Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 käsijarruvaijerin vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 käsijarruvaijerin vaihto?

    Nyt olis hyvät neuvot tarpeen ja nopeastikin vielä. Pitäs tuollaiseen kevät huoltoon alkaa kun vaijerit on loppu ja poppakonstit on käytetty. Auto on -91 100 2.8 eli levyt on takana

    Kysymys: onko juurikin tosi että täytyy purkaa pakoputki, "kannatinpalkki" takaa, kardaanitunnelin suojapelti + jotakin muuta että saa käsijarruvaijerit vaihdettua? Vai saako ne jotenkin pienemmällä vaivalla ujutettua paikalleen? Ei muuten mutta käytössä on vain tunkki ja pukit eikä nosturia.

    Jos jollakin olis korjauskäsikirjaa pdf muodossa ja viitsis sellaisen lähettää spostiin niin olispa hieno homma.

    kiitos

    #2
    Laita hakuun esim. vaijerin vaihto, niin löytyy aika paljon infoa aiheesta. Esimerkiksi tämä.

    Comment


    • #3
      kyllä hakua on kokeiltu mutta ei suoraa vastausta ole löytynyt

      kiitos silti vinkeistä

      Comment


        #4
        Ei siinä mitään oikotietä onneen ole. Onko autosi quattro vai ei? Jos quattro, niin vaijeri mahtuu kyllä tulemaan perämurikan etukannakepalkin reijistä läpi. Etuvedon rakenteesta en tiedä. Rasvaa vaan vaijerin kuoreen että luistaa nätimmin. Kardaanitunnelista vaan sitten ihan rehellisesti niin paljon tavaraa pois edestä että kiinnitysmekanismi näkyy. Eli juurikin pakoputki ja lämpösuojapelti. Jos quattro, voi olla että kardaaninkin joutuu tiputtamaan toisesta päästä mikäli on isot kädet.

        Comment


        • #5
          Omaan quattroon kyllä hovimekaanikko vaihtoi vaijerit niin, että pelkästään pelti karsittiin pois tieltä. Taisi tuo jonkun kerran kyllä ähkäistä jotain ahtaista paikoista, mutta paikoilleen vaan meni.

          Comment


          • #6
            ei ole kuin etuvetoinen, kyllä kai se tuosta pikkuhiljaa purkaantuu kun irroittelee osia

            pitää koittaa ujuttaa jostakin välistä ilman että pakaria tarvis irroittaa, noh se selviää kohta...

            Comment


              #7
              Vai on C4 vielä hankalampi kuin edeltäjänsä :) Typ44q:ssa vielä vaihto onnistui juuri ja juuri ilman mitään purkamista. Jos säätö- ja kiinnitysmutterit olisivat jumittaneet, niin ei mitään mahiksia.

              Vaati tosin kikkakolmostyökaluja: räikällinen lenkki kahdella nivelellä ja "kulmavaihteellinen" räikkä, jolla voi pyörittää hylsyä kahvaa kiertämällä. Vaikein oli yksi pieni vaijerin kannatinlenkki, joka meinasi olla niin piilossa kaiken takana, ettei avainta saa mahtumaan. Aukesi vaijerijatkolla ja pienellä räikällä, sekä suojapellin taivuttamisella.

              Comment


                #8
                Nojoo, kyllähän sen kikkailemalla saa varmaan jos on riittävän pienet kädet. Itse olen vaan todennut sen, että yleensä helpommalla pääsee kun purkaa suosiolla tavaraa sen verran edestä pois että mahtuu. C4 pakoputki on kuitenkin todella helppo irrottaa, joskin pirun painava.

                Comment


                  #9
                  Ehdolla, että sen on tehnyt aiemmin jonkin ajan sisään. Jos on liitokset hitsaantuneet kiinni, niin ei ole vartin eikä tunnin homma :)
                  Viimeksi muokannut jasso; 19.3.2011, 14:11.

                  Comment


                  • #10
                    ei sovi meikäläisen kinttaat pellin ja pohjan väliin vaikka koitin sitä vähän taitella, pakko purkaa koko paska tuohon pihalle

                    ja joo, hyvin hapokasta tavaraa nuo pakoputken pultit ja muut mutterit ja kiinnikkeet

                    eihän niitä ehjänä saa pois, no tuleepa laitettua nekin uudet samalla

                    Comment


                      #11
                      Jos kolmen ruuvin aukaisemiseen menee tunti niin silloin on kyllä varsin väärät työkalut käytössä, oli ne sitten jumissa tai ei. :) Tuollaisen kutosen putki on käsittääkseni yhdellä laippaliitoksella kateissa kiinni ja sen avaamalla saa koko putken tiputettua.

                      Comment


                        #12
                        Puukkosahalla menee nopeasti. :)

                        Comment


                          #13
                          Mulla veny kerran puolen tunnin homma n. 5h hommaksi kun katkes jarrusatulan pultti tolppaan.

                          Comment


                            #14
                            Juu, onhan noita ollut ikäviä temmellyksiä noitten vanhojen romujen kanssa. Tarkoitin tässä nyt nimenomaan pakoputken laippaliitoksen pultteja, jotka ovat kuitenkin esillä niin että saa juurikin puukkosahalla, rälläkällä tai muulla välineellä tarvittaessa katkaistua.

                            Comment


                            • #15
                              ei taho meilläpäin mennä niinkuin elokuvissa nuo pikku hommat, tässä ei puhettakaan että olis ehjänä saanu pakoputken laipan pultteja irti joten piti keksiä uusia tapoja (olishan siinä tullu lisää hommaa jos piipun olis käyttänyt kokonaan poissa että olis sen pellin saanu pois ja lisää tilaa)

                              MUTTA jollekkin tiedoksi että vaijerit saa vaihdettua ilman että käyttää putkea irti (ja sitä peltiä), muutama kirosana, rautalankaa, meisseleitä, helvetin pitkät kärkipihdit ja kaikkea muuta mielenkiintoista hiluvitkutinta piti käyttää, silmät, suu ja korvat on täynä paskaa, hiekkaa, lunta ja mitä lie...

                              noilla ite sain vaijerinpäät oikeisiin paikkoihin, eihän tästä remontista haynesin kirjaa kannate tehdä mutta pääasia että vaijerit on vaihdettu

                              kiitos avusta ite kullekkin, niin ja ne kinttaat saa heittää vi****n tässä hommassa on sen verran ahtaat paikat

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä minä etuvetoseen vaihoin ilman pakoputken irrotusta vaijerit mutta oli siinä ähisemistä. quattro vaikutti helpommalta ensi näkemältä.

                                Comment

                                Working...
                                X