Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 xenon korkeussäädöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 xenon korkeussäädöt

    Millä hitolla noihin saa väännettyä vaijerit kiinni, kun katsastusmies sellaset halus.. :D Mitään fiksua tapaa vaijereiden laittoon ei oikeen löydy. Joku käski ottaa noi "tupit" pois, mutta eivät tuppaa lähtemään millään kun on jotkut mutterit mitä ei pyörittämällä saa pois.


    PS. Ei varmasti osaavalle ole kova homma, pk seudulla kyllä voin jollekkin vaikka maksaakkin muutaman euron jos vääntää ne kiinni. Yhessä liikkeessä käytetty, mutta ei osannu. Ei viittis uusia halogeeniumpioita ostella pelkän katsastuksen takia kun katsastusmies siunas jo noi xenonit muuten, että lailliset ovat.

  • #2
    Näyttää depon xenon umpioilta? En usko että noita on tarkoitus edes saada vaijereilla toimimaan?
    jollain patentilla tietysti mahdollista...
    Onko b5 muka ollut vaijerisäädöllä?

    Comment


    • #3
      Auto on 1996 eli vaijerit on edelleen, taitaa juu olla depon xenonit. Ne on ilman säätöjäkin ihan ok korkeudella, eli ei niitten vaijereiden tartteis toimia kun se puolisen tuntia kun katsastavat. Katsastaja laitto kehotuksen, että kannattais nostaa valoja vähän mutta vaijerit käski laittaa kiinni. En vaan täysin ymmärrä, että miksi vaijereiden on pakko olla toiminnassa mikäli xenonit on ok korkeudella.

      Comment


      • #4
        Varmaan siksi että ton ikäisessä pitää olla manuaalinen korkeussäätö? Toi tulppa irtoaa kun kierrät vähän ja sitten väännät hieman sivuun. Voi helpottaa kun kierittelee umpion suuntausruuveja.

        Comment


        • #5
          Kyllä ton tulpan tuolta ulos saa, mutta sen jälkeen siinä on se mutteri kiinni jossain umpiossa ja se ei pyörittelemällä tai vetämällä lähteny ulos. Jos noi sais pois niin onks tarkotus jotenkin heittää vanhoista umpioista ne "lovet" tonne sisään? Vähän hankala vaan niitä laittaa kun tilaa ei oo oikein ja suurella todennäköisyydellä ruuvi tippuu umpion sisään.

          Comment


          • #6
            Eikös se mutteri sieltä irtoa kun painaa vain sinne loven suuntaan. Voitko selventää mitä meinaat "vaijereilla" jotka tulee korkeudensäätöön?

            Itellä ei ollu mitään vaijereita saman ikäsessä autossa.

            Comment


            • #7
              No mitähän paskaa, jotkut vaijerit sieltä tulee korkeussäädöille missä on sellaset pallot päässä ja vanhoissa umpioissa on ns. "lovet" niille mihin tulevat.

              Comment


              • #8
                Pyöriikö tuo punaisella pallolla merkitsemäsi kohta? Kurkkaapa tuosta luukusta tuonne sisään ja katsopa onko siellä sellainen "pallo" kolossa. Jos on, käännä tuota merkattua kohtaa niin että se irtoaa umpiosta, sitten katsot koloon mihin suuntaan käännät jotta se pallo pääsee sieltä kolosta pois. Sitten laitat tuohon tilalle ne korkeudensäätömoottorit. Jos nuo ovat ns.facelift-malliset niin tarttet luultavasti facelift-umpioon tarkoitetut säätömoottorit.

                Ei ainakaan minun ex-A4vm.96:ssa (originaali halogeeniumpiot) mitään vaijereita ollut vaan ihan normaalit korkeudensäätömoottorit.

                Comment


                • #9
                  Katon tänään tai huomenna, voin jotain kuvaakin laittaa noista systeemeistä mikäli ei onnistu vieläkään jos saan irti noi. Pyöriihän ne ja uloskin tulevat kun vääntää pois. Varmaan monelle tutut DEPOn tuotteet.
                  http://www.piritek.com/product_details.php?p=48 kyseessä on nää.
                  Viimeksi muokannut teermu; 21.6.2011, 06:12.

                  Comment


                  • #10

                    Tollaset siel siis on, kyl noi mun silmään vaijereilta näyttää. En kerenny vielä tarkemmin katella tänään kun kelasin, että vettä satais ja ulkona pitäis laittaa mutta eipä satanu.

                    Comment


                    • #11
                      No onpas kummalliset. Minne nuo vaijerit menevät?

                      Comment


                      • #12
                        Vanhoissa umpioissa menivät sellasiin valkosiin loviin umpioiden sisällä.

                        Comment


                        • #13
                          Entäpä vaijereiden toinen pää. Minun tietääkseni siellä ei kyllä mitään tuollaisia pitäisi olla. Löytyykö valojen lähistöltä minkäänlaisia liittimiä irrallaan? Onko kojetaulussa säätörulla? Helpointa olisi varmaan hankkia oikeanlaiset säätömoottorit jos johdotus löytyy.

                          Comment


                          • #14
                            Ei oo mitään ylimäärästä valojen lähistöllä, empä oo kattonu mihin ne vaijerit menee, muistaakseni menevät jonnekkin mistä ei nää mihin ne menee. Ei tuo varmaan ois kun max tunnin homma ja voisin siitä liikkeelle maksaa, mutta kukaan ei tunnu osaavan hommaa.


                            Tonnehan ne menee, edestäpäin katottuna oikeeseen ylänurkkaan konehuoneessa. Ei tietoa mihin jatkuvat tosta.
                            Viimeksi muokannut teermu; 22.6.2011, 12:47.

                            Comment


                            • #15
                              Vika löydetty, alkuperäset vaijerit on vääränlaiset noihin DEPOihin, päät on liian pitkät mutta kyllä ne vaijerit sinne saa. Mitkähän noihin on sopivat vaijerit, netissähän noita tais olla mut onko jollain varmaa tietoa?

                              Comment


                              • #16
                                Vaijerin nippoja näköjään saa Sparewheeliltä ainakin, mutta mikähän mahtaa olla oikea koko ja miten sellaset vaihetaan vaijereihin?

                                Comment


                                • #17
                                  Onpa erikonen systeemi, ei oo ikinä tullut vastaan. Onko hytissä joku jäätävä vipu mistä noita säädetään manuaalisesti? :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itseasias ei mitään tietoo mistä edes säätyvät, konttorilla vissiin tiesivät kun säätelivät. :D Pitäs vaan saada ne helkkarin vaijerit kiinni ja valot vähän sinnepäin säädettyä että sais leimaa autolle. Noi nipat pitäs saaha vaa vaihettua vaijereide päihin, että sais vaijerit kiinni. Hytissä ratin vieressä on joku vipu, voi olla että säätyvät siitä. Tosi vaikee sanoo että säätyvätkö siitä kun ei ne vaijerit oo ikinä kiinni ollu.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja teermu Näytä viesti
                                      Vika löydetty, alkuperäset vaijerit on vääränlaiset noihin DEPOihin, päät on liian pitkät mutta kyllä ne vaijerit sinne saa. Mitkähän noihin on sopivat vaijerit, netissähän noita tais olla mut onko jollain varmaa tietoa?
                                      Jos toi vaijerin päässä oleva tappi on liian pitkä niin Depon umpioiden mukanahan tulee pari erikokoista korotuskaulusta korkeudensäätömoottorille, jos sellaista sais käytettyä ton vaijerisysteemin kanssa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ai tulee.. mihinköhän oon ne heittäny.. :D Vai meinaakko niitä tappeja mitkä siinä on ostaessa kiinni mistä tuo eka kuva on?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Onpas erikoinen systeemi :) Mistä tuotu auto?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Auto on Saksasta alkujaan lähteny Kanadaan ja Kanadasta taas Saksan kautta Suomeen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tuossa sun ekassa kuvassa mihin oot punaisella ympyröiny sen paikan mihin se korkeudensäätömoottori (sun tapauksessa vaijeri) tulee, siinä on ympärillä kolme reikää joihin ruuvataan muovinen korotuspala ja sen palan päälle sitten tulee se säätömoottori. Niitä paloja tuli muistaakseni mukana kahdet eri kokoa.

                                              Tässä viestissä olevassa kuvassa on niiden säätömoottoreiden kiinnitykseen umpioiden mukana tullut ohjelappu, lapun kuvissa olevista valkoisista muovirinkuloista on siis kyse. Tais olla itsellä mustat.

                                              Comment


                                              • #24
                                                EDITTIÄ: Kato joo, tuollahan ne korotuspalat olikin kontissa vielä. Huomenna testailen jos natsais, tänks.
                                                Viimeksi muokannut teermu; 26.6.2011, 20:55.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Noniin nyt on vaijerit kiinni, joutu käyttämään sen isomman korotuspalan ja sen pyöreen kumin(tiiviste?) siitä umpioissa kiinni olevasta systeemistä, koska vanha oli liian paksu.
                                                  Enään kysymys kuuluu, että mistähän noita säädetään noita vaijereita? Ei ollu ainakaan kabiinissa mikään vaikka yks vipu oli sen näkönen, että vois olla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Miten muuten on tuossa -95vm:ssa tuo jälkiasennus xenoneitten hyväksyntä? Katastus mies meinas et pitää olla automaattinen säätö kun on jälkiasennetut. Umpiot on xenon hyväsytyt ja hytissä on manuaalinen korkeuden säätö joka toimii.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Antti5 Näytä viesti
                                                      Miten muuten on tuossa -95vm:ssa tuo jälkiasennus xenoneitten hyväksyntä? Katastus mies meinas et pitää olla automaattinen säätö kun on jälkiasennetut. Umpiot on xenon hyväsytyt ja hytissä on manuaalinen korkeuden säätö joka toimii.
                                                      Jos vaan vielä lampunpesimet löytyy niin ei tarvi olla ku tuo manuaalinen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Niitä ei ollu mutta ei ois menny siltikään läpi.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Lampunpesimet, xenon hyväksytyt umpiot, korkeussäädöt niin menee läpi. Mullahan nuo menikin muuten läpi, mutta korkeussäätövaijerit ei ollu kiinni. Ei tarttee olla autom. korkeussäätöö -1997, paskaa puhuu katsastus jos muuta väittää.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X