Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 R5 TDI:n jarrupäivitys!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C4 R5 TDI:n jarrupäivitys!

    Mitäs vaihto-ehtoja tuohon perus etu tolppaan löytyy? Yleensähän tämä päivitys on hoidettu vaihtamalla tolppa C4 S4/S6:sta ja jarruiksi HP2 tai joku brembo konversio.

    Mutta oliskohan tuohon perustolppaan mitään bolt-on tyylistä ratkaisua HP2 kokoisille jarruille tai vastaville 16" vanteen sisään mahtuville?

    Autohan on quattro niin taakse ilmeisesti sopivat suoraan C4 S4/S6 takajarru romut, jos oikein olen käsittänyt.

  • #2
    Kokemuksia ei suoraan ole, mutta nuo CAC HP2 jarrut pitäisi olla suht plug & play etupään osalta. Taakse sitten vaikka juurikin ässän hilut, pitäisi mennä ihan suorilta paikoilleen.

    Comment


      #3
      CAC:ltä niitä näyttäisi löytyvän. Minkäköhän laatuisia mahtaa satulat olla? Levyjä ja palojahan nyt saa monestakin paikkaa mutta satuloita ei viittis kauhean usein vaihdella.

      Comment


        #4
        Tuohonhan käy myös audin omat 312mm levyt, ihan vain kannakkeet ja levyt vaihtamalla. Kannakkeet ovat C5-korisesta ja kaikisssa ei ole noita isompia levyjä. Paljonko tuo levyn halkasijan kasvu tuo tehoja lisää, sitä en tiedä. Kuitenkin 288-> 312 mm on aika iso hyppäys.
        CAC:n Hp2 modi on nimenomaan vakiotolpille.
        Itse en ole lähtenyt kumpaankaan koska haluan pysyä 15 tuuman vanteissa.
        Netin syövereistä löysin tiedon että Girlingin nelimäntäsatulat ( volvo 240) sopisi suoraan vakiolevyjen kera- mulla on tuollaiset satulat hyllyssä mutten ole ehtinyt mallaamaan- ja taas kysymysmerkkinä paljonko 4*38 mm satulat vakiolevyllä toisivat jarrutehoja

        Comment


          #5
          Takajarruja en lähtisi päivittämään, jos nykyiset jarrut eivät ole aivan loppu ja niiden uusiminen joka tapauksessa edessä. Takajarrujen rooli kun auton pysäyttämisessä lähinnä marginaalinen etujarruihin verrattuna. Luultavasti et huomaa mitään eroa takajarrupäivityksen tiimoilta.

          Tietysti jos esim. vedät autolla usein raskasta perävaunua, traileria, nakkikioskia tms. tai käyt usein radalla kiusaamassa autoa, niin sitten takajarrupäivityksessä saattaa olla ideaa.

          Comment


            #6
            Tää nyt on vähä sama asia jos naisella olis toinen rinta toista isompi, kummatkin toimii kätännössä mutta on hassun näköset. Takajarrut vaativat jokatapauksessa piakkoin kaikki uudet hilppeet, levyt, palat ja satulat.

            Tuohonhan käy myös audin omat 312mm levyt
            Niinhän nuo CAC:n kauppaamatkin ovat ihan samoilla mitoilla kun audin omat, levylle on jopa ilmoitettu audin oma vara-osanumerokin kuten myös paloille.

            ihan vain kannakkeet ja levyt vaihtamalla. Kannakkeet ovat C5-korisesta ja kaikisssa ei ole noita isompia levyjä.
            Siis tarkoitatko HP2 levyä vai jotain muuta? Mikäs satula sitten tuolle C5 koppasen kannakkeelle kävisi?

            Comment


              #7
              Eli alkuperäiset c4:sen satulat (57 mm männällä) ,C5:sen levy ja kannake jolla satula tulee ulemmas.
              Noista kannakkeista osaavat pyytää sen 80-100 euroa, noita levyjä saa sitten ihan joka lähtöön ja satulat sulla jo on. Purkuautosta kun löytäis kannakkeet niin olisi aika edukas upgrade. Ongelmana se että osassa C5:sia on ihan samat 288mm etujarrut kuin C4:sessakin- eli pitäisi päästä mittamaan levyt tai sitten näkemään varustekoodi (ilmeisesti 1LT)

              Comment


                #8
                Tilasin CAC:n HP2 kitin, sekä takasatulat, eli ehkä kohta nähdään mimmoset sieltä tulee.
                Justiin ostin tosin uudet vakiolevyt ja palat eteen, mutta ehkä joku ne multa lunastaa kokonaisedullisesti.

                Toivottavasti noilla sitten alkaa Audi pysähtyä sateellakin :)

                Comment


                  #9
                  Tuo sateella pysähtyminen taitaa olla enemmän kiinni paloista kuin jarrujen koosta - mulla dieselissä Aten palat- ja ei voi kyllä kehua märkäpidon osalta. CAC:n kamat on kyllä hyvässä maineessa- saksalaisella foorumilla olivat tilanneet noita HP2-settejä ja pitivät hyvinä- ainoana miinuksena että pelkäsivät katsastusongelmia koska nuo kannattimet ovat CAC:n teettämiä- jolloin niille ei löydy esim Audin todistusta soveltuvuudesta. Työn jälki kuulemma hyvää mutta kuitenkin niin karkeata ettei mene läpi audin tehdasosana....
                  En jaksa uskoa että olisi suomessa ongelma.

                  Comment


                    #10
                    Joo no toi katsastus mullakin kävi mielessä. Onpahan noita kannakkeita moniin autoihin varmaan itsekkin sorvailtu

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                      Tilasin CAC:n HP2 kitin, sekä takasatulat, eli ehkä kohta nähdään mimmoset sieltä tulee.
                      Justiin ostin tosin uudet vakiolevyt ja palat eteen, mutta ehkä joku ne multa lunastaa kokonaisedullisesti.

                      Toivottavasti noilla sitten alkaa Audi pysähtyä sateellakin :)
                      Koskas ne tulee? Otat sitten hyviä kuvia niin voidaan kaikki ihastella!

                      Täytyy sitten hetki odotella ja venyttää leimaa, tällä hetkellä aivan täydet palat kiinni mutta levyt todella alamittaiset joka kulmassa.

                      Palat mitkä on nyt autossa kiinni ovat ehkä paskimmat mitä mulla on missään kulkineessa ollu. Ei tunnu kuluvan ollenkaan ja imevät vettä ihan pirusti. Vesikelillä tuntuu että jarrut olisivat tehostamattomat, väillä jopa vaarallisen sellaiset.
                      Viimeksi muokannut retulainen; 21.3.2011, 16:49. Perustelu: lisäys

                      Comment


                        #12
                        Mulla olis tuossa yhdet puolikuntoiset urssin takasatulat. Toinen jumissa, toinen toimii. Laittele viestiä jos kiinnostaa.

                        Comment


                          #13
                          Toki kuvia otetaan, jahka ne tänne asti tulevat. Varmaan pari viikkoa voi mennä, vaikka tuli nuo vakaajan tangot yllättävän nopeesti viimeksi.

                          Sopivasti on madallus ja vanteet muutoskatsastuksen kohteena, joten täytyy venailla, että tohtii kesärenkailla ajella. Eipähän HP2:t mun talvivanteille sopiskaan.

                          Comment


                            #14
                            No, nyt on tulossa Terholta Urs4:sen takasatulat. Täytyy huoltaa ne ensin ja asennella sit paikoilleen. Jos Petrin etujarru hilppeet näyttää hyviltä niin eniköhän semmoset sitten pidä itsekin tilata, ei ainakaan ole hinnalla pilatut.

                            Comment


                              #15
                              CAC:n paketti lähtee tänään tulemaan. Vielä mietinnässä, koska ne laittaisi alle.

                              Comment


                                #16
                                Ja paketti vihdoin löysi tiensä perille. Koskahan nuo firmat oppii laittaa puhelinnumeron myös rahtikirjaan?

                                Pistän muutaan kuvan tuonne projektipuolelle.

                                Takasatulat on ihan laadukkaan oloiset.
                                Etusatulat on suhteellisen karkeaa viimeistelyä, mutta toivottavasti ne kuitenkin toimivat ok. Painoa takasatulalla palojen kera on 2.6kg (tarkka) ja etusatulalla ilman paloja 7.3kg (Henkilövaakan toleranssit on mitä on).

                                Comment


                                  #17
                                  Onkos kukaan yrittäny sovitella c5 koppaseen hp2 jarruja?

                                  Comment


                                    #18
                                    C5 kopasta löytyy suoraan tietyistä versioista nuo jarrut.

                                    Comment


                                      #19
                                      Mistä mallista löytyy ja käykö 2,5 dieselin tolppiin suoraan?

                                      Comment


                                        #20
                                        Olettaisi, että 2.7t ja 4.2 omaa vähintään HP2:t

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eipä ole valmiita jarruadaptereita kukaan kaupitellut, oliko että 3mm pitää orkkiskannakkeista höylätä pois ja ne C5 laikat sitten niin menee C4 tolppaan HP2:set orkkislaakerinapaan?

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei kai niitä valmiina oikein edes ole pikkunilkkaan.

                                            Comment


                                              #23
                                              CAC satulat menee normitoppaan. On jo hetken ollut tarkotus pistää C4 osiksi, kun siinä vaan on liian monta korjattavaa kohtaa, eikä se nyt ole mikään S malli millä jotain arvoa olisi. Siinä olisi CAC satulat eteen ja taakse sekä Bilsteinin B8 /H&R alusta. Tuo alusta vaati ässän jalustat tolppiin. Tosin mitään ei pureta ennen aikasintaan kevättä.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X