Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 Avant -03 Ohjaus tahmeaa..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 Avant -03 Ohjaus tahmeaa..

    Eli auto on ruvennut erittäin tahmeaksi ja vastahakoiseksi ajaessa. Mutkassa ratti ei tahdo palautua kunnolla suoraksi ja tulee ns. "asteittain".

    n.7kk sitten tuli vaihdettua uusi ohjaustehostin alle, eikä oireet vaikuta samanlaisilta kun silloin oli. Säiliössä neste ei vaahtoa, eikä katoa. Silloin kun se neste "katosi" niin se löytyi sitten tehostimen suojakumien alta. Ja kun autoa kääntää paikallaan tuntuu ohjattavuus ihan normaalilta.. mut heti kun vauhtia tulee edes se 10km/h niin ei tee mieli ees istua auton ratissa. Moniurahihna vaihdettu n. 2kk sitte. Ja edelleen paikalla kun tarkistin sen.

    Mistä moinen voisi johtua? Tarvisi apua ku tarvii autoa päivittäin. Jos vinkkejä kertokaa ihmeessä! Kiitos jo etukäteen!

  • #2
    Mietin että se melkein voisi olla toi pumppu.. ettei antaisi tarpeeksi painetta sinne niin sen takii tuntuu tahmealta se ohjaaminen?

    Comment


      #3
      Koitappa aikas kuluksi ruiskutella injektioneulalla ohkasta öljyä alatukivarsien palloniveliin.

      Comment


      • #4
        ohjaksesta

        Elikkäs samanlaista ongelmaa oman audin (B6, -03 avant) kanssa, onkohan kellään tietoa mikä vois olla vikana. Nesteitä tehostimeen olen yrittäny vaihdella ja kulmatkin pitäis, huom pitäis olla kunnossa, mutta ihan samanlaista oiretta kuin edelliselläkin. Vinkkejä otetaan vastaan, kiitos etukäteen.

        Comment


        • #5
          Tehostimen pumppu on niinikään kulutuskamaa

          Comment


          • #6
            Pumppua tai hammastankoa miettiny itsekkin, mutta sen takia kyselen juuri kun eivät ole halpoja "kokeilla", ja kyseisessä ketjussa viat ihan samanlaisia. Eli mielellään otetaan kokemuksia vastaan. Kiitos kuitenkin kommentista.

            Comment


            • #7
              Tehostimen pumppua ostaessasi suosi merkkiliikkeen pumppua, tiedän mistä puhun!

              Comment


              • #8
                Ok, kiitos vinkistä. Muistatko minkä hintanen lysti oli? Minkälaista oiretta sinulla esiintyi pumppu rikkinäisenä?

                Comment


                • #9
                  Aika paljon asiaa taisin kirjoitella tuonne ketjuun mistä tuo viestini on, eli hakuun "ohjaustehostin ääntää" tjsp.
                  Tuo merkkiliikkeen hinta pelkälle pumpulle taisi olla jotain karvan alta 300e, on sitten vaihto-osa, eli vanha viikon kuluessa heille panttina. Ilman panttia hinta taisi olla päälle 500e.

                  Comment


                  • #10
                    Ok, yritän etsiä, kiitos kovasti.

                    Comment


                    • #11
                      Semmosta asiaa vielä Olmille, jos viitsit valaista tuosta kiristys mutterista hammastangossa, yritin sitäkin etsiskellä kuulemma ainakin vanhemmissa audeissa ongelmaa tuon kireyden kanssa. Elikkäs mistä siihen pääsis käsiksi alhaalta vai ylhäältä ja missä kohtaa suunnilleen, yläkautta näkee melko huonosti ainakin jos vain osasin oikeasta paikasta katsoa, sattuu vielä webasto olemaan mahd. tiellä. Voisin sitä vielä kokeilla, kiitos jälleen :-)

                      Comment


                      • #12
                        Se mutteri löytyy kun menee rohkeasti auton alle, otat moottorisuojan ja vaihdelaatikon muovisuojan eestä pois. Siellä syvällä se säätöpultti pitäs näkyä. Tarvis muistaakseni räikkään parikin jatkovartta että hyvin ylsi. Varmista auto akselipukein tms ettet mene tunkin varassa sinne alle makailemaan ;)

                        Tälläinen pultti sieltä pitäs löytyä
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Ok, pitää kokeilla sitä vielä löysätä pikkasen. Kiitos hyvistä neuvoista vielä.

                          Comment


                          • #14
                            Paaah... Ei auttanu ku vähän löysäsin, on oli kyllä pirun tiukka toi mutteri, sain vain vähän sitä liikkeelle. Elikkäs ongelmat jatkuu... pitää varmaan alkaa miettiä uutta pumppuu.

                            Comment


                            • #15
                              Itsellä samaa vikaa tuon Audi A4 1.8tq B6:n ohjauksen kanssa eli nahkean tuntuinen, ei palauta kunnolla suoraan (pykältää), tempoo laidasta laitaan pienistä epätasaisuuksista tiessä ja saa vängätä ohjausta millon mihinkin suuntaan.
                              Kaikki pienetkin epätasaisuudet tiessä tuntuu ratissa asti. Ihan sama melkeinpä millä rengas/vanne setillä ajaa niin yhtä huono on ohjaus. Ehkä vähän parempi orkkis 16" setillä.

                              Autoon on vaihdettu ohjausvaihde, mutta ei pumppua eli voisiko tuo sitten olla rikki vaikka öljy vuotoa ei ole eikä pidä ylimääräistä ääntä.
                              Pyöränkulmat on tietenkin säädetty ja alustan osien pitäisi muutenkin olla kunnossa.

                              Onko porukka täällä saanut ohjauksen toimimaan tuolla pumpun vaihdolla?

                              Comment

                              Working...
                              X