Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4F takapuskurin alaosa koukulle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    4F takapuskurin alaosa koukulle

    Onko mitään ideaa hommata koukullisen mallin alalippaa takapuskuriin verrattuna koukuttoman omatoimiseen rei'ittämiseen? Onko kenelläkään kuvaa tarjota koukullisen alaosasta?
    Kyseessä sedan ilman sline-ulkopakettia.

  • #2
    Omaani ainakin tein itse reijän koukkusarjan ohjeen mukaisesti.
    En toki ole nähnyt tehdastekoista, mutta eipä tuo oma tekelekkään sieltä minnekkään näy.

    Comment


      #3
      Tällänen kuva löytyi edellisestä autosta -05 sedan.
      Aukon reunat ainakin vahvistettu.
      Nykyiseen asensin juuri koukun ja ostin uuden alaosan.
      Kyllä kannatti vaihtaa.
      Hintakin oli huimat 49€ Marmoritiskillä.Jotain halpaakin Audiin saa :)
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Suosittelen sitä valmista mallia, toki jos itse nätisti osaa leikata niin miksei sitten palastelemallakin, mutta ainakin omaan silmään osuu tuo oamn auton merkkiliikkeessä leikelty aukko vaikka tuo onkin siisteimmästä päästä mitä olen noita nähnyt, on se silti selvästi leikellyn näköinen...

        S-sarjan (niin s-line kuin s6) takapaneeleissa on muuten vissiin ihan luukku joka peittää koukun jämätkin kun on paikoillaan, sellainen houkuttelisi hommata itseäni...

        Comment


          #5
          Jep, ässän helmassa on irtokansi peittämässä reiän. Pysyy jättövirtaukset puhtaana ;)

          Comment


            #6
            Joissakin vieläpä näemmä toista tonnia maksava hiilikuituinen :)

            Koukku vaan ei ole sama s-linessä, joten siksi tuo luukkumalli on nyt out. Tämän kun olisi hoksannut koukkua tilatessa...
            Puskureissahan ei ole muuta eroa kuin ko. lippa normaali vs s-line.

            Comment


            • #7
              Millälailla koukkusi eroaa s-line versiosta? (tarkoittanet ässäkoukulla alkup. westfaliaa?)

              Se vaan, että tuo luukku näyttäisi olevan senverran iso, että ainakin oma kovilin tekele menisi varsin todennäköisesti sen alle piiloon, vaikka sekään ei varmasti ole mikään s-line malli ;)

              Comment


                #8
                Joo siis mulla on westfalia 305269 ja s-lineen oikea koukku olisi 305398. Ilmapallojousituksen kanssa on vielä eri vehkeet.
                Arvelisin että s-linen helma on kulmikkaampi ja tulee keskeltä alemmas ja siksi tarvitaan eri koukku.

                Tuoltahan noita voi katella:
                http://www.westfalia-automotive.de/index.php?id=6&L=0

                Comment


                  #9
                  Olikos tuolle 49 egen osalle koodia? Sellainen missä olis vielä kansi jonka saisi paikalleen kun irroitettavan koukun ottaa pois ja kääntää rasian piiloon ...

                  Comment


                  • #10
                    Petri: Aivan juu, enpäs muistanut, että westfaliat on tosiaan kaikki noita taittuvia varmaan juuri noin on asia tuon paneelin keskiosan kanssa...Oman kovin irto-koukun kanssa ei tuskin tule tuollaista ongelmaa...

                    Kari: Ilmeisesti vain S-line mallissa tulee tuo kansi mukana, mutta sen hinta on 100€ enemmän + maalaus (S6 versiota ei tarvinne maalata, mutta putkenpäille pitää tehdä levennystä) esim. Slamitillä näyttää olevan

                    Comment


                      #11
                      Eipä ole mun koukku taittuva vaan juurikin irroitettava. Samoin tuo wf:n s-lineen tarjoama.

                      Comment


                      • #12
                        OK, olen antanut itseni ymmärtää, että "orkkis" eli lisävarusteena ruksattu wf on aina taittuva, mutta onko niitäkin ollut irrotettavia vaiko vain tarvikkeena?

                        Kovilin kera ei juuri kyselty että onko s-line vai ei kun merkkipajalle vein ;)

                        Comment


                          #13
                          Lienee s-linen ja perusmallin ero samaa sukua kuin ilmajousisellakin, eli hiukan eroava kuulakorkeus jousitustason myötä.

                          Comment


                            #14
                            No tuotakin asiaa, että onko kyseessä alusta- vai puskurijuttu, koitin tiedustella koukkukauppiaalta, mutta ei tietoa tullut. Epäilin nimittäin juuri tuota. Autossani on quattro gmbh -alusta mutta ei s-line ulkopakettia. On siis varmaankin matalin variaatio.

                            Saksalaisfoorumeilla tuota hommaa on myös puitu, mutta en nyt muista löysinkö sieltä mitään järkevää lopputulemaa.
                            Tuossa esim taitaa olla juurikin aiheesta keskusteltu:
                            http://www.motor-talk.de/forum/nachg...-t2626126.html

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja ksarvala Näytä viesti
                              Olikos tuolle 49 egen osalle koodia? Sellainen missä olis vielä kansi jonka saisi paikalleen kun irroitettavan koukun ottaa pois ja kääntää rasian piiloon ...
                              Tuo 49 egen osa on -09 facelift s-line versioon.
                              Hämmästeli myyjäkin hintaa,kun alaosan marmorilta ostin.
                              Jostain syystä vanhempaan maksaa n.tuplaten.
                              Satin Black värisenä "ei S-line" hinta n.50€,jos tulkitsin oikein.
                              Kantta tosiaan vain S-Line ja S6 versioon.
                              Facelift versioon ei kantta näytä saavan.
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X