Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Cabrion sähkökaton hydrauliletku murtui...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Cabrion sähkökaton hydrauliletku murtui...

    No niin, cabrioista on paljon kysymyksiä mutta vähän vastauksia, mutta kysytään lisää:

    Onko kenelläkään kokemusta/tietoa sähköhydraulisen katon ohjausmekanismin letkujen vaihdosta, letku murtui kuskin puolen sylinterin läheltä (riittävän kaukaa (20cm päästä), ettei voi lyhentää suoraan sylinterille, paitsi ehkä väliliittimellä???), eli onko kyseessä audi-specific letkut vaiko vakiota hydraulikamaa (voisi ollakin)??

    Katto avautuu ja sulkeutuu vielä ehkä kertaalleen, mutta sitten säiliö lienee tyhjä, vian paikallistaminen suurensi tihkumisen vuotamiseksi, letkut olivat "sulaneet" yhteen nipparin kohdalta ja toinen kuoriutui niiden liikkuessa...mutta oli kait jäänyt mekanismin väliin jo aiemmin ja korjattu jollain purkkavirillä... toisella puolella olikin jo uusia nippareita ja vissiin letkujakin siis jonkun ed. omistajan toimesta...
    Viimeksi muokannut JPa1; 28.6.2011, 06:43.

  • #2
    Jaahans, ja paikalliselta ralliautopajalta löytyi sopiva jarruletkuja varten tarkoitettu liitin, jonka mitat pitäisivät olla sopivat (Hytarilla ei ollut noin pieniä)

    Ja tuolta vakoiltuna:
    http://www.audifans.net/ftopicp-45147.html toimintaohjetta, eli yritän leikata vauriokohdan pois ja päät yhteen tuolla liittimellä, raportoin sitten miten onnistui kun pääsen sovittamaan jos siitä jollekulle muulle olisi joskus myöhemmin apua...
    Viimeksi muokannut JPa1; 22.6.2011, 12:07.

    Comment


    • #3
      Ja yksinpuhelu jatkuu...

      Letkun korjaus onnistui ilmeisesti, tosin ajanpuutteen vuoksi jäi öljyn lisäys tekemättä...

      1/8" rallimallin jarruletkuliitin kävi sisäosaan mutta helmet olivat liian isot sisäputkeen, (tarkoitettu laitettavaksi vain sen sisimmäisen kovan putken päälle) koska cabrion nailonisen sisäletkun seinämä on pienempi... mutta 1/4" hydrauliliittimen helmi kävi suoraan putken kuoren päälle ja sopi vielä samaan 1/6" jarruletkuliittimeen... (samaa systeemiä (=helmi uloimman kuoren päällä) käytetään esim. fillarien nestelevyjarrujen letkuissa joissa on kovemmat käyttöpaineet)

      Mutta jokatapauksessa liitoksesta tuli varsin vakuuttavan jämäkkä, eli luotto on kova jotta liemi pysyy sisällä, onhan tuo cäbin systeemi aika matalapaineinenkin vielä...

      jatketaanpa taas tarinaa kun on homma saatu loppuun öljynkin osalta, vahva veikkaus on että paikallistin tuon täyttöaukonkin...

      Comment


      • #4
        Ja taas on aika monologin...

        Eli öljyä meni systeemiin ja jarruletkuliitin pitää, kaikki siis pelaa kuten ennenkin. Sopivasti kun nyt on luvattu loppuviikoksi katto-alhaalla kelit ;)

        Öljyn lisäyskorkki löytyi kompuran päälimmäisen peltikuoren alta, etummainen palikka, 13mm kuusiokantainen n. 20mm korkea tulppa... Öljyn lisäys onnistui suht nätisti 100ml muoviruisku+ 3mm letku yhdistelmällä...

        Mutta vielä jos joku tietää, mistä tiedän oikean öljymäärän, laitoin nyt säiliön vain täyteen, sitten ilmaus eli 6 kertaa katto ylös-alas ja vajuneeseen säiliöön taas lähes täyteen...

        Comment


        • #5
          Tuolla näkyy olevan aika hyviä kuvia läheltä liippaavasta projektista, ja siinä näkyy hytikkasäiliössä merkintä min ja __x, joista jälkimmäinen on varmaan joskus ollut max.

          Comment


          • #6
            Heh, suuret kiitokset vinkistä, tämä vahvistikin jo todeksi koetun.

            Oman cabin sailiöstä on nuo tekstit liuenneet? pois, eli ei mitään merkintöjä, mutta jotain noiden viivojen ilmoittamaa arvailinkin rajoiksi ;)

            Tuli meinaan koettua tuo ihan konkreettisesti, kun laitoin ilmauksen jälkeen säiliön lähes täyteen (yli tuon mallikuvan max-viivan) niin toissapäivän viileässä illassa vielä pelasi nätisti, mutta eilen keskipäivän kuumalla painetta oli liikaa ja toinen pää laittamastani liittimestä repesi letkusta irti mukavan päsäyksen saattelemana ja sitten rasvattiin parkkihallia oikein hienosti... onneksi katto ei jäänyt puolitiehen vaan palautui kiinni.

            Mutta vika korjaantui kun tein illalla uuden liitoksen hiukan huolellisemmin ja lisäsin arvauksen perusteella juuri tuohon min ja max alueen väliin öljyä... nyt siis pelaa taas nätisti ;)

            Comment

            Working...