Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 90 alustasarja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi 90 alustasarja

    Mistä löytäis jonkun edullisen ja hyvän alustasarjan 88vm audi 90 2.0?
    Talvella alla 15" 195/65 renkaat niin mahtuuko ne pyörimään jos 60mm/40mm alusta?

  • #2
    Riippuu vanteista, ainakin omassa jäi vain 1cm kaareen etupäässä kun käänti renkaat vinkkeliin, rengastus oli silloin 195/60/15 ja vanteiden et muistaakseni 38.

    Comment


      #3
      Etutolpasta petti (ruosteinen) alalautanen.
      No onneksi yön aikana parkissa...

      Meinasin 90:iin 60/40 tai 40/40 -sarjaa.
      Olisiko teillä (suurpiirteisiä) veikkauksia miten pyörisi
      et 35
      8 x 17" ja
      205/40 -pyörät jommassa kummassa?

      Muuten mitä mittoja nuo 40/60 varsinaisesti ovat?

      Comment


      • #4
        Tuommoseen 90 audiinhan tulee sitten vaan iskareita ostellessa uudet patruunat tolppien sisään eli tarviit myös uuden tolpan sinne jos on alalautanen pettäny.

        Nuo 60/40 on madalluksia milleinä.

        Comment


          #5
          Kyllä, olikin erehdyksen kautta toi iskaripatruunahomma tiedossa :)
          Eräällä täälläkin mainostaneella yrityksellä olisi tarjota sarjaa, jota meinaisin.

          Jos on esimerkiksi 60, niin laskeeko jousilautanen sen 60mm?
          Tai onhan noita vaihtoehtoja, kun vähän miettii. :)

          Comment


            #6
            Jousilautaset ei laske mihinkään vaan jousi on sellainen että kori laskee. Jousen pituus vapaana voi olla jopa pidempi kuin vakiossa, riippuu jousen tyypistä. 205/40-17 mainitsemillasi vanteen spekseillä mahtuu pyörimään, aika kovasti saat tosin venyttää kumia vanteelle.

            Tuossa on tosin sellainen jippo, että kun ruuvaat alustasarjaa alle, niin ota tolpan ja nilkan välisestä liitoksesta (2 isoa pulttia) "löysät pois" siten, että kyseisen nilkan yläpää tulee niin paljon sisäänpäin kun mahdollista, eli camber niin paljon miinukselle kun saa. Sitten säätö alapalloista kohdalleen. Jos nilkan ja tolpan välinen asento on toisessa laidassa eli vedettynä ulospäin, joutuu alapalloa vetämään camber-säädössä ulospäin ja se tuo rengasta lähemmäs lokaria.

            Comment


              #7
              Tilasin tuommosen TA-technixin 40/40.
              Kaikin puolin rehti meininki oli myynnin H. Rautavan kanssa.
              Tinkivaraakin oli jo valmiiksi huokeasta audiclubi-hinnasta.

              Mutta mutta, saihan nuita kumeja tosiaan venyttää ja konstailla vanteille.
              Meni vanteille, kun puristi runkoa länään samalla kun ajoi vanteelle (Nankang NS2).

              Ilmoittelen muutaman viikon sisällä, miten kävi itse alustasarjan asennuksen kanssa.
              Mr. Crossfiren jipoille voi olla käyttöä.
              ______________
              Sisältääköhän nuo sarjat yleensä osia ylemmän lautasen yläpuolelta (laakeria tms.)?
              ______________
              12.10. 11. Saapui tuo TA-Technixin 40/40 -sarja
              Pitää vielä metsästää tuo vasen etutolppa. On niin rapea ettei kehtaa hitsata lautasta.
              Mutta onko iskareiden kiinnitykseen tai irroitukseen vinkkejä?
              Iskaripesän yläpäässä on ilmeisesti joskus ollut joku mutteri? Nyt näyttää lähinnä samalta puulta tolpan kanssa.
              Saako uusia muttereita mistään?
              Attached Files
              Viimeksi muokannut JonasK; 13.10.2011, 09:49. Perustelu: Päivitys

              Comment


                #8
                Millä iskaripatruuna on tarkoitus kiinnittää tolppaan? Joku holkki/mutterintapainen näytti olevan vanhassa.
                Se on vaan niin ruostunut ettei saa selvää.

                Comment


                • #9
                  Lumpsahtaa tolpan sisään ja pokataan sinne mutterikansikuppihässäkällä. Vääntäen vaan ruuvipenkissä auki. Voi joutua lämmittämään. Kannattaa katsoa että menee kunnolla tiukkaan kiinni ja putsia samalla tolpan sisusta kunnolla.

                  Comment


                    #10
                    Ok. Toivottavasti saan kansikuppihässäkät ehjinä pois. Ei tuntuisi löytyvän noita muttereita oikein mistään?
                    Ostin klubilaiselta uuen 'tolpan' ja ruostesuojasin vielä.


                    PS. Tiedättekö, mistä noita iskarin 'kiinnitysmuttereita' löytäisi?

                    30.10. Tulipahan vaihdettua tuo TA-technixin 40/40 -sarja. Keula olisi saannut laskeutua enemmänkin, mutta parannus ajettavuuteen oli luonnollisesti huikea. Sehän se on tärkeämpää. Suurin vaikutus oli varmasti uusilla iskareilla. Sopivan jämäkältä vaikuttaa nyt. Tuntui, että vähätkin tehot hävisi entisestään (!?).

                    Ennestään alla oli jokin Sachsin lineaarinen setti - liekkö joku tehtaan sporttialusta sitten?
                    Yo. spekseillä uskon 60/40 setillä, että hyvin mahtuu pyörät pyöriä kuten Mr. Crossfirekin tuossa enteili.

                    Yhden iskarimutterin sain kerholaiselta tilatun tolpan mukana.
                    Toiselle puolelle käytin vanhaa mutteria, joka lähti loppujen lopuksi irti, kun rälläköin tolpan kahtia + vasarointia + muhimuhi. (siis tämä tolppa olikin tarkoitus mennä roskiin!)
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut JonasK; 31.10.2011, 17:56. Perustelu: Lopputulos

                    Comment

                    Working...
                    X