Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Eibach Pro-Kit, mutta mitkä iskarit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eibach Pro-Kit, mutta mitkä iskarit

    Perheelle hankittu A4:nen avant -06 ottaa todella pehmeesti kaikki terävät kuopat ja pomput, mutta loivissa montuissa tuntuu alusta hieman löysältä.
    Luulisin kyseessä olevan alkuperäset iskarit joista alkaa olemaan paras teho jo kaikonnut.

    Oisko kellään hyviä ideoita alustan suhteen, kun en todellakaan halua pintakovaa, mutta kuitenkin jämäkän.

  • #2
    Hakua kehiin!!! Aloitetaan vaikkapa tuosta: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...Alustasarja+B7

    Omassa B6:ssa alla Eibachin -30mm Pro System ja tykkään kyllä kovasti. On jämäkkä, mutta ei kuitenkaan liian kova.
    Toiminee hyvin myös uudemmassa korissa...

    Comment


    • #3
      Noniin... Sama pää kesät talvet :) tarkemmin ku vilkas ni siinähä se aihe oli iha huulilla :D
      Toi Eibachin alusta vaikuttas olevan kaikkea mitä tarviin, mut en ainakaa pikasella googlettamisella löytäny b7:aan käypäsiä...

      Pitänee jatkaa tutkimista ja tuon toisen topicin ihmettelyy :P

      Comment


      • #4
        Eibach Pro-Kit, mutta mitkä iskarit

        Tiedän, että aiheesta on miljoona viestiä, mutta lähestynkin ko. kysymystä nyt hiukan eri kannalta. Itselläni on tällä hetkellä hiukan surkuhupaisa alustanvaihto meneillään ja tarvitsisin apua. Tavoitteena on saada hiukan jämäkkyyttä ajo-ominaisuuksiin vrt. alkuperäinen alusta. Tuo -30mm madallus on myös tervetullut. Auto on kuitenkin kovassa matkakäytössä joten pintakovuutta ei saisi tulla.

        Tilaukseen on siis menossa Eibachin Pro-Kit joka lukemani mukaan pitäsi osua aika hyvin kuvailemiini tarpeisiini. Ongelmaksi muodostuu iskarien valinta. Tarjolla on käytännössä kaksi vaihtoehtoa. Joko pidän alkuperäiset iskarit (taakse vaihdettu juuri uudet KYBit) tai sitten Sachs Performancet (vähän käytetyt).

        Performancethan on lyhennettyä mallia ja tietääkseni melko jäykätkin. Kysymys kuuluukin nyt, että kuinka reilusti iskarit vaikuttavat tuohon jäykkyyteen ja ennen kaikkea siihen pintakovuuteen. (ja onkos nuo performancet vielä sieltä kovimmasta päästä?)

        Jos pidän vakioiskarit (kuten useat ovat sanoneet käyttävänsä), niin kuluttaako tuo -30mm madallus iskarit nopeasti loppuun?

        Edit: kyseessä siis profiilissa oleva A4 (B6) Avant, 1.9tdi. Alla 225/45/17 kumit.

        Lisätään vielä, että tällä hetkellä autoon kerettiin jo laittaa nuo Sachs Performance iskarit ja jotkin Sachsin -30mm lineaariset jouset. Tällä yhdistelmällä auto on kyllä jäykkä ja ei seilaa, mutta pintakovuus on kova. Pienikin täräys tuntuu.

        Comment


        • #5
          Väittäisin, että B7:aan sopii tuo sama mikä sopii B6:nkin, eli siis Eibachin tuotekoodi E70-15-006-04-22.
          Joku asiasta enemmän tietävä voisi sopivuuden tietysti vielä varmistaa...

          Comment


          • #6
            Mitäs jos lisätään yhtälöön vielä kolmas vaihtoehto, eli Eibachin (tai minkätahansa muun valmistajan) alustasarja iskareineen??
            Toimii varmasti, mutta kustannukset tietty sitten taas nousee...Ja sitten sulla on vino pino vähän käytettyjä iskareita nurkissa ;)
            Niistä tosin luulisi pääsevän kohtuu nopeasti eroon myynti-osion avulla.

            Comment


            • #7
              Ei vain tule kysymykseen tällä hetkellä tuollainen +500e.

              Suurin kysymys on nyt, että kuinka suuri merkitys tuohon pintakovuuteen nuilla iskareilla on? Saako liian jäykillä iskareilla eibachinkin sarjasta pintakovan? Eli meneekö tuo progressiivisen jousen hyöty hukkaan.

              Comment


                #8
                Kovasti suosittelivat Bilsteineja Eibachin kanssa.
                Ensin olin tilaamassa B6:ia, mutta Teppo suostutteli sijottaan B8 sprintteihin.

                Tuo yhtälö lienee ainakin monasti koeponnistettu. Omia kokemuksia ei vielä ole.

                Comment


                  #9
                  Eibachin jouset ja sachin iskarit itellä aikalailla identtisessä kulkineessa alla. Ihan hyväthän noi on, pientä pintakovuutta, mutta eiköhän se lyhyempi jousikin sen aiheuta. Ei vaan oikeen tarpeeks jämäkät jos kovin räppäilee ja korkeekin on... Mukavampi toi on kuin joku alle 1000€ coilisetti. B8 sprintit ja eipparit varmaan ihan voittajan valinta mut hintaa aika rutosti.

                  Tosta kestosta: Omasta oli mulle tullessa yks orkkisiskari korkannu. Jouset laitettu 230tkm kellossa ja iskari flätti 260tkm. Tiedä sitten oliko toi ainoa syy.

                  Mä sinuna vaihtaisin jouset ja antasin noiden sachin tolppien olla... ja sit eteen ne madaltavat jousilautaset niin voi tuurilla näyttää hyvältäkin :D
                  ai niin ja katoppa rengaspaineet ne vaikuttaa tohon pintakovuuteen :P

                  Comment


                    #10
                    Mullahan siis ei ole heräteostoksissa suhteellisuuden tajua, mutta Eibachin prokit ja B8:t tuli maksaan about 750e tohon C4 quattroon.

                    Comment


                    • #11
                      Hahhaha heräteostokset on niiku parhaimpia... oon vähä samanlainen varsinkii jos sattuu rahaa olemaa :D

                      Comment


                        #12
                        Moi.

                        Itesellä on eibachin vieterit ja konin sportit. Tuolla kokoonpanolla ei kyllä ole pintakovuutta nähnytkään. Hiukan edullisempi vaihtoehto niin konin streetit tolpiks ja nuo eibahcit, vois kuvitella että ei olisi huono vaihtoehto. Hintaluokka tuossa 450-500e korvilla.

                        Comment


                          #13
                          Eikös tuossa Eibachin Pro-Systemissa ole Sachsin tekemät iskarit.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja itaplok Näytä viesti
                            Eikös tuossa Eibachin Pro-Systemissa ole Sachsin tekemät iskarit.
                            Taitaapi olla. En epäile hetkeäkään, etteikö nuo Sachsin Performanset olisi laatuvermeet, mutta mieltäni kalvaa nyt epätietoisuus siitä, että kuinka suuri tuollaisella (käsittääkseni) jäykällä, lyhennetyllä iskarilla on siihen mahdolliseen pintakovuuteen tuon eibachin jousen kanssa. "Tappaako" liian jäykkä sen progressiivisen jousen hyödyn?
                            Viimeksi muokannut Jatama; 28.4.2011, 20:45.

                            Comment


                            • #15
                              Itsellä B6:ssa Eibach pro system, eli iskarit ja jouset. Totesin toimivaksi setiksi myös edellisessä autossa, ei tarvitse arpoa. Toimii varmasti, ei pintakova ja Tepon hinta mielestäni kohdallaan.

                              Comment


                                #16
                                Itelläni B5:ssa Pro-System ja olen ollut ihan tyytyväinen. Normiajossa ei sinänsä huomaakaan olevan "alustasarja" alla. Motarin rampeissa tai muissa tiukemmissa kaarteissa sitten ei tunnukaan auto kaatuvan alta. Erityistä pintakovuuttakaan en ole huomannut.

                                Comment


                                • #17
                                  Eibachin pro-kitti on nyt tulollaan. Perjantaina-Lauantaina pitäisi olla asennuksessa. Siihen asti voi heittää ehdotuksia kummilla iskareilla mennään.

                                  1. Edessä audin omilla tarroilla olevat iskarit (en tiedä paljonko ajettu) + takana tuliterät KYB Excel-G (perusiskari).
                                  2. Edessä ja takana käytetyt Sachs Performancet (lyhennetty, jäykkä sportti-iskari).

                                  Olisihan tuossa yksi mahdollisuus, että vaihtaa aluksi jouset vain taakse ja käy hiukan testailemassa, että miltä nuo Pro-kitit + Sachsit tuntuu ja tekee päätöksen sen perusteella. Tiedä sitten millaisen kuva tuosta saa, jos edessä on edelleen Sachsing jouset+iskarit...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eibachit alla ja vaihtoehto 1. voitti. Edellisen sarjan kovuuden (pää)syyksi paljastui Sachsin Performanse sarjan iskarit. Ovat vain aivan liian kovat omaan makuun. 10km ajon perusteella pelaa loistavasti perusiskareiden kanssa. Aiemmin kiroamani pintakovuus katosi täysin. Maanantaina jatkuu testit sitten ihan matka-ajolla...

                                    Ps. Ihmetten kyllä, että millä ilveellä jotkut väittävät, että jousien/iskarien vaihto olisi eteen vaikeampaa :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Eikös nuo eibachin alustasarjat ole aina jonkun muun valmistajan iskareilla? Olen ymmärtänyt ettei eibach tee muuta kun jousia?! olenko väärässä?

                                      Ite ajattelin hommata Konin iskarit ja Eibachin jouset. Toimi ainakin edellisissä volvoissani hienosti. Audissa ei kokemusta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Isälle vaihdoin viime syksynä eibachin -30mm alustasarjan 3bg passattiin ja ainakin siinä iskarit oli bilsteinin tekeleet. Omaan audiin laitoin alkuun pelkät -30 eibachin jouset ja pari kk myöhemmin tilasin tepolta bilsteinin b8 iskarit kaveriksi. Tosi tyytyväinen olen ollut.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Omassa b7 quattrossa olis valmiina alla prokit, haluisin siihen säädettävät iskarit kaveriks jotta sais auton vaateriin, jäykkyyden säätöä ei oo pakko olla. Onko bilsteinillä jotain hyviä vaihtoehtoja, mites sitten koni? Kokemuksia, risuja ja ruusuja otetaan vastaan :) Hintaluokka vois pyöriä jossain siellä 500e tienoilla!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Syanid Näytä viesti
                                            Omassa b7 quattrossa olis valmiina alla prokit, haluisin siihen säädettävät iskarit kaveriks. Hintaluokka vois pyöriä jossain siellä 500e tienoilla!
                                            Mulla ollut kerran Konin säädettävät iskarit, olivat kyllä upean tanakat, toisaalta olivat vain käsissä säädettävät joten ei niitä paljoa säädelty.

                                            Hyvää ja halpaa saa yleensä erikseen, mahtaakohan tuohon rahaan saada edes kiinteitä kunnon iskareita ? Säädettävistä puhumattakaan.

                                            Comment


                                              #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Syanid Näytä viesti
                                              Omassa b7 quattrossa olis valmiina alla prokit, haluisin siihen säädettävät iskarit kaveriks jotta sais auton vaateriin
                                              Ei sitä korkeutta iskareilla säädetä. Korkeudensäätö vaatii coiloverit, eli vanhoja jousia ei voi hyödyntää.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jaahas! Miten ne eroaa toisistaan? Eli siis jos säädettävän alustasarjan mukana tulee jouset ja iskarit niin miksei niitä voi erikseen ostaa?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Korkeussäädettävät sarjat on ns. coilover-tyyppisiä, joissa jousi on erityyppinen, kuin vakiojousi tai muu vakiomallisiin jousilautasiin sopiva jousi. Siksi nuo ei käy ristiin. Coiloverit myydään sarjana, eli jousi ja iskari on tavallaan yhtenä pakettina.

                                                  Yleensä kun puhutaan säädettävistä iskareista, tarkoitetaan vaimennuksen säätöä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No niinpä niin, minä ku ajattelin että pääsee säästämään tässä hommassa, mutta paskat :D Kai se on vaan ostettava koko sarja kun pers kestää! Kiitos vastauksista :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Yleisesti ottaen tuommoisen käyttiksen toimivan alustan aikaansaamisessa tärkeintä olisi löytää itselle sopiva jousi, joku voi tykätä jäykästäkin mutta itse näkisin että semmoisen sopivasti pintapehmeän jousen löytäminen olisi se avainseikka. Maksimaalisen ajattelun kautta monelle asialle saa selkeytettyä niitä perusfaktoja, tässäkin kohtaa mitä lähemmäksi jousi lähestyy itse rautakankea sitä vähemmän merkitystä enää on iskarilla, sopivasti pintapehmeä ( jota esim. juuri nämä Eibach:in jouset ovat) antaa
                                                      korille mahdollisuuden liikkua 'oikealla' tavalla ja jota sitten oikeantyyppinen iskari sitten kontrolloi, armeijatermein 'lähtöaskeleella' on merkutystä. :-)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Koni on todellakin laatutuote, ja jämäkkä. Mulla on tuossa pösössä ollut vuodesta 2006 konin coilit ulkoisella pikasäädöllä, ja vieläkin iskarit 100tkm jälkeen ovat ominaisuuksiltaan kuin uudet (viime katsastus iskaritesti etu 84 86 ja takana 66 66 jossa vähän säädetty etusia miedommaksi). Edes jouset eivät ole kuoleentuneet 100tkm aikana, auto on just siinä korkeudessa johon se on säädetty.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X