Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miten ilmaan c5 jarrujärjestelmän?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miten ilmaan c5 jarrujärjestelmän?

    A6-00 2.7bit jarrujärjestelmään jää ilmaa ilmattaessa perinteisesti (paine-auki-kiinni/o.t.-v.t.-o.e.). Vas. etu jarrusatulan ilmausnipan kierteet menivät satulasta. Joten tuli laitettua hätäpäissään nippa Plastic Paddingilla kiinni- On ja pysyy. Ilmeisesti ilmaa on vas.etu satulassa. Nyt tarttis saada jarrujärjestelmästä ilma vegga jostain?

  • #2
    Kuulostaa tosi turvalliselta ratkaisulta.

    Comment


    • #3
      Myöhäistä enää miettiä ilmausta, jos muurasit ilmausnipan umpeen.

      Comment


      • #4
        Itselle kävin hakemassa romikselta toisen jarrunestesäiliön korkin ja asentelin siihen tubeless -venttiilin. Jarrunestesäiliö piripintaan ainetta, korkki kiinni ja kompuran paineensäätimeltä paine johonkin 0,5 bariin. Sitten vain ilmausruuvi yksi kerrallaan auki ja tarkkaillaan ettei neste laske säiliössä liian alas.

        Tuolla konstilla onnistuu helposti yksinkin, mutta pitää olla tarkkana sen paineen kanssa, koska jarrunestesäiliön kiinnitys ei ainakaan B5:ssa ole kovin hyvä. Voi olla jarrunesteet levällään, jos tuuppaa 10 baaria menemään.

        Comment


        • #5
          Jasso, olen minä joskus ilmannut jarruletkun liitoksesta kun ilmausruuvi on katkennut.

          Comment


          • #6
            Uutta nippaa vain tilalle.

            Comment


            • #7
              Tuomas sanoi, että kierteet meni satulasta eikä nipasta. Mutta kannattaa varmistaa, ettei ole nippa pskana, sillä sen saa uuden melko edukkaasti.

              Comment


              • #8
                Ei poistunut ilma jarruletkun liitoksesta. Tarjosivat nyrkkipajalla ratkaisuksi helicoil kierteen ymppäämistä satulaan.. Arveluttaa tuossa nipan tiivistävän pohja kartion asettuminen. Toisena ratkaisuna tarjottiin jarrunesteen syöttämistä järjestelmään säiliösta paineella. Ajatuksena että kaikkialla oleva ilma poistuisi kaukaisimman (oik.taka) nipan kautta! Saas nähdä kuin käy.

                Comment


                • #9
                  Aika metkoja ehdotuksia, jotenkin jos ajatuskuplaan hahmottaa ilman sijainnin vasemmassa etuputkessa, niin ainoa tapa olisi että ilma tulee sieltä painetta vasten jarrupääsylinterin kautta ja nätisti menee takaa ulos.

                  Luulen että kupla vain puristuu kasaan eikä mitään tapahdu. Uusi nippaa vain, edelleen.
                  Esim tuommoinen: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=23-9913
                  Tietysti jotain tarttee muuta, ehkä M12x1 kierretappi voi muodostua ongelmaksi. =)

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä noita tappeja saa, mullakin on hyllyssä.

                    Itsekkin googlettelin että löytyykö ilmausnippaa m12x1 kierteellä mutta hakusana oli nähtävästi väärin

                    Comment


                    • #11
                      siis plasticpaddingilla liimasit nipan...jos ilmaus olisikin onnistunut,ni hengen(muidenkin hengen) vaarantaisit!!!! leimalla jos tietäisivät,ni punainen tarra olisi lasissa!

                      ja jos tuo patentti olisi siirtynyt vielä seuraavalle omistajalle..varmaan olisit kertonut että, jarrut patentoitu liimaamalla!!!!..=))))) eli et kertoisi!!!

                      jos jengat menee nipasta ni uusi satula/sylinteri..tai todella asiallinen kierteiden teko.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja lazaretti Näytä viesti
                        Ajatuksena että kaikkialla oleva ilma poistuisi kaukaisimman (oik.taka) nipan kautta! Saas nähdä kuin käy.
                        Jos sinulla on ilmaa vasemmassa etusatulassa, niin sieltä sen ilman vain saa pois. Vie satula koneistamoon, jossa laittavat kuntoon tai hanki uusi satula.

                        Comment

                        Working...