Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rengaspultit, APUA !

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Rengaspultit, APUA !

    Eli homman nimi on tämä, kaveri väänti vähän kireelle pultteja ja takaa (vasemmalta) napsahti kierteet kolmesta, tai näin ainakin luulen, koska holot on reijät nyt. onko mitään keinoa saada niitä uusiksi vai pitääkö uusia napa ? ja jos pitää niin mistähän sellaisen saisi tilattua, paikallinen Motonet väitti, jotta ei oo olemassakaan... APUA !! epäkeskopultit tällä hetkellä, eikä kovin kovaa uskalla ajella, mitä nyt kaupassa varovasti käy kurvaamassa.

  • #2
    Jossain koneistusliikkees yms käyt korjauttamassa helicoil/recoil kierteillä. Taitaa nykyään jo motonetit ja vastaavat myydä sarjoja kotikäyttöönkin.

    Comment


    • #3
      Kestääkö toi ratkasu?

      Comment


      • #4
        Riippuu käytöstä. On kuitenkin kestävämpi kuin alkuperäinen kierre.

        Comment


        • #5
          Jarrulevy taitaa olla itsessään myös napa. Vaihtaisin suosiolla taka-akselille uudet. Halpaa kuin makkara.

          Comment


          • #6
            Tämä jasson oivallus taitaa olla ainoa vaihtoehto tässä tapauksessa. Kävin juuri katsomassa tarkemmin pulttireikiä, ja mietin vaihtoehtoa et, teen uuret kierteet vaan, mut käynki ostaa uuren levyn ja navan, ei tuu kalliiks ;) RAHAA ON MAAILMA PULLOLLAAN !! :,(
            Kiitosta. :D

            Comment


            • #7
              Kuinka hitosti muuten tarvii pulttiin vääntää momenttia että kierteet korkkaa? Vai onko kierre jo valmiiksi ollu paskana? Vai peräti pultti väärällä kierteellä?

              Comment


              • #8
                On ollu kaverilla kyllä "haukka" kunnossa jos on saanu kierteet korkkaamaan. Tuossa rapiat 10v sitten vaihtelin renkaita autoon ja keverin kanssa ihmeteltiin kun ei pultti irtoa Audista (80CC -86) sitten millään. Ratkaisuna oli reilun metrin mittainen jatkovarsi jonka päällä molemmat pompittiin (yht. n. 200kg) ennen kuin huomattiin että väännettiin väärään suuntaan. Tämäkään ei mitään vahinkoa pulteissa tai kierteissä aiheuttanut!

                Comment


                • #9
                  Veikkasin myös, että joko pultit ovat olleet vääränlaiset tai ne ovat menneet väärille kierteille kierteissä olevan ruostetöhnän, kuran tms. vuoksi. Kuulostaa uskomattomalta, että korkkaisi kierteet tuolla tavoin ja vielä kolmesta samalla kertaa.

                  Comment


                  • #10
                    En nyt tiedä millainen napa tässä tapauksessa on kyseessä, mutta jos on auki taustapuolelta ja liian pitkät pultit, niin pultinpäiden kierreosaan kertyy kuraa ym. tauhkaa joka sit voi korkata kierteen kun pulttia ruuvaa irti. Tosin tihkaisee kyllä melkoisesti, joten ihan vahingossa totakaan ei tapahdu.

                    Comment


                    • #11
                      Mitä lie terästä ollu pultit?
                      Vois kyllä kysyä myös, että miksi niitä on pitäny niin lujaan edes yrittää?

                      Tietysti jos on väärän noususet kierteet pulteissa niin korkkaahan se.

                      Comment


                      • #12
                        Käsittääkseni tässä on ihan vain jarrulevyssä kierteet suoraan. Eli sen päälle sentin kierteet vaan läpi jarrulevystä. Eiköhän reilusti alle satasella löydy tarvikkeena pari.

                        Kerralla kiristämällä kolme tuntuu kyllä aika tempulta. Muuten kyllä noita kierteitä saa menemään ajan kanssa. BTDT.

                        Comment


                        • #13
                          tarkemmin katsottuna 2 pultin kierteet on aivan sileenä, yhden nyt jotenkin ehjät, mutta paskana kumminkin.
                          asiaa tarkemmin mietittyäni päätin myydä koko paskan eteen päin ( hepulle joka ne pultit laitto autooni ),ja se vielä että täysin 14x1.5 pultteja käytetty, ainakin minun aikanani. pyssyllä laitettiin kesä gummit kiinni.

                          Comment


                          • #14
                            On ollu kaverilla kyllä "haukka" kunnossa jos on saanu kierteet korkkaamaan. Tuossa rapiat 10v sitten vaihtelin renkaita autoon ja keverin kanssa ihmeteltiin kun ei pultti irtoa Audista (80CC -86) sitten millään. Ratkaisuna oli reilun metrin mittainen jatkovarsi jonka päällä molemmat pompittiin (yht. n. 200kg) ennen kuin huomattiin että väännettiin väärään suuntaan. Tämäkään ei mitään vahinkoa pulteissa tai kierteissä aiheuttanut!
                            Itselläni hieman vastaavan kaltaista toimintaa ollut joskus, nimittäin vanhan transitin tiimoilla. Meni siinä tohinassa parit T-avaimet solmuun kunnes huomattiin kaverin kanssa että foortin insinööri on vääntänyt kierteet väärään suuntaan :)
                            Mutta kierteet pysy kunnossa.

                            Comment


                            • #15
                              Vanha Transit yllätti täälläkin nuorna miesnä ollessani. Kaupungin Foortiin sain vaihdettua ampujan puoleiset renkaat ookoo, mutta siirryttyäni kuskin puoleisiin alkoi homma kusta. Ei totelleet pulttimopoakaan. Oli siis pakko ajaa Pajalle™, jonne meidän osaston autot eivät varsinaisesti kuuluneet.

                              Kas, vanhoissa (jo silloin) Transistoreissa vasemman puolen pyörännavoissa oli eri kierteet kuin jalkakäytävän puolella. Mitenkä, jumalauta, tuon olisi voinut tietää, tai edes arvata? :) Kehuivat kyllä Pajalla™ pulttien kiristystä, eivät meinanneet saada edes bussikaliiperin pulttimopedilla auki. Vaurioilta, hämmästyttävää kyllä, vältyttiin.

                              Comment

                              Working...
                              X