Tiedän että näitä on aika monta threadia, mutta vika on nyt vähän oudompi ja mystisempi niin perustan oman threadin. (joka meni näemmä väärälle osastolle, jos joku mode viittii siirtää)
Ongelma lähti siitä, että ABS valo syttyi matkalla kun olin menossa vaihtamaan hytikkapumpun stefaa.
Oireet:
Jarrupoljin on aina ihan kivikova ja jarruttaessa se nypyttää. Tuntuu ihan tehostamattomilta jarruilta, sekä ABS valo palaa aina poikkeuksetta.
Sähköistä ollaan aloitettu ja tutkittu sieltä sun täältä, tuloksetta.
ABS:ssä ei ole omaa katkaisijaa kojetaulussa tai missään, joten se on aina päällä.
Autochecki kuittaa jarrut heti ok, ilman jarrupolkimen painallustakaan.
Siihen ei ole omaa sulakkeella varustettua relettä kickpanelin takaa, se paikka on tyhjä. 15A sulake kojelaudan päädyssä on ehjä.
Konehuoneessa sijaitsevat kaksi relettä. Niitä pällistelty, mutta ei mitattu ovatko releet ehjät. Ovatko hajoavaa sorttia? Jos on, niin ohjeita niiden toimivuuden testaamiseen.
ABS boksi on numeroa A40 907 379
Kysymyksiä:
Voiko anturit mitata ajossa suoraan ABS boksin liittimestä? Jos voi, niin mitkä pinnit?
Onko Turun seudulla jollain ABS boksia lainaan, sen verran että näkee onko tuo vainaa, viitti ostaa uutta todetakseni että asia ei muuttunut miksikään?
Voiko jarrupoljin kovettua siitä että ABS:t eivät toimi, eli ovatko nämä kaksi erillistä vikaa vai kytköksissä toisiinsa?
Näiden kanssa on puntaroitu nyt jo aika kauan ja loppuu kyllä ideat täysin kesken, joten nyt saa heittää lonkalta mitä vain vinkkejä josta jatkaa. Ei ole tyhmiä kysymyksiä eikä arvauksia enää.
Ongelma lähti siitä, että ABS valo syttyi matkalla kun olin menossa vaihtamaan hytikkapumpun stefaa.
Oireet:
Jarrupoljin on aina ihan kivikova ja jarruttaessa se nypyttää. Tuntuu ihan tehostamattomilta jarruilta, sekä ABS valo palaa aina poikkeuksetta.
Sähköistä ollaan aloitettu ja tutkittu sieltä sun täältä, tuloksetta.
ABS:ssä ei ole omaa katkaisijaa kojetaulussa tai missään, joten se on aina päällä.
Autochecki kuittaa jarrut heti ok, ilman jarrupolkimen painallustakaan.
Siihen ei ole omaa sulakkeella varustettua relettä kickpanelin takaa, se paikka on tyhjä. 15A sulake kojelaudan päädyssä on ehjä.
Konehuoneessa sijaitsevat kaksi relettä. Niitä pällistelty, mutta ei mitattu ovatko releet ehjät. Ovatko hajoavaa sorttia? Jos on, niin ohjeita niiden toimivuuden testaamiseen.
ABS boksi on numeroa A40 907 379
Kysymyksiä:
Voiko anturit mitata ajossa suoraan ABS boksin liittimestä? Jos voi, niin mitkä pinnit?
Onko Turun seudulla jollain ABS boksia lainaan, sen verran että näkee onko tuo vainaa, viitti ostaa uutta todetakseni että asia ei muuttunut miksikään?
Voiko jarrupoljin kovettua siitä että ABS:t eivät toimi, eli ovatko nämä kaksi erillistä vikaa vai kytköksissä toisiinsa?
Näiden kanssa on puntaroitu nyt jo aika kauan ja loppuu kyllä ideat täysin kesken, joten nyt saa heittää lonkalta mitä vain vinkkejä josta jatkaa. Ei ole tyhmiä kysymyksiä eikä arvauksia enää.
Comment