Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A2 etupyöränlaakerit

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A2 etupyöränlaakerit

Olisiko tiedossa paikkoja jossa onnistuu (= oikeat työkalut) tuollaisen napa/laakeripaketin vaihto ? Osat on jo olemassa mutta tutustuttuani rakenteeseen en lähde yrittämään itse vaihtoa. Laakeri näyttäisi olevan sama melkein kaikissa 2000-luvun VAG pikkuautoissa.

Tuossa keskustelua jossa myös kuva työkaluista:
    http://www.a2oc.net/forum/showthread.php?t=8843

Onkos tähän asiaan tullut selvyyttä? Pärjääkö näiden laakereiden kanssa ihan perinteisen prässin kanssa vai pitääkö tosiaan hankkia jotain työkaluja?

Onko kellään muuten kokemusta noista pulttivetoisista laakerinpoisto työkaluista, saako sillä myös uuden laakerin paikalleen ja onnistuuko hommat ilman että tarvii koko kynkkää irrottaa autosta?
    (vois meinaan sen 150€ maksaa noista kaluista jos paikallaan ollessa vaihto onnistuis).

Comment

Onnistuu se noilla työkaluillakin, kunhan on sopivat vasteet sarjassa tai rakentaa itse. Tosin ei olka-akselin irroitus mahdoton homma ole prässiä varten.

Comment

Mulla on nykyään 5-pulttiselle vasteet mutta nyt pitäisi 4-pulttinen vaihtaa ja tietysti tekivät pienemmän laakerinkin siihen.

Ei se prässi paljon auta kun navasta painaminen rikkoo laakerin.

Comment

On tiedossa usempi laakeri joka on vaihdettu ilman työkalua ja hyvin on toimineet. Mutta suosittelen työkalua jotta onnistuu varmasti.

Comment

Eli pitää olla jonkinlainen välikappale jolla pääsee painamaan navan ja laakerin välistä - laakerin ulkokehältä koko systeemin paikalleen? Muuten siis ihan normaalia prässäämistä?

Comment

Juuri näin. Mutta kyllä toi setti helppoudessaan on 150e arvoinen.

Comment

Mistä tuon setin löytää 150€? Marmori? Ebay? Linkkiä?

Comment

Amazonin välityksellä taisin tilata tuon laakerin vaihtosetin makso tasan 100 € toimituksineen ja saapui viikossa kotiovelle. Vielä kun sais nuo v****un abs valot sammumaan...

Comment

Working...
                  X