Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Mistä löytäis jonkun edullisen ja hyvän alustasarjan 88vm audi 90 2.0?
Talvella alla 15" 195/65 renkaat niin mahtuuko ne pyörimään jos 60mm/40mm alusta?
Riippuu vanteista, ainakin omassa jäi vain 1cm kaareen etupäässä kun käänti renkaat vinkkeliin, rengastus oli silloin 195/60/15 ja vanteiden et muistaakseni 38.
Tuommoseen 90 audiinhan tulee sitten vaan iskareita ostellessa uudet patruunat tolppien sisään eli tarviit myös uuden tolpan sinne jos on alalautanen pettäny.
Jousilautaset ei laske mihinkään vaan jousi on sellainen että kori laskee. Jousen pituus vapaana voi olla jopa pidempi kuin vakiossa, riippuu jousen tyypistä. 205/40-17 mainitsemillasi vanteen spekseillä mahtuu pyörimään, aika kovasti saat tosin venyttää kumia vanteelle.
Tuossa on tosin sellainen jippo, että kun ruuvaat alustasarjaa alle, niin ota tolpan ja nilkan välisestä liitoksesta (2 isoa pulttia) "löysät pois" siten, että kyseisen nilkan yläpää tulee niin paljon sisäänpäin kun mahdollista, eli camber niin paljon miinukselle kun saa. Sitten säätö alapalloista kohdalleen. Jos nilkan ja tolpan välinen asento on toisessa laidassa eli vedettynä ulospäin, joutuu alapalloa vetämään camber-säädössä ulospäin ja se tuo rengasta lähemmäs lokaria.
Tilasin tuommosen TA-technixin 40/40.
Kaikin puolin rehti meininki oli myynnin H. Rautavan kanssa.
Tinkivaraakin oli jo valmiiksi huokeasta audiclubi-hinnasta.
Mutta mutta, saihan nuita kumeja tosiaan venyttää ja konstailla vanteille.
Meni vanteille, kun puristi runkoa länään samalla kun ajoi vanteelle (Nankang NS2).
Ilmoittelen muutaman viikon sisällä, miten kävi itse alustasarjan asennuksen kanssa.
Mr. Crossfiren jipoille voi olla käyttöä.
______________
Sisältääköhän nuo sarjat yleensä osia ylemmän lautasen yläpuolelta (laakeria tms.)?
______________
12.10. 11. Saapui tuo TA-Technixin 40/40 -sarja
Pitää vielä metsästää tuo vasen etutolppa. On niin rapea ettei kehtaa hitsata lautasta.
Mutta onko iskareiden kiinnitykseen tai irroitukseen vinkkejä?
Iskaripesän yläpäässä on ilmeisesti joskus ollut joku mutteri? Nyt näyttää lähinnä samalta puulta tolpan kanssa.
Saako uusia muttereita mistään?
Attached Files
Viimeksi muokannut JonasK; 13.10.2011, 09:49.
Perustelu: Päivitys
Millä iskaripatruuna on tarkoitus kiinnittää tolppaan? Joku holkki/mutterintapainen näytti olevan vanhassa.
Se on vaan niin ruostunut ettei saa selvää.
Lumpsahtaa tolpan sisään ja pokataan sinne mutterikansikuppihässäkällä. Vääntäen vaan ruuvipenkissä auki. Voi joutua lämmittämään. Kannattaa katsoa että menee kunnolla tiukkaan kiinni ja putsia samalla tolpan sisusta kunnolla.
Ok. Toivottavasti saan kansikuppihässäkät ehjinä pois. Ei tuntuisi löytyvän noita muttereita oikein mistään?
Ostin klubilaiselta uuen 'tolpan' ja ruostesuojasin vielä.
PS. Tiedättekö, mistä noita iskarin 'kiinnitysmuttereita' löytäisi?
30.10. Tulipahan vaihdettua tuo TA-technixin 40/40 -sarja. Keula olisi saannut laskeutua enemmänkin, mutta parannus ajettavuuteen oli luonnollisesti huikea. Sehän se on tärkeämpää. Suurin vaikutus oli varmasti uusilla iskareilla. Sopivan jämäkältä vaikuttaa nyt. Tuntui, että vähätkin tehot hävisi entisestään (!?).
Ennestään alla oli jokin Sachsin lineaarinen setti - liekkö joku tehtaan sporttialusta sitten?
Yo. spekseillä uskon 60/40 setillä, että hyvin mahtuu pyörät pyöriä kuten Mr. Crossfirekin tuossa enteili.
Yhden iskarimutterin sain kerholaiselta tilatun tolpan mukana.
Toiselle puolelle käytin vanhaa mutteria, joka lähti loppujen lopuksi irti, kun rälläköin tolpan kahtia + vasarointia + muhimuhi. (siis tämä tolppa olikin tarkoitus mennä roskiin!)
Attached Files
Viimeksi muokannut JonasK; 31.10.2011, 17:56.
Perustelu: Lopputulos
Comment