melko uusi tuntematon suuruus ja ei ole oikein selkeää näkemystä siitä, mitä kaikkea muuta kannattaa uusia samalla. Autolla ajettu n. 270tkm tällä hetkellä ja alusta ei liene enää ihan uutta vastaava. Ihan täydellistä remppaa ei ole nyt aikomus tehdä, mutta olisi hyvä saada lista niistä osista/puslista/nivelistä, jotka ehdottomasti kannattaa vaihtaa.
Myös takapään osalta voisi olla tarpeen jonkinlainen remontti, koska takapää narisee hidastustöyssyissä ja muissa vastaavissa, kun takapää joustaa.
Remontin jälkeen lienee pyörien suuntaus tarpeen, joten olisi hyvä tehdä sellainen remontti, ettei alustaan ole tarve ihan heti kajota uudemman kerran.
Autossa on tehtaan alustasarja (ei quattro GMBH alusta vaan se perus-sport-setti) ja iskarit on uusittu Bilsteineillä pari vuotta sitten. Jousille/iskareille ei minulla ole aikomusta tehdä nyt mitään.
Tämän remontin vuoksi ei ole tarkoitus myydä sisäelimiä, mutta siitä lähdetään, että käytetään orkkis/muita laatuosia ja vaihdetaan kaikki tarpeellinen.
Laittakaapa listaa osista, joita mielestänne kannattaisi laittaa ja olisi kiva, jos jollain olisi laittaa kuvaa tukivarsirakenteista, josta voisi katsoa mistä ihmeen osista oikein kyse.
Comment