Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 auraus vai haritus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 auraus vai haritus

    Vaihdoin juuri tukivarret eteen ja säädin linjalangalla aurauskulmat. Pari lenkkiä piti heittää että loppui veteleminen, mutta vieläkin tuntuu autolla olevan omaa pientä mielepidettä.

    Kysymys kuuluukin, kuuluuko etupyörien harittaa karvan verran vai aurata? Asteet saan Elsasta. Aurauksesta on Autowikissä ristiriitaista tietoa:

    "Negatiivinen aurauskulma (tai aurauskulma) [COLOR=DarkRed]--siis kumpi--[/COLOR] tarkoittaa, että renkaan etureuna on kääntynyt sisäänpäin, eli auton keskilinjaa kohden. Se voidaan mitata lineaarisilla mittayksiköillä renkaan etureunasta, tai asteina poikkeamana.
    " Kuvan mukaan positiivinen kulma on aurausta.

    Jos joku ihmettelee kysymystä niin kerrottakoon että pistän mieluummin 70€ leivän päälle :-)

    #2
    aurausta

    Comment


    • #3
      Pakko vielä varmistaa että kuuluuko A6 aurata? Normaalistihan(McPhers*) etuvetoiset harittaa.

      -Tyhmäkin käy viisaasta kun kysyy

      Comment


        #4
        Ei harita normaalisti, pysyy huonosti käsissä.
        Näyttää sun autolle pyöräkohtaista aurausta +10' +-5' ja säätövakiona +7' +-2' per pyörä

        Comment


        • #5
          Linjalangalla saa ratin suoraan, mutta ainakin omat autoni ovat vaatineet rullamitalla mittauksen lisäksi, koska raideleveys ei ole ollut täysin sama edessä ja takana.

          Comment


            #6
            Itse olen löytänyt perustellun syyn käydä nelipyöräsuuntauksessa puhtaasti ajettavuus- ja rengaskulusyistä. Mitalla ei kaikkia kulmia kohdalleen saa.

            Comment


            • #7
              Minä säädän samoista syistä itse. Aiemmin kävin säädättämässä, mutta korjaamoilla on usein liian vähän taitoa ja liian isot toleranssit kelvolliseen lopputulokseen.

              Comment


                #8
                Itse ajattelin käydä taas sesongin ohituttua säätämässä itse, mutta korjaamon vehkeillä ;)

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viesti
                  Ei harita normaalisti, pysyy huonosti käsissä.
                  Näyttää sun autolle pyöräkohtaista aurausta +10' +-5' ja säätövakiona +7' +-2' per pyörä
                  Mitä tarkoittaa säätövakio? Onko se sama aurauskulma vai chamfer vai caster?
                  Vai onko se raidetangon pään asento lepotilassa? Kuulemma sitäkin voi säätää. Millä sen mittaa, onko kenellä kokemusta?
                  Viimeksi muokannut Nilux; 25.5.2011, 14:21.

                  Comment

                  Working...
                  X