Puslat on vaihdettavissa, varaosaliikkeeseen mallin kanssa tai nettikauppoja penkomaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 tukivarret yms. alustan osat?
Collapse
X
-
Ja kun sen yhdyspultin avaamista välttelee viimeiseen asti niin sitten kun se pitää saada auki, se ei aukea varmasti.
Itse vaihtaisin koko tukivarren, tai siis olen aina vaihtanut jos pallossa tai puslassa on ollut sanomista. . Kohta se pallonivel on kuitenkin väljä ja tukivarren joutuu kuitenkin vaihtamaan ja samalla vaihtuu puslakin sen vähän aikaa sitten vaihdetun tilalle.Viimeksi muokannut Japi; 23.5.2021, 19:49.
Comment
-
Eka kertalaisena audin pyöräntuentaan tutustuneena voin sanoa että jos ajettavuus kiinnostaa laita kaikki helat ainaki uusiks, jos pelkästään kiinnostaa että leiman saa ja budjetilla mennään vaihda vain se kulunut hela.
Oma tilanne on että pitää olla hyvä ajaa, autoni puolsi jarrutuksessa kovasti oikealle.vaihdoin aluksi oikean puolen etu alatukivarren helan kun näytti rispaantuneelta, ei vaikutusta sillon ei ollut aikaa toiselke puolen vaihtaa vaihdoin senkin, ei vaikutusta.
Oli jo aika paha ajaa niin vein konttorille ja sanoin että syynää tarkkaan. Ei löytänyt mitään vikaa ja leima tuli.
Otin kolmannen kerran auton ylös että josko alatukivarsien takapuolella ois jotain.
Löytyi eri merkkiset helat sieltä joista toinen hajalla, no nyt vaikutti ajoon merkittävästi.
Tässä vaiheessa olin että eipä ne varaosaliikkeet turhaa sitä koko tukivarsipakettia myy.
Vaihdoin ylätukivarsiinkin uudet helat ja sielläkin oli eri pari osia joista yksi kunnolla rikki, yksi jo alkavaa rispaantumaa ja kaksi ihan ehjää.
No nyt alustassa on kaikki uusia ja samanlaisia heloja, jousituksella parhaat edellytykset toimia.
Toi etupään systeemi on sen verran monimutkainen että saa kyllä tosi villisti käyttäytyvän auton kun vaihtaa vain sen kuluneen osan sinne.
Mutta ite käytin 4 kertaa auton ylhäällä että tämä meni perille
Comment
-
Allekirjoitan tämän. Omiin ajoautoihin oon vaihtanutkin yleensä koko sarjan kaikki 8 keppiä, rt-päät ja koiranluut samalla kun aloittaa. Siinä vaiheessa kun muut vielä jotenkuten menis mutta yksi on jo niin loso että pomppaa katsastuksella niin ei ne loputkaan enää kovin kaukana voi olla, saman verran ajettuja osia kuitenkin. Ei se tuenta niin kiva oo purkaa että viittis moneen kertaan tehdä ja tietääpä ettei tarvi seuraavan 100tkm aikana miettiä kun painaa kaikki uutta ja eron kyllä huomaa ajossakin.
Comment
-
Ja kun sen yhdyspultin avaamista välttelee viimeiseen asti niin sitten kun se pitää saada auki, se ei aukea varmasti.Hei. Kysymys etummaisen takatukivarren helan (puslan) vaihdostaViimeksi muokannut evinrude; 24.5.2021, 01:57.
Comment
-
Tuosta ei oikein varmuudella voi päätellä, mistä akselista tai tukivarresta on kyse. Useimmiten vastaan on Audeissa tullut rikkinäinen etummaisen ALAtukivarren pusla etuakselilla, taka-akselille taas ei ole puslia tarvinut vaihtaa (vaikka joskus hyvä olisi ollutkin). Korjaamon kommentista taas voisi päätellä kyse olevan etuakselin ylätukivarsista.
Varsi kannattaa kyllä aina vaihtaa kokonaan, jos siinä on kuulanivel. Mikäli pusla on pettänyt ensin, niin ei se kuulakaan enää uudenveroinen ole.
Comment
-
Mul on ollut noita A4, A6,A8 korisia autoja omassa käytössä ainakin viimeset 10v ja en kyl allekirjoita tuota et tukivarsisarja kannattaisi kerralla vaihtaa. Ei niiden käyttöikä ole sama ja tuollaisissa +300tkm ajetuissa voi olla jo vaihdettu sinne tänne uusia kun se vaihtaa omistajaa vähän väliä. Ylätukivarret ja raidetangonpäät kestää vähiten ja alatukivarsistakin se mihin iskari tulee kestää enemmän kuin takimmainen tukivarsi. Noiden yksittäisten vaihdon takia en ole pyöränkulmia käynyt säädättämässä ja en ole havainnut et renkaat olisi alkaneet kulua erilailla. Kustannustehokkaampi tapa on ostaa se sarja ja vaihtaa sitä mukaa kun pomppaa leimalta. Aika harvoin niitä joutuu loppupeleissä vaihtamaan..
Comment
-
Alatukivarren vaihto piti suorittaa,mutta se ei onnistunutkaan.Kuvassa autossa ollut ja vieressä siihen kuuluva.Alapallo on erilainen.Auto saksan tuonti.Etuveto 1.9tdi AVF.
Jalassa/napaosa epäselvä numero 9E0 407 1B jotain sinnepäin.Tukivarressa ei ole varaosanumeroa ,mutta audin logo on.
Comment
-
Comment
-
Tarkoitatko,että alapallonivelen kiinnitys on erinlainen. Vanhassa on kiinni holkki mikä pitää siirtää uuteen. Vai onko tuossa jotain muuta eroa?
Tuolla vastaava tapaus.
Comment
-
Laita kumin alle reilusti lisää vaselinia ja pyörittele niveltä. Saat jopa (kymmeniä) tuhansia kilometrejä lisää kestävyyttä. Rasvan määrä jopa merkkituotteissa on ihan olematon.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-palloniveliin
Comment
Comment