Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 V6 kallistuksen vakaajat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 V6 kallistuksen vakaajat

    Mitäs vaihtoehtoja paksuusuudessa noissa on?
    Käsittääkseni edessä 27mm on 2.4/2.8/2.7
    Onko 29mm sport/heavy dyty alustassa?
    Entäs takana?

  • #2
    Edessä on perusmallissa putki, sport-alustassa taas umpitanko. Kummatkin 29 mm.

    Takana vakio on halkaisijaltaan 15 mm, ja ainakin RS6 alustan vakaaja 20 mm. Olisiko sport-alustassa sitten joku tuolta väliltä?

    Tässä yhteydessä vakiolla tarkoitetaan 1BA, ja sportilla 1BE -alustaa.
    E: Tarkistinpa nuo mitat vakiovakaajista, kun tässä konttorin nurkilla lojuvat.
    Viimeksi muokannut alpi; 22.3.2011, 14:06. Perustelu: Korjattu muistihäröjä

    Comment


    • #3
      onko vakio vakaajassa sininen maali merkki?
      etka muuten antaa etuvakaajan kumipuslan kooksi 27mm, ei muita vaihtoehtoja.
      <- vakaajan paksuus 29mm, alusta 1BA.

      Comment


      • #4
        Sininen maalimerkki on. Päistä näkee hyvin onko umpitanko vai putki (litistetyt päät), irrallaan nuo erottaa helposti painon perusteella.

        Comment


        • #5
          Nostellaan vähän. Joskus aikaisemmin pohtinut 3B V6 passatin turhan puskevaa käytöstä ja jos sitä voisi hieman jäykemmällä takavakaajalla hillitä. Volkkariin ei liene olemassa 15mm perusvakaajan lisäksi mitään tuhdimpaa oem-kamaa tarjolla (mahtaako olla edes mitään aftermarket -vakaajia?), joten irroittelin tommosesta 2.8 A6:sta siinä olleen vakaajan, joka näytti olevan 18mm paksuinen (mahtaisiko olla Aleksin mainitsemasta sport -alustasta?).

          No eihän noi vakaajat sitten kuitenkaan ihan vaihtokelpoiset ole, A6:ssa taitaa raideleveys olla jokusen sentin leveämpi, joten vakaaja näyttäisi olevan saman verran leveämpi. Muuten mutkat ja taivutukset vaikuttaisi samoilta, joten mietin, että olisiko mitään järkeä esim. pätkäistä putken keskiosasta pätkä pois, ja lyhentää sopivaksi?
          Toisiinsa voisi liittää putken avulla vaikka niin, että päät putken sisään ja hitsaa kiinni? Ei siis ihan bolt-on...

          Comment


          • #6
            Ota Passatista etuvakaaja kokonaan pois, niin puskee vähemmän :)

            Nopean kuuklailun perusteella Passattiin saa 17 mm takavakaajaa ihan OEMina, osanumero ilmeisesti 3B7598001. Kyllähän sen varmaan tekisi A6:n vakaajastakin modaamalla, mutta vähän epäilyttää hitsausten kesto tuollaisessa jatkuvasti väänneltävässä osassa.

            Comment


            • #7
              No tuossahan olis, mun kuukkeliin ei toi osunutkaan. Mutta hinta ei tällä hetkellä miellytä.

              Yksi googlen linkki ohjasi passatworldiin, jossa mainittiin jonkun laittaneen RS6 vakaajan nelikkopassattiin, ja kiinnittäneen sen niiden tukivarsien ulkopuolelle. Mietin kyllä siinä vakaajaa mallaillessa tuotakin. Olisi kyllä helpompi toteuttaa kuin lyhentäminen, mutta kiinnityspultteihin kohdistuisi ehkä enempi voimia, kun normaalisti vakaaja pääsee nojaamaan niihin pieniin tukivarsiin.

              Comment


                #8
                Rs6 takavakaaja sopii nelikko passattiin, tosiaan vaan kiinnitys linkkien ulkopuolelle. Ja jos on kohtuu kova alustasarja, niin etuvakaaja pois.

                Comment


                • #9
                  Tutkiskelin vielä tuota passatin 17mm vakaajaa, kun ihmettelin miksei esim. vagcatista löydy mitään tuolla Alpin löytämällä numerolla. Sieltähän löytyikin sitten semmonen 17mm vakaaja kuin 3B7511409, olisko W8 mallissa käytetty?
                  Google ohjaa tuolla 3B7598001 numerolla ecs-tuningin sivuille, jossa tuo mainittu (virheellisesti?).

                  Nyt kuitenkin selvinnyt sen verran tietoa, että unohdan lyhentämiset, ja koitan saada jossain vaiheessa tuon 18mm vakaajan kiinni. Alustahan on vielä vakio (ainakin toistaiseksi) ja paljon ajettukin, joten vaikutus tuolla voi olla aika mitätön, mutta helppona ja halpana muutoksena tuo on hyvä kokeilla.

                  Comment

                  Working...
                  X