Olisko kellään tietoa mistä voisi löytyä C5 koppaseen A6:seen leveämmät etulokasuojat? Joko kasikoneisen A:n taikka RS:n? Jos siis muualta kuin merkkiliikkeestä löytyis.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mistä löytyisi RS6 lokasuojat?
Collapse
X
-
Maski ei vaan mene heittämällä edes faceliftiin, kiinnitys on aivan erilainen johtuen konepellin erilaisuudesta. Sikaliimalla pysyy minun kokemuksien perusteella kyllä ihan hyvin.
Mulla on ollut se käsitys, että jos tavan aakkoseen laittaa edes V8:n lokasuojat RiSasta puhumattakaan, niin myös konepelti menisi vaihtoon puskurin lisäksi. Mutta on mulla usein ollut vääriäkin käsityksiä. Lisäksi näkemättä sellainen mielipide, että pelkästään etulokasuojien vaihtaminen leveämpiin tekee autosta hassun näköisen.
Comment
-
Eikun joo, siis autohan on -99, joten se konepelti ja samoin etulamput menee kuitenkin vaihtoon joka tapauksessa. C5:ssa vuosimallit 2002-2005 ETKAN ATP-haun mukaan on samalla konepellillä A6, S6 ja RS6 malleissa.
Edit:
Niin, Hannulla on tuossa kyllä vinha pointti. Kun wide bodya alkaa tekemään, niin voihan se olla aika hauskan näköinen kun etupää on wide body mutta takapää ei. Mutta toisaalta näinhän se on C4 ässissäkin.
Comment
-
Tarkastelin ETKAa uudestaan ja kyllä Hannu on ihan oikeassa; C5 A6 4- ja 6-cyl malleissa on samanlainen konepelti ja sitten 8-cyl malleissa on omansa. Sitten vielä lisää erovaisuuksia on tuulihaan osalta; 4- ja 6-cyl malleissa on keskenään samanlainen, 8-cyl malleissa on sitten omansa, paitsi S6, jossa on vielä jotain eroa muihin 8-cyl malleihin. Luonnollisesti myös varsinainen konepellin lukko seuraa samaa logiikkaa, kuten myös konepellin saranat.
Eli etulokasuojien vaihto wide body malliin aiheuttaa tarpeen vaihtaa myös sisälokasuojat sekä etupuskurin ja kokolailla kaikki keulan pellit lukkolaitteita ja saranoita myöden. Niin, mutta tässä tohinassa on täysin unohtunut alkuperäinen kysymys: Eli mistä muualta saa noita osia, kuin merkkiliikkeen tiskiltä? Hyvällä tuurilla guuglaamalla voi tehdä löytöjä. Mutta sitten voisikin esittää vastakysymyksen: miksi ryhtyä vaihtamaa koko keula uusiksi ja siltikin tuloksena on vähän hassun näköinen A6. Epäilisin, että kun ostelee kaikki tarvittavat osat, maalailee ne ja asentelee paikoilleen, niin samalla välirahalla voi jo irrota V8 A6 ja siinä saa wide bodyn lisäksi paljon muutakin kivaa. Vaparista kun puuttuu monet turbokoneen kiusat...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiPaljonko RS6 lokarit on todellisuudessa pulskemmat kuin tavan S6?
Comment
Comment