-05 A6 tuli ulkomailta. Valot ovat xenonit ja ajovalonpesimet puuttuu. Sekä rekisteröintikatsastus että määräaikaiskatsastus ovat menneet läpi. Käsittääkseni xenonien yhteydessä on kuitenkin oltava pesimet, vai kuinka? Onko katsastuksessa käynyt huti, joka "korjataan" seuraavalla kerralla ja onkohan pesimien asentaminen kuinka työlästä / hintavaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C6 Ajovalonpesimet + Xenon
Collapse
X
-
Ei taida olla alkuperäiset xenonit? Tietääkseni kaikkialla Euroopassa pesurivaatimus on sama. Jenkkilässä eivät kai ole pakolliset.
-
Jos kytkin on niin valot on jälkiasennettu. Automaattisen korkeudensäädön huomaa selvästi käynnistäessä kun valot tekevät ylös-alasliikkeen.
Comment
-
Ja kiinanvaloissa korkeussäätöä ei ilmeisesti ole laisinkaan? Itse en autoa ole katsastanut, mutta ihmettelen kyllä vähän, miten tuollaiset valot ovat katsastuksen läpäisseet, jos molemmat lakisääteiset (korkeussäätö + pesimet) puuttuvat...
Kuva umpiosta muuten liitteenä. Kertooko tuollainen kuva mitään kellekään? Ja tosiaan vain lyhyt xenon.
Comment
-
Tota korkeussäätöä vielä mietiskelin, kun tänään kokeilin, säätyykö valot päälle kännettäessä. Kytkimestä käännettäessä valot syttyivät heti paikalleen. Kuuluisko korkeuden säätyä a) käynnistettäessä auto vai b) käännettäessä valot päälle? Ko. Belgian tuonnista kun puuttuu valoautomatiikka, niin jäin pohtimaan. No, tuohan on helppo kokeilla.
Kumpi on muuten helpompi/halvempi/tarkoituksenmukaisempi muutos, jos setä sitä konttorilla vaatii: xenon normituikuksi vai pesurien asennus?
Comment
-
Jos tulee pakkorako, eiköhän ole helpompi asentaa tilalle halogeenit, sillä muistaakseni (varmista nyt kuitenkin vielä...) umpioiden liittimet käyvät suoraan vanhoihin. Pesurien lisäksihän pitäisi vielä asentaa automaattisen korkeudensäädönkin romppeet, joten onhan siinä työmaata.
Comment
-
Kävin katsastuksessa ja niinhän siinä kävi, että setä totesi valot laittomiksi. Täytynee siis vaihtaa halogeenit tilalle. Miten muuten on, saako umpiot vaihdettua ilman, että konehuoneen puolelta joutuu purkamaan mitään?
408€/kpl sanoivat merkkihuollossa lamppujen hinnaksi. Taitaa mennä ebay-hommiksi. Oliko niin, ettei led-huomiollisia voi suoraan laittaa, jos orkkikset on "tavislyhdyt", vai voiko huoletta hommata sellaiset tuikut, joissa on nuo led-huomiot, kun kerran lamput on joka tapauksessa järkevintä vaihtaa?
Comment
-
Lieneeköhän nämä pelit oikeanlaiset?
http://cgi.ebay.de/Scheinwerfer-Audi...item588944a059
ja
http://cgi.ebay.de/Scheinwerfer-Audi...item2c56a55e56
Comment
-
Se on ihan selvä, laitoinkin ihan vain malliksi tuon linkin.
Nuo linkkaamasi umpiot näyttäisivät kaikesta päätellen olevan ihan oikeat, joskin vähän epäilyttävänkin edulliset uudeksi OEM-valmisteeksi. Olisivatkohan jotkin tarvikeumpiot? Eipä sillä, eivätköhän nekin toimi ihan kelvollisesti. Toivottavasti joku osaa sanoa noiden lediumpioiden kytkennöistä, samallahan nekin siihen istuttaisi.
Comment
-
Suuremmitta ongelmitta lähti tuo vanha umpio irti, mutta pari ongelmaa ilmaantui.
- Vanha umpio on Hellan xenon-umpio, jossa on tietty xenon-liitin. Ongelma on siinä, että myös autossa on kiinteästi tuo xenon-liitin, eikä mulla ole adapteria. Mistä adapteri, vai pääseekö helpommalla, jos pistää piuhat poikki ja juottelee?
- Toinen ongelma on korkeudensäädön moottori, joka vanhassa umpiossa oli (tosin auton liittimestä puuttuu ne neljä karvaa, jotka ohjaavat tuota moottoria). Uudesta umpiosta säätömoottori puuttuu, mutta johtosatsissa sille on kolmikarvainen liitin. Saakohan tuota vanhaa moottoria hyödynnettyä, vai tarttisko hommata uusi moottori?
Laitetaan tähän vaikka vähän linkkejä kuviin noista kapistuksista. Auton liittimestä jäi kuva uupumaan...
http://imageshack.us/photo/my-images/219/img0834hm.jpg/ tuolta pääsee selailemaan kuvia.
Comment
-
Tietääkö joku varaosanumeroa tuolle halogeenivalojen korkeussäädön moottorille. Xenonvehkeitä on netti pullollaan, muttei tuota halogeenivehjettä. Entä onko tuolle halogeenille joku ohjausmötikkä (kuten xenonilla), ja mistäköhän päin tuo mötikkä voisi löytyä? En käsitä, miten johtosatsi voi olla xenonille, vaikka xenonit ovat jälkiasenteiset. Olis vaan kiva tietää, mistä tilpehööriä metsästää, kun konehuoneessakaan ei tuota tilaa yhtään liikaa ole...
Comment
-
Katsoppa huviksesi etu- ja taka-akseleilta löytyykö korkeudensäädön palikat. Ne ovat yleensä bokseja, joihin menee liikkuva varsi. Varsi taas on kiinni esim. alatukivarressa.
Jos johtosarja on kerran xenoneille niin tuntuu oudolta, että joku olisi nähnyt niin paljon vaivaa, että olisi vaihtanut koko johtosarjan. Eihän ole vain Xenonien adapterijohdot välissä?
Comment
-
Itse asiassa katsastuksessa jo inssi sanoi, että noita korkeudensäätöpalikoita ei löydy. Otin tänään taas umpiot irti, ja selvisi, että joku on valojen kanssa aikanaan askarrellut. Piuhat on katkaistu ja päähän vaihdettu xenon-liitin. Lisäksi kylkeen on askarreltu ymmärtääkseni palaneen lampun vikailmoituksen kiertokytkentä. Kuvat kaikessa kauneudessaan alla.
[http://img18.imageshack.us/img18/698/img0921o.jpg
http://img853.imageshack.us/img853/5628/img0923d.jpg
Löytyyköhän sähkökaavio valoille piuhojen värikoodein varustettuna jostakin?
Saakohan liitintä irrallisena? Johtosarjat maksaa omaisuuksia...
Comment
-
Tuliko katsastuksessa noottia korkeudensäädöstä vaiko pesureista? Muutamalta olen kuullut juttua että nimenomaan pesurin puutteesta on jäänyt kiinni. Mulla on jälkiasenteiset xenonit ja pesuritkin, mutta automaattista korkeuden säätöä ei ole... tarkoitus mennä kuitenkin koittamaan josko menisi läpi.
Comment
-
Noottia tuli kolmesta asiasta:
1. Ensin setä sanoi, että valokuvio on vääränkätinen ja täytyy tulla ilmaiselle jälkinäytölle.
hetken päästä tuli sanomaan, että ei se nyt mennytkään niin helpolla -->
2. Pitää olla pesurit
3. Pitää olla automaattinen korkeudensäätö
Mielenkiintoistahan tässä on se, että auto on Suomessa katsastettu maahantuonnin yhteydessä, ja silloin ongelmaa ei ole ollut. Lienee siis aika paljon kiinni myös inssistä.
Comment
-
Vieras
Comment