Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Iskarin yläosat nousivat madalluksen jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Iskarin yläosat nousivat madalluksen jälkeen

    Tuollainen ongelma..
    TT:hen siis laitettiin tuossa uudet jouset ja iskarit. Kun auto laskettiin takaisin renkailleen, iskarin yläpään konehuoneessa näkyvä osuus nousi ehkä vajaan parin sentin verran molemmilta puolilta. Mitää järkevää selitystä ei tuolle nyt heti keksitty. Koeajolenkillä auto tuntui ihan normaalilta, eikä mitään ylimääräisiä kolinoita kuulunut.
    Uusiin iskareihin laitettiin uudet yläpään laakerit, kumit ovat vanhoista iskareista. Jouset pudottivat n. 35mm ja uusien iskareiden pitäisi olla ymmärrykseni mukaan alkuperäistä vastaavat, eli ei mitään madallusmalleja.
    Osaisiko joku heittää ideoita missä kohtaa tuli mokattua, vai onko tuo jollain lailla "normaalia".

    #2
    Uusiin iskareihin laitettiin uudet yläpään laakerit
    Tuossapa todennäköisin syy.

    Comment


    • #3
      Selvennätkö hieman tyhmälle? :)


      Tuossa kuvassa näyttäisi olevan muuten aikalailla samankaltainen tilanne http://img215.imageshack.us/i/img8119ue.jpg/

      Comment


        #4
        No se yläpään laakeri on se joka vaikuttaa korkeuteen jousilautasen päällä (jos kerran vaihdettu, ja lautanen vakio vanha). Kysymys kuuluukin, että onko tuo varmasti oikea, tai oliko vanha erilainen.

        Comment


        • #5
          Selvä juttu. Lautanen on tosian se vakio vanha. Silmämääräisesti ainakin laakeri oli samanlainen.

          Comment


          • #6
            Ja tiedossahan varmaan on että noi yläpäät elää sen mukaan, onko renkaat käännettynä ja millaisella alustalla auto seisoo.

            Comment


            • #7
              Tuo rako on tosiaan ihan tasaisella alustalla ja renkaatkin osoittavat suoraan eteenpäin. Lueskelin tuolta ulkomaisilta foorumeilta, että hyvinkin monella on tapahtunut tuo sama homma esim. coilarisatsin asennuksen jälkeen. Sanottiin, ettei tarvitse sen enempiä huolestua..? Onkohan täällä olevilla TT:n, tai vaikka S3:n omistajilla jotain vastaavanlaisia kokemuksia?

              Comment


              • #8
                Ei ollut kysee tt, vaan -95 vw vento. Siinä teki samanlaisen tempun korkeussäädettävän alustasarjan asennuksen jälkeen.
                Ajossa ei ollut mitään vaikutusta nousulla... Taitanee siis olla muissakin tuo sama ominaisuus havaittavissa?

                Comment


                • #9
                  Täälläkin kys. rako eikä mitään vaikutusta/kolinoita ajaessa. Autona A3 8L. Eli ihan "normaalilta" vaikuttais:)

                  Comment


                  • #10
                    Vaihdoin tossa toissapäivänä omaan tetsiin H&R:n coilarisetin ja samalla tavalla nousi, mutta mulla kuuluu myös kolinaa "terävissä" töyssyissä ja kuopissa, mahtaisko vika olla yläpään laakerissa tai/ja kumissa? Molemmat otin siis alkuperäisistä iskareista.

                    Muutenkin tuli mieleen, että olis kiva päästä tosta välyksestä kokonaan eroon, onko kukaan tehnyt esimerkiksi uutta ylälautasta joka istuis tiiviimmin?

                    Comment


                    • #11
                      tuo yläpään kumi kannattaa samalla vaihtaa uuteen. eivät maksa juuri mitään uutena. vaikuttaa tuohon korkeuteen. jossai foorumilla oli kuvia missä vanhalla kumilla tuo pää oli sentin korkeammalla.

                      Comment

                      Working...
                      X