Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 korin kevennys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C4 korin kevennys

    Ei varsinaista viritystä, mutta listatkaa osia esim. Urs4:sta mistä saa hyvin painoa pois? Aika painava möhkäle, kun vakiona on=)

    #2
    peltejä vaihtamalla saa jotain, seuraavana edessä on sitten sisustan muokkaus. Varsinkin tehtaan sähköpenkit painaa aika miehekkäästi. Lattiamatto painaa syntisesti myös. Maton alla on sitten vielä jotain raskasta auttamassa painon keräystä ;)

    Comment


      #3
      Alustan komponentit painaa kaikki ihan saatanasti. Jos auto ei tule katukäyttöön, niin etujoustintukien modaaminen, tukivarret ja apurunko crmo-putkesta sekä edessä että takana. Jos avant, takaluukku painaa ihan tolkuttomasti. Konepeitosta voi ottaa äänieristeen veke jos ei kuidusta ala tekemään. Ovet ei minusta ole merkittävästi painavammat kuin esim. pikkukorissa. Toi lattiamatto on hyvä, painoa on varmasti yli 30kg. Penkit on myös vakiotkin painavammat kuin pikkukorissa, joten jotkut pulkat kun laittaa niin kevenee. Kattoluukku ehdottomasti pois jos on. Ilmastoinnin pömpelit painaa kanssa, kaiketi sen apparin puoleisen pömpelin voisi vesikaukalosta poistaa, kun laittaa jonkun kärpäsverkon siihen tuulettimen ilmanotolle sitten ettei kaikki paska tule sisään. Tietty kompurat, kennot ja kuivaimet sitten kanssa pois. Bensahöyryjen kierrätysboksi + liittyvine härveleineen pois, boksi/pönttö on apparin puolen sisälokarin takana. Etu-umpioista voi purkaa sumarin polttimot ja kannat pois. :) Kojelauta painaa kans aika paljon, siitä voisi ehkä veistää vähän sisäpuolelta urtsivaahtoa pois jos oikein tosissaan meinaa keventää.

      E: Avantissa on kuskinpuolen takasivuverhoilun takana tehdashälyttimen sireeni ja sittenhän siellä on toisella puolella takapissapojan säiliö ja pumppu. Verhoilut tietty kevennystouhussa joutaa niinikään muuhun käyttöön. Konepellin avauskahvan runkoon voi porata reikiä, kuten myös käsijarrukahvaan maltillisesti. :) Kahvan akselin voi porata ontoksi, kuten myös polkimien akselit. Tietysti kaikkien ylimääräisten varusteiden johtosarjat ja releet kannattaa poistaa, niistäkin tulee useampi kilo.
      Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 25.3.2011, 15:32.

      Comment


        #4
        Pakoputkisto, orkkis painaa kuin synti.

        Comment


          #5
          Erittäin hyvä pointti. Putkesta saa monta kymmentä kiloa pois heittämällä. Virivehkeessä varmaan myös pakosarja menee uusiin puihin, sieltä voi säkällä saada vähän painoa pois.

          Comment


            #6
            10kg taitaa lähteä jo kun poistaa Avantin takapaksista sen välipohjan mdf-kannen.

            Comment


              #7
              http://www.sjmautotechnik.com/troubl...rm.html#weight

              Tuossa on jotain painoja, tosiaan yllättävän paljon tulee sieltä täältä jos riisumislinjalle lähtee...

              Comment


                #8
                Sedanin kontista on vaikeampi kaivaa kevennystä, siellä kun ei ole muuta kuin ohkaset kankaat muotoon painettuna, toki niistäkin varmaan 2kg tulee kun nyppii pois.

                Vakio bensasäiliö on iso ja painava, lisäksi toispuoleinen.

                Itsehän olen lähinnä keskittynyt painon nostamiseen, audiolaitteet kontissa, manuaalikangaspenkit vaihdettu muistisähkönahkoihin jne :D

                Comment


                  #9
                  Lotkön sisusta painoi luokkaa 140 kg käsipelinahkapenkein. Siitä jotkut kevyet pulkat ja kaaret pois niin voitanee puhua surutta yli 100 kg painon säästöstä. En usko, että eroaa suunnattomasti evolötköstä. Tuo koskee sedania.

                  Comment

                  Working...
                  X