Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjain laite diagnoosi AUDI ESP 8.0 Vikamuisti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ohjain laite diagnoosi AUDI ESP 8.0 Vikamuisti

    ESPi valo vilkku ja palo miten tykkäsi, ja kävin tänään liikkeessä jossa katsoi vikakoodit :

    P0722(kääntökulma tunnistimen käyttöjännite)
    P01ED( ESPtunnistinyksikkö epäloogin. signaali)
    Vikojen määrä 2.

    Ja huoltomies sano et pakko mennä laakkosen tiskille, ei pysty tekee mitään... Muilla ollu samanlaisia vikoja? kenties kallis korjaus? Vai mitä tässä järkevin tehdä nytte nääs?

    Kiitoksia etukäteen jos joku jelppaaa :D

  • #2
    Ratin asentotunnistin kenkkuilee. Liittimien putsaus vois EHKÄ auttaa.

    Comment


    • #3
      Millanen homma tämä on?Tai mitä uus vara osa maksaaa kenties???Ite ei pysty korjaan vikaa sano huolto mies....?

      Comment


      • #4
        1. Akun napa irti
        2. Airbag irti
        3. Ratti irti
        4. Rattiputken suojamuovit irti
        5. Ratin asentotunnistin irti ja liittimen putsaus.
        Älä käännä ratin asentotunnistinta missään vaiheessa pois alkuperäisestä asennosta
        6. Kasaus päinvastasessa järjestyksessä
        saattaa vaatia uuden koodauksen tai adaptaation.

        Osaavalta n. puolentunnin - tunnin homma.

        Asentotunnistin maksaa muistaakseni parisataa vähintään.

        Comment


        • #5
          Oke, kiitos noista :) mut olit tossa laittanu "6. Kasaus päinvastasessa järjestyksessä
          saattaa vaatia uuden koodauksen tai adaptaation." Niin tota kannattaako vaan viedä huoltoon jos ei saakkaan ite kasaaan kenties tai kasaan kyllä mutta autoo toimimaan...

          Tosiaan vois olla toi vikana kun välillä palaa ja välillä ei esp valo . Tai vois olla että kosketus häikkäää!

          Comment


          • #6
            Niin tota kannattaako vaan viedä huoltoon jos ei saakkaan ite kasaaan kenties tai kasaan kyllä mutta autoo toimimaan...
            Niin, poikkeaako se tämänhetkisestä tilanteesta? Normaalijärjellä varustettu ihminen ei saa tossa hommassa enempää tuhoa.

            Periaatteessa ei tartte tehä mitään koodauksia, koska mikään osa ei vaihdu. Rattiohjaimoduli ei tiedä räpläämisestä mitään, kun akku on sen aikaa irti.

            Homma toki vaatii työkalun, jota perusremonttireiskalla ei ole työkalupakissa. XZN M12 avain ratinirrotukseen. Löytyy kyllä työkaluliikkeistä, Biltemasta, motonetista....

            Comment


            • #7
              Jegg, Mite toi airbagin purku tässä tapahtuuu?kai ton vois tehä toho....

              Comment


              • #8
                Akku irti.
                Ratin takaa kaksi peitelevyä irti.
                Torx ruuvit auki
                liitin irti
                -> ja bägi on sylissä

                Comment


                • #9
                  Osaatteko sanoo semmotteen vielä et mitkä ruuvit on sen ekan muovi kannen alla...siis ihan ensimmäiset ruuvit et saa sen muovi jutun irti... Torx 25? ei oikee nää sinnne näääs...

                  Comment


                    #10
                    Ratin alamuovin ruuvit on torx8 kokoa ja vaatii hoikan avaimen, normaali ruuvari ei mahdu reikään.
                    Eli ne jotka ovat alhaalta ylöspäin, menevät alamuovin läpi ylämuoviin.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitoksia, näin ajattelin olevan ja jtn tota kokoa...Varaosaliikkeen myyjä sano et "varmasti on torx 20-30", noh semmonen ei mahtuis edes siihen reikäää :D mutta kiitoksia.

                      Comment

                      Working...
                      X